رابطه موسیقی مورد علاقه و منش و شخصیت افراد

دانشمندان دانشگاه کمبریج یک مطالعه با ابعاد بزرگ انجام داده و تلاش کرده اند ارتباط بین شخصیت یک فرد و موسیقی مورد علاقه او را معلوم کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - بیش از ۳۵۰ هزار نفر از ۵۰ کشور جهان که در شش قاره مختلف زندگی می‌کنند، در یک مطالعه شرکت کردند. داوطلبان در سنین مختلف و با جنسیت و موقعیت اجتماعی گوناگون، پرسشنامه‌هایی را در مورد ویژگی‌های شخصیتی خود پر کرده و ژانر‌ها و زیرژانر‌های موسیقی مورد علاقه خود را ذکر کردند. آن‌ها به قطعات کوتاهی از آهنگ‌های مختلف گوش دادند و بر اساس ترجیحات خود به آن‌ها امتیاز دادند.

تاثیر موسیقی بر کند کردن روند پیری مغز

دانشمندان به نتیجه جالبی رسیدند. معلوم شد که برونگرا‌هایی که عاشق ارتباطات و احساسات مثبت هستند، بیشتر موسیقی دارای موتیف‌های مثبت، خوش بینانه و آهنگ رقص گوش می‌دهند. افراد وظیفه شناس و مسئولیت پذیر که برای نظم و عدالت ارزش قائل هستند، بیشتر به آهنگ‌های کلاسیک و آرام گرایش دارند و از شنیدن آثار موسیقی راک سرکش اجتناب می‌کنند.

روان رنجور‌ها بر اساس ترجیحات در رابطه با موسیقی به دو گروه تقسیم می‌شوند: برخی برای شادی به موسیقی ملایم مثبت گوش می‌دهند و برخی دیگر موسیقی راک تهاجمی را برای بیرون ریختن بخار خود انتخاب می‌کنند.

به گفته دانشمندان، نتایج این مطالعه تایید می‌کند که رابطه بین شخصیت یک فرد و موسیقی مورد علاقه او در سراسر جهان یکسان است و به کشور، فرهنگ یا بافت اجتماعی بستگی ندارد.

پژوهشگران معتقدند که این داده‌ها به مردم کمک می‌کنند تا با هم زمینه‌های مشترک پیدا کنند و عملکرد سرویس‌های پخش موسیقی و برنامه‌های نظارت بر سلامت را بهبود بخشند.

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/

برچسب ها: موسیقی ، پیری مغز ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار