درخواست استاندار قزوین از مردم برای تزریق واکسن کرونا

استاندار قزوین از مردم خواست برای افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا، واکسن بزنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - اعلایی در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: ۵۰ درصد از فوتی‌های کرونا در روز‌های گذشته درخواست استاندار قزوین از مردم برای تزریق واکسن کروناکسانی بودند که واکسن نزده بودند.

استاندار قزوین می گوید بهترین روش برای کاهش بار بیماری انجام واکسیناسیون است از مردم خواست برای تزریق واکسن به ویژه برای تکمیل آن اقدام کنند.

استاندار خطاب به اداره کل تامین اجتماعی گفت: بیمارسان‌های خصوصی و دانشگاهی استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب دارند که باید هر چه زودتر این بدهی پرداخت شود تا مردم هم بتوانند از خدمات بیمارستا ن‌های خصوصی در دوران کرونا استفاده کنند.

وی در ادامه از صاحبان مشاغل خواست از تصمیمات ستاد کرونا پیروی کنند تا هر چه زودتر از پیک کرونا خارج شویم.
فیض اللهی مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی هم گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان باید برای تزریق واکسن و یا تکمیل آن مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هم گفت: ۱۵۰ قلم دارو کمبود داریم که بخشی از آن بدلیل عدم تخصیص ارز و بخشی دیگر متاسفانه بدلیل مصرف و تجویز غیرمنطقی دارو‌ها از سوی پزشکان است.

وی اضافه کرد: باید برنامه ریزی شود تعدادی از داروخانه‌های معین در کنار داروخانه‌های شبانه روزی فعال شوند تا مردم در این شرایط کرونایی معطل نشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین می گوید استان قزوین در حوزه زیرساخت‌های بهداشت درمان با مشکلات زیادی مواجه است و جزء استان‌های رده آخر هستیم.

به گفته دیدبان به اندازه جمعیت یک شهر اتباع خارجی داریم و این‌ها همه دارند از خدمات بهداشتی و درمانی استان استفاده می‌کنند پس باید ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی بیشترشود.

حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونا استان هم گفت: بخش بشاریات، مرکزی و محمدیه بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارند.

تا زمان تغییر رنگ بندی کرونا مسابقه ورزشی برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار