خانواده دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی هم از اوکراین خارج می‌شوند

رژیم صهیونیستی خانواده‌های دیپلمات‌های خود را از کی‌یف تخلیه کرده و به شهروندان صهیونیستی درباره سفر به اوکراین هشدار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی خانواده‌های دیپلمات‌های این رژیم را به دلیل ترس از آنچه «تهاجم روسیه» می‌خواند از اوکراین تخلیه می‌کند.

به گزارش هاآرتص، این وزارتخانه به شهروندان صهیونیست که قصد سفر به اوکراین را دارند توصیه کرده از انجام این کار خودداری کنند و کسانی که در حال حاضر در اوکراین به سر می‌برند، درمورد تمدید اقامت خود در این کشور تجدید نظر کنند.

گفته می‌شود دیپلمات‌های صهیونیست فعلاً در این کشور خواهند ماند.

طبق گزارش‌ها، تصمیم خارج کردن خانواده دیپلمات‌ها پس از آغاز مانور نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین، گرفته شده است.

بلینکن: امکان حمله روسیه در هر زمانی وجود دارد!

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) ادعا کرد روسیه نیرو‌های بیشتری را به مرز خود با اوکراین فرستاده و می‌تواند در هر زمان از جمله در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن، حمله به اوکراین را آغاز کند!

او گفت که واشنگتن به «کاهش» کارمندان سفارت خود در اوکراین ادامه می‌دهد و درخواست وزارت خارجه از شهروندان آمریکایی در اوکراین را تکرار کرد که فورا کشور را ترک کنند.

بلینکن در یک کنفرانس خبری در شهر ملبورن استرالیا گفت: «به عبارت ساده، ما همچنان شاهد نشانه‌های بسیار نگران‌کننده تشدید تنش‌های روسیه، از جمله ورود نیرو‌های جدید به مرز اوکراین هستیم. همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما در پنجره‌ای قرار داریم که در آن تهاجم می‌تواند در هر زمانی آغاز شود، و اگر بخواهم روشن‌تر بگویم، این شامل بازی‌های المپیک نیز می‌شود.»

گفتنی است بازی‌های المپیک زمستانی تا ۲۰ فوریه به میزبانی پکن برگزار می‌شود. در روز افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی هفته گذشته، چین و روسیه همکاری «بدون محدودیت» با یکدیگر را اعلام کرده و از دیگری درمورد بحران اوکراین و تایوان با وعده همکاری بیشتر علیه غرب حمایت کردند.

بلینکن معتقد است که تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی را تهدید می‌کند. وی مدعی شد: «اگر اجازه دهیم این اصول با مصونیت از مجازات به چالش کشیده شود، حتی اگر به اندازه نیمی از جهان از ما دورتر باشد، در اینجا نیز تأثیر خواهد داشت.»

روسیه همواره اتهامات غرب مبنی بر «حمله» به خاک اوکراین را رد کرده است و معتقد است کشور‌های غربی با «پمپاژ تسلیحات به اوکراین» در حال دامن زدن به تنش‌ها هستند. پیش‌تر نیز مقامات آمریکایی مدعی شده بودند تا اول ماه جاری میلادی، روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار