روسیه: کنفرانس امنیتی مونیخ بی طرفی خود را از دست داده است

سخنگوی کرملین با اشاره به مواضع آمریکا و ناتو در سال‌های گذشته اعلام کرد که کنفرانس امنیتی مونیخ برای مسکو فاقد اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جواندیمیتری پسکوف گفت: کنفرانس مونیخ هنوز مورد نیاز است، اما به دلیل از دست دادن عینیت و بی طرفی اش دیگر جایگاهی برای بحث و گفتگو نیست.

به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه‌ای به مناسبت سالگرد سخنرانی پوتین در مونیخ گفت: کنفرانس مونیخ در حال تبدیل شدن به باشگاهی با یک دیدگاه است.

پوتین در کنفرانس امنیتی مونیخ در آن سال این سوال را مطرح کرده بود که هدف از افزایش سطح تسلیحات و نظامیان ناتو در اروپای شرقی چه کسی است.

سخنگوی کرملین افزود که با گذشت ۱۵ سال از آن زمان، این سوال همچنان سیاستگذاران روسیه را به خود مشغول کرده و هنوز پاسخی درباره آن دریافت نشده است.

کنفرانس امنیتی مونیخ از ۱۸ تا ۲۰ فوریه (۲۹ بهمن تا اول اسفند) و برای اولین بار در دو سال گذشته به صورت حضوری برگزار می‌شود.

ولادیمیر پوتین در این رویداد شرکت نخواهد کرد. از آخرین حضور وی در این کنفرانس ۱۵ سال می‌گذرد که در آن سیاست خارجی آمریکا و ایده‌های نظم جهانی تک قطبی را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و به شدت برضد برنامه‌های توسعه ناتو و استقرار تاسیسات دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا صحبت کرد.

قرار است امروز شنبه بایدن گفتگویی تلفنی با پوتین درخصوص مناقشه اوکراین داشته باشد.

کشور‌های غربی و ناتو روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند، اما مسکو همه این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید که علت اصلی تنش‌ها در شرق اروپا آمریکا و ناتو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
تا زمانیکه اروپا و آمریکا در مسئله اوکراین به روسیه باج ندهند محال است که روسیه به ایران اجازه بدهد در برجام به توافق با غرب برسد. اگر غربی ها توافق با ایران را می خواهند باید اختیار اوکراین را به روسیه واگذار کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه غرب دوستارجنگ باروسیه تانابودی مسکواست
آخرین اخبار