کمیته امداد و حوزه هنری خوزستان به منظور ترویج فرهنگ نیکوکاری تفاهم نامه امضا کردند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری اگر در قالب هنر به مردم معرفی شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - حافظ منصوری می‌گوید: این تفاهم‌نامه در راستای افزایش همکاری‌های مشترک جهت تحقق مطلوب‌تر احکام برنامه ۵ ساله ششم کشور و عملیاتی کردن راهبرد‌های کلان با محوریت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان تحت حمایت ادارات کمیته امداد، این تفاهم‌نامه منعقد شده است.

او گفت: کمک به نیازمندان علاوه بر اینکه یک وظیفه سازمانی است، یک وظیفه انسانی محسوب می‌شود و همه ما موظف هستیم در جهت رفع محرومیت‌ها و فقر همکاری و تلاش کنیم.

به گفته منصوری ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی برای مددجویان نوجوان، غنی‌سازی اوقات فراغت آنها، شناسایی نخبگان فرهنگی، هنری، ادبی و پرورش دانش‌آموزان جامعه هدف با محوریت ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی‌های عمومی در خصوص همکاری در اجرای طرح‌های جذب حامی برای ایتام و فرزندان محسنین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه دانست.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان حوزه هنری استان را یکی از نهاد‌هایی دانست که ارتباط و تعامل خوبی با کمیته امداد دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: اقدامات زیادی در بحث پرداخت صدقه، زکات، انفاق، اکرام ایتام و محسنین طی سال‌ها صورت گرفته، ولی شیوه‌های پرداخت نیز با توجه به مقتضیات و شرایط زمان تغییر پیدا می‌کند.

طی ۲ سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی به خصوص برای اقشار کم‌درآمد و محروم ایجاد شده که ضرورت حمایت از این قشر از جامعه بیشتر شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.