سامانه فروش سهمیه بنزین راه اندازی شد / اعلام نتایج طرح بنزینی دولت تا پایان اسفند

اجرای آزمایشی طرح اختصاص بنزین به افراد به جای خودرو در کیش آغاز شد و طی دو تا سه هفته آینده نیز در قشم آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - یکشنبه یکم اسفند کمیته اطلاع رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» اعلام کرد که این طرح  در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.

سهمیه خودرو‌های عمومی مانند قبل به کارت سوخت آن‌ها تعلق می‌گیرد؛ شهروندان جزیره کیش می‌توانند با همان کارت‌های بانکی در پمپ بنزین‌ها سوخت گیری کرده و بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، همچنان می‌توانند از سهمیه‌های پیشین در کارت‌های سوخت خود نیز استفاده کنند.

کارت بانکی محل ذخیر سهمیه سوخت کیشوندان بدون خودرو

حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری اعلام کرد: «برای دریافت سوخت، پس از کشیدن کارت بانکی در محل جایگاه با وارد کردن چهار رقم آخر کد ملی صاحب کارت، میزان سهمیه یارانه‌ای و آزادِ اختصاص یافته، مشخص می‌شود که پس از آن، شخص سوخت گیری می‌کند و کارت بانکی را مجدد می‌کشد؛ پس از وارد کردن رمز کارت، پرداخت انجام می‌شود. حدود ۵۴ درصد از مردم هیچ نوع کارت سوختی ندارند و عملا بخش زیادی از مردم از یارانه اختصاص یافته به بنزین بی بهره هستند؛ ولی با اجرای این طرح خانواده‌های فاقد خودرو نیز از یارانه بنزین برخوردار خواهند شد و این به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر است».

این سهمیه در تمام کارت‌های بانکی سرپرست خانوار اعمال شده و کیشوندان می‌توانند با شماره گیری کد #۳۹*۴* از میزان سهمیه خانوار خود مطلع شوند و برای رفع مشکلات احتمالی با تلفن گویا با شماره ۰۷۶۴۴۱۴ تماس بگیرند. از طریق ثبت نام در سامانه www.benzineman.ir نیز، فروش سهمیه یا انتقال به یک کد ملی دیگر امکان پذیر خواهد بود.

سامانه «بنزین من» برای فروش سهمیه بنزین راه اندازی شد / اعلام نتایج طرح بنزینی دولت تا پایان اسفند
 
 
طبق این طرح، در صورتی که سرپرست خانواده دارای خودرو باشد، سهمیه ۶۰ لیتر بنزین کشوری به آن تعلق گرفته؛ ولی از سهمیه کل خانوار کم خواهد شد؛ به عنوان مثال، یک خانواده ۵ نفره، ۶۰ لیتر سهمیه را در کارت بنزین و ۴۰ لیتر را در کارت بانکی دریافت خواهند کرد؛ خودرو‌های عمومی، تاکسی‌ها، اسنپ و خودرو‌هایی که خدمات عمومی می‌دهند و هم چنین ناوگان گازوئیل سوز از این طرح مستثنی شده اند.

بیشتر بخوانید:

  • واکنش‌ها به طرح «بنزین برای همه» چیست؟

روز سی ام آذر امسال، نامه محرمانه معاون اقتصادی رئیس جمهور مبنی بر اجرای آزمایشی طرح «بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها» در دو جزیره کیش و قشم، در فضای مجازی منتشر شد که یک هفته بعد، جواد اوجی وزیر نفت، اعلام کرد این طرح آزمایشی با هدف توزیع عادلانه یارانه بنزین است و پس از کارشناسی شدن و رفع ابهامات، بر حسب صلاحدید تیم اقتصادی دولت و دستور رئیس جمهور، در کل کشور قابل اجرا خواهد بود.

گزارش بنزین

علاوه بر تفاوت در میزان سهمیه تخصیص داده شده به افراد در کیش با سخنان وزیر نفت، زمان اجرای آزمایشی این طرح نیز از سی آذر؛ یعنی زمان انتشار نامه خیلی محرمانه محسن رضایی تا روز گذشته، نامشخص باقی مانده بود.

روز دوازدهم دی، افشار فتح الهی سرپرست منطقه آزاد قشم گفت: «اختصاص یارانه بنزین به افراد به جای خودروها، ابتدا در کیش آغاز می‌شود و با یک فاصله ۲تا ۳ هفته‌ای، این روند در قشم نیز صورت می‌گیرد که دولت نتایج آن را بعد از یک ماه بررسی خواهد کرد»؛ فتح الهی نیز زمانی برای آغاز این طرح اعلام نکرد.

روز بیستم دی، هوشنگ فلاحتیان معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: این که آغاز اجرای طرح آزمایشی بنزینی دولت، اوایل بهمن باشد یا چند روز دیگر، در حال بررسی است؛ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در حال تهیه زیرساخت‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری است و هر زمان که این زیرساخت‌ها آماده شود، اجرای طرح «بنزین برای همه» را انجام خواهند داد.

سی ام دی یعنی پنج روز پس از این سخنان معاون وزیر نفت، اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: طرح تخصیص سهمیه بنزین به همه مردم در حال بررسی، کارشناسی و انجام کار‌های آزمایشی است. هر زمان ابهامات آن برطرف شود، از سمت دولت برای اجرا تصمیم‌گیری می‌شود و هنوز زمان اجرای آزمایشی مشخص نشده است.

حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش که مجری طرح «بنزین برای همه» در این جزیره است، روز سیزدهم بهمن در برنامه تلویزیونی صداوسیمای مرکز کیش اعلام کرد، این طرح در ده روز آینده اجرایی خواهد شد و تمام جوانب طرح بررسی شده است.

طبق این سخنان مجری طرح باز توزیع عادلانه بنزین در کیش، باید از شنبه بیست و سوم بهمن، آغاز می‌شد که دقیقا در همین روز، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جمع خبرنگاران گفت: فعلا «طرح بنزین برای همه» در حال بررسی در بخش نرم افزاری است و بعد از نهایی شدن، مردم در جریان اجرای آن قرار خواهند گرفت. این طرح فعلا در مرحله پیشنهاد است و دوستان ما از جنبه ایجاد زیرساخت در حال بررسی هستند.

روز سه شنبه ۱۹ بهمن علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی پیرامون این طرح، اعلام کرده بود که پیش از اجرای آزمایشی این طرح در دو جزیره کیش و قشم، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

برای اجرای طرح آزمایشی باز توزیع یارانه بنزین در کیش به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سه جایگاه سوخت در نظر گرفته شده و نتیجه آن تا پایان اسفند مشخص می‌شود. با توجه به فاصله زمانی دو تا سه هفته اجرای آزمایشی این طرح در قشم، احتمالا نتیجه اجرای آن در این جزیره نیز، تا پایان فروردین سال آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جان محمد باقریان
۱۶:۴۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
کسانی که سهمیه خود را می فروشند سهمیه کم و به کیف پولشان مبلغ اضافه میشود ، نحوه استفاده از کیف پول را توضیح بدید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
با طرح جدید سهمیه بندی بنزین موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی - برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد. - همچنین حمایتهای دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی انجام گیرد - در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند
Iran (Islamic Republic of)
چگوآرا
۰۸:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
این طرح تورم زا هستش...
قراره 20لیتر به هر شخصی #بنزین بدهند اونوقت با قیمت 1500تومان بدند به افراد پولدار تا #بنزین_یارانه ای تو باکشون بریزن.
زمانی این طرح خوب میشه که بنزین را با قیمت دو برابر دولتی ،بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سامانه فروش بنزین ب چ طریق غیر حضوری هست یعنی ب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
یه سوال :
با اجرای این طرح قیمت کرایه تاکسی چقدر خواهد شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
من ماشین ندارم ولی می گم کاری به قیمت بنزین نداشته باشید و کسری بودجه ی لعنتی را با بدبخت کردن مردم جبران نکنید
یارانه ی نقدی = هیچ
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۵۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
اصلیترین علت کسری بودجه و تورم شدید، عدم اصلاح قیمت سوخته که هم زیان اقتصادی داشته (تورم) و هم دودش به چشم مردم میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سامانه ای که قرار است در آن کسانیکه خودرو ندارند بنزین خود را از طریق آن بفروشند درواقع به نحوی این پول در کیف پول دیجیتالی قرار میگیره که هدف دولت پرشدن کیف پول دیجیتال و درنهایت ارتباط مردم با رمز ارزها میباشد که این سامانه کیف پول مجازی هست که کلید اصلی آن بدست دولت است.گربه بدون رضای خدا موش نمیگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شما مسئولان اگه عدالت اجتماعی حالیتون میشد اول وضعیت خودرو را درست میکردید که ایرانیها خودرو خارجی ۷۰ میلیونی را داخل کشور ۳میلیارد نخرن و پراید مفت گرون را ۱۸۰ میلیون نخرن بعدش برید سراغ بنزین و گاز و پتروشیمی و پول صادرات نفت و معادن طلا و آهن و آلومنیوم و ذغال سنگ و ....و.اونها را هم بریزی به حساب مردم.خدا را شکر همه هزینه های داخل کشور را چه شهرداریها و چه ادارات دیگه به شکل مالیات و دارایی و چه به صورت جریمه خودروها از مردم میگیرید به عنوان مثال عوارض پروانه ساختمان شامل عوارض آتش نشانی و آموزش و پرورش و فضای سبز و اکسیژن وتامین اجتماعی و..میباشد و کلیه انشعابات را هم به قیمت گزاف به مردم میفروشید پول آب و برق و گاز هم که جدا همرا با آبونمان و عوارض و مالیات میگیرید .این فقط یه مثال بود موقع ثبت نام بچه هاتون به مدرسه چقدر پول میدید خودتون حساب کنید و هزاران مسئله دیگر .پس یه وقتی منت سر مردم نزارید هر کاری که دولت بخواد برا مردم انجام بده قبلش پولش را از مردم گرفته و منابع ملی جدا میره به حساب بیت المال مسئولان نوش جونتون میتونین بخورین دمتون گرم دند ما نرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
طبق این طرح بنزین مستقیم یا غیر مستقیم گران میشه یا نه؟ این مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خداوکیلی اینکار آخر جنایت در حق مردم هست. مگر تو مملکت ما همه چی به حق داره انجام میشه که این یکی بشود!؟ شما دلتون برای مردم میسوزه قیمت ماشین رو بیاورید پایین یا واردات رو آزاد کنید تا مردم ماشین خوب و کم استهلاک بگیرند تا هم بنزین کم مصرف بشه و هم هوای پاک داشته باشیم ! چرا اینجا که می رسد شعار حمایت از کالای داخلی میگویید که همه مردم ایران این خواسته رو دارند ولی برای بنزین که آخرش هم باز یه ضرر مردم هست و بیشتر به نفع خود دولت هست فوری اجرا میشود و قیمت بنزین با دنیا سنجیده میشه!؟ آقای رییسی جان مادرت زهرا اینکار رو نکن مردم در عذاب هستند و با این کار خیلی ها رو نابود میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
صرفنظر از اینکه چه اهدافی در پشت پرده این اقدام است ولی یک نکته قابل ذکر است که کشورهای اروپائی برنامه ریزی گرده اند ازسال2023 تمامی اتومبیلهای تولیدی با انرژی الکتریکی عرضه شون ـصمنا شرکت نفت پس از حمله سردبیری هنوز نتوانسته است سیستم مربوطه را ایمن کند و تعداد زیادی از مردم منتظر دریافت گارت سوخت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
عزیز من انکه خودرو دارد بابت خرید ان 350 ملیون پول داده و عوارض و مالیات می دهد انهای که ماشین ندارند که 350 ملیون پول از جیبشان نرفته حالا نباید بنزین ارزان بزننددوم اینکه اگر برای بنزین گازوئیل و معادن همه به مردم سهمیه تعلق می گرفت این عدالت بود نه تنها بنزین حالا که تنها بنزین است این کلاه گذاشتن سر مردم است تا قیمت بنزین را بالا ببرند و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
طچاز طرح صیانت گرفته تا طرح بنزین همه ضد مردمی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اینا دارن یواش یواش کارشونوپیش میبرن برخااف دولت قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دولت جدید نیومده داره مردم را نقره داغ می کند حداقل بگذارید یکی دوسال بگذره بعد با اعصاب مردم بازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
آخرش هم به دروغ گفته میشه طرح موفقی بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
من کاری به طرح ندارم ولی به جای این همه سامانه سازی و پیچ و تاب دادن خوب معادل ۳۰ هزارتومن به یارانه ماهانه هر فرد اضافه می کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تورم زاست این کار تورم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
توروحتان‌که‌به‌فکرمردم‌نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
واقعا الان فک میکنم ما الان ازخورا ک وپوشاک ومسکن وماشین و...رروداریم به نرخ روزدلار میخریم ودرامدمون به ریال هست .واقعا انصافه گرفتارشدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اقایان دانشمند با این طرح بنزینی اخه ما در مملکت کم دلال و تورم داریم با این وضعیت نه تنها مشکلات کم نمیشود بلکه دو صد چندان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ماهمسایه داریم ۳خودرودارد برای ۳خودروسهمیه میگیردولی امثال من که ماشین نداریم چندسال است ظلم میشود.واین حق الناس است .انشاالله یقه مسئولان رادران دنیا میگیرم ودرعوض ازعمل صالح انهامیگیرم البته عمل صالح داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اگه با 20 لیتر بنزین که میتونی تو بازار لیتری سه نه دوتومن بفروشی زندگیت دگرگون بشه منم بنزین بهت میدم اخه این 20 لیتر کجای دل مارو میگیره اینم 40 هزار تومن توروخدا فکر کنید بعد بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اونی که سه خودرو داره میکشه رو جنسش یا خدماتش انوقت شما یه جور دیگه دوباره به اون پرداخت میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ان که سه خودرو دارد بابت خرید ان خودروها پول داده تو که خودرو نداری که پولی هم خرج نکرده ای ملیات هم نمی دهی پس ان که سه خودرو دارد حق دارد بنزین ارزان هم بزند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اخه بدبخت من الان مسافرکش شخصی ام مسیر10هزارتومنی رو اگه اینجورباشه 30هزارتومن ازت میگیرم آخه چرافقط نوک بینیتونو می بینید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۳:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شما ماشین نداری تقصیر همسایه نیست شما هم ماشین میگرفتی کسی جلوی شما رو گرفته بود .فکر کردین اینجوری به نفع شما میشه نه دوست عزیز برعکس دوباره قیمت ها افزایش پیدا می‌کنه و بعد یه مدتی میان میگن چون شما ماشین نداری سهمیه تو حذف میکنند .اینجا ایرانه کدوم کار به نفع مردم بوده که این باشه اومدن گفتن یارانه میدیم تا به نفع مردم بشه جز بدبختی چی به نفع مردم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
حقوق را جهانی وقیمت ها راهم جهانی کنیداین یارانه ها کلاه گذاشتن سرمردم است با پول این یا رانه هیچ کاری نمی توان انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یه دفعه صبح جمعه میفهمیم کارت بانکیمونم خالی شده ...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این طرح بجز گرونی دیگه هیچی برامردم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
احتمال داره که میخوان بنزین رو گرون کنن . میخوان طرفدار واسه خودشون جمع کنن و بگن این کار به نفع مردمه . در حالی که در نهایت افزایش قیمت بنزین باعث بالا رفتن قیمت خیلی چیزها خواهد شد ( نظر شخصی )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بنزین را به سرپرست دادن یعنی اینکه سر بچه ها کلاه میره .همه تجریه یارانه ها را دارند که به سرپرست داده شد و هیچ بچه ایی نتونست حقش را بگیره . تازه بنزین با یارانه فرق داره بنزین ادم را هوایی میکنه که تکی با ماشین بزنه بیرون . جنایت و جرم زیاد میشه توسط سرپرست ها .این طرح نا پخته و ابتدایی و جرم خیر و غیر قانونی هست چون اگه به هر دلیل حق خودش را نتونه از سرپرست بگیره مجبوره هزینه های زیاد را بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
لطفا سهم مردم از صد قلم بدست امده از نفت خام رو بدید بنزین یک قلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این تصمیم گیری ها ماس مالی کردن قضیه و کلاه سر مردم گذاشتنه.چه معنی داره این کارا واقعا که ...
Bulgaria
محسن
۱۵:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
میخوان مردم رو به جون هم بندازن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خیلی ظالمین فقط اونایی که تو کیش هستن سهمیه بنزین دارن مابقی ایرانی ها حق ندارن اولا اینایی که تو کیش سکونت دارن اصلا بومی اونجا یا هرمزگانی نیستن معلوم نیست از کجا پیدا شدن اومدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
داداچ آزمایشی فعلا کیش بعد همه جا
Iran (Islamic Republic of)
منتها
۰۱:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دعا کن تصویب نشه و به بقیه کشور ندن
که اگه بشه خیلی بد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ابتکار های شما تمامی ندارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اینا روی حسن رو سفید کردن با این طرح شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بچه ها شما ناهار خوردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
افرین به دولت برای حدود ۶۰ ۷۰ ملیون نفر کار ودرامد ایجاد کرد .خوب از فردا من و ننم پدر برادران وبچه ها درب یک پمپ بنزین دادبزنیم .بنزین دارم اتش زدم به مالم لیتری ۲۹۵۰ تا زود فروش بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اجرای این طرح یعنی ، کلاس ششم رییس جمهور

من دیگه حرفی ندارم

فقط خدا به دادمون برسه انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
عدالت اجتماعی یه فکری به حال حمل ونقل عمومی کنید یه فکری به حال بیکاری وتورم و.... کنید بعد دم از عدالت اجتماعی بزن
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۲:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بهتره که این اقای باصطلاح اقتصادی برود دنبال کار اصلی خودش .
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خدا از تون نگذره خون مردم رو تو شیشه کردین
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۱۲:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
می خوام بدونم توو این چهل و سه سال چه دردی از مردم دوا شده که بخواد این بشه
توو این مملکت جز گرفتاری و بدبختی و مریضی و درموندگی چیزی عاید مردم نشده و نمی شه و نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دنیا به کجا میره ما کجاها گیر کردیم
این موضوع را کی پیشنهاد داده و تاکید میکنه که اجرا بشه صددرصد به فکر سودش است چون بلده با این طرح چه کارهای میتونه انجام بده

آخه شما چرا جاهای که نباید دست بزنید و مشکلی نیست همونو خراب میکنید با ۴۰ لیتر بنزین آخه کدوم مشکل ملت حل میشه شما چی خوندید اصلا هم سواد هم داشته نباشید عقل دارید طرحی که مشخصه برای ملت فایده نداره و هیچ تاثیری در اقتصاد نداره جز اینکه قاچاق سوخت را بیشتر میکنه و پمپ بنزین ها را شلوغتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
همه چیز به نحوه اجرا بستگی دارد اگه آن چیزی که روی کاغذ و حرف وصحبت با عمل یکی بشه طرح بدی نیست مثلا همین هدفمندی یارانه طرح بدی نبود اول قرار بود بر اساس خوشه بندی باشه اما میی گذاشتن دولت روانی روحانی بمدت هشت سال مصیبت عظما داشت ک.....بعد هم ۴۵۵۰۰مونده با دلار۳۰۰۰۰تومن پس طرح ها بد نیستند اما تا کجا بنفع رژیم است مهمه نه اجرای صحیح آن مردم از این میترسند چون آزموده را آزمودن خطاست ما بعد چهل وسه سال که بجز صف و خونه بدوشی و دروغ اختلاس رانت وفسادهمه جانبه گشنگی و........ندیدم حالا خودت در باره خودت قضاوت کن چقدر من ایثارگر مو سفیدشده آش ولاش را روی زمین کشاندی برای یه طرحی که چهل ساله هنوز به سرانجام نرسیده مطمئن باش من نمیمرم تا اون روز را با چشم خودم ببینم انشاالله
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پرداخت یارانه براساس علوم اقتصادی خود در نهایت باعث گاهش رفاه اجتماعی میشود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه برخی از مسئولان اصلأ از شرایط زندگی مردم اطلاعی ندارند! اگر هدف اجرای عدالت است باید سهمیه بنزین یارانه ای خودروهای گران قیمت و افرادی که چند خودرو دارند را حذف کنند، اینکه سهمیه ها را کاهش دهند و از محل کاهش سهمیه به افرادی که خودرو ندارند بنزین دهند بسیار سطحی و غیر منطقی است، آماری هم اعلام شده دقیق نیست، اگر ۲۷ میلیون خودرو در کشور موجود باشد باید مشخص بشود که چقدر از جمعیت کشور را شامل می شود، و با توجه به بعد خانوارها می توان آمار دقیقش را اعلام نمود. این طرح موجب افزایش قیمتها و حتی خیزشهای مردمی را ممکن است بشود.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
از صحبتهایش زیاد سر در نمیارم // ولی مطمئن باشید هدف رفاه مردم نیسشت // اخرش بنزین را گران میکنن//خودم هم ماشین ندارم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۳:۴۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز هدف بالا بردن قیمت بنزین هستش مردم بهانه هستن بعد میان میگن خوب اونی که ماشین نداره بنزین نیاز ندارن پس باید حذف بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اقای رییس جمهور ، به فکر مردم باش
این طرح به نفع مردم نیست و شکست میخورد
شاید در دولت شما اتفاق نیافتد ، ولی در اینده بسیار نزدیک بنزین چند برابر و آزاد میشود
اونموقع همه میگن خدا پدر روحانی رو بیامرزه

پس : برادر من این طرح رو لغو کن ، بذار مردم به درد خودشون بمیرن ، تو هم یه درد اضافه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این که رای منفی میده دلیلش رو هم بگه

کورکورانه رای ندید لطفا
بچه 5 ساله هم میدونه که این طرح به نفع مردم نیست

مگه مردم عادی سوخت رو قاچاق میکنند که این بلا رو سرشون میارید

نکنید تو رو به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
می گم این آقای اقتصادی به جا این کارهای بی فایده یه فکری برای معیشت ومشکلات اساسی اقتصادی مردم وکشور بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ان از اجرای طرح یارانه ها توسط احمدی نژاد و این از طرح یارانه بنزین اقای رئیسی روز به روز بر مشکلات مردم با این گرانی افزوده میشود و کجا پول 40 لیتر بنزین دیگه کره گشا معیشت مردم میشود فکرهای کودکان ای که این مسولین میکنند فقط جای خنده داره و بس با کشوری که بهترین ثروت دنیا را دارد ولی به خاطر عدم اطلاع کافی از اقتصاد مدرن امروزی نه اقتصاد گذشته مردم را به این رنج و مصیبت انداخته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
شرم کنید .دستتون رو از جیب مردم بکشید بیرون وگرنه با عمل انقلاب رویرو میشید که اونوقت پشیمونی سودی نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چیزی نمونده مثل سرهنگ قذافی چوب در آستین مسئولان نظام ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
آقای ریسی من روزانه بیش ازیک نان میخورم آیا طرحی برای این کارداری تانتونم بیش ازیه نان بخورم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چی !!!!!!!!! یه دونه نون کامل میخوری

مفسد اقتصادی اعلامت می کنن

خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
در صورتی که سرپرست خانواده دارای خودرو باشد، سهمیه ۶۰ لیتر بنزین کشوری به آن تعلق گرفته؛ ولی از سهمیه کل خانوار کم خواهد شد؛ به عنوان مثال، یک خانواده ۵ نفره، ۶۰ لیتر سهمیه را در کارت بنزین و ۴۰ لیتر را در کارت بانکی دریافت خواهند کرد؛ خودرو‌های عمومی، تاکسی‌ها، اسنپ و خودرو‌هایی که خدمات عمومی می‌دهند و هم چنین ناوگان گازوئیل سوز از این طرح مستثنی شده اند.
این هم برای کسانی که زیر 3نفر خانوار بودن و نگران سهمیه شون بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تشکر از اطلاع رسانی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
واقعا طرح بسیار بدیه یه مشکل به بقیه مشکلات اضافه میشه نمیدونم کی وچه سازمانی این طرح رو ریخته انقدر میدونم که چند وقت دیگه این رو هم ور میدارن همون لیتری ۳۰۰۰ تومن بهمون میدن خیلی هوشمندانه بنزین رو دو برابر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
فقط میگی بد هست. دلیلشو بگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دلیلش که بد هست
به هر نفر ۲۰ لیتر بنزین لیتری ۱۵۰۰ میدهند دقیقا مثل یارانه ی ۴۵ هزاری و الان بنزین آزاد ۳ تومن
سال آینده باز ۲۰ لیتر ۱۵۰۰ داریم و آزاد میشه ۵ تومن
سال بعدش باز ۲۰ لیتر ۱۵۰۰ داریم و آزاد میشه ۱۰ تومن
دقیقا مثل یارانه
جز فلاکت بیشتر برای ملت چیزی ندارد
United States of America
خخخ
۰۸:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دوباره گران میخواهین بکنید روز شنبه هم مطلع میشین انشالله
United States of America
خخخ
۰۸:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دوباره گران میخواهین بکنید روز شنبه هم مطلع میشین انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ان شاء الله در پایان هر ماه و یا ابتدای نوبت بعدی تخصیص سهمیه ی بنزین به افراد، بنزین مازاد و مصرف نشده توسط مردم از سوی دولت خریداری و پولش به حساب صاحب سهمیه، واریز شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دقیا درسته
حداقلی ۶۰ لیتر نیست
یعنی اگر دو نفر هستی با یک خودرو سهمیه ات میشه ۴۰ لیتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مزخرف ترین طرح!
خیلی آرام و بی صدا سهمیه ها کم و بنزین آزاد شد!!!!
من که یک نفرم ماهیانه ۶۰ لیتر بتزین ۱۵۰۰ تونانی داشتم با این طرح ماهیانه فقط ۲۰ لیتر سهمیه خواهم داشت و مابقی را آزاد باید بخرم!
۴۰ لیتر کجا میره؟
بدون شک اکثریت مردم با این طرح موافق نخواهند بود و باعث گرانی خواهد شد!
خدایا ،نمی دانم مشکل کشور و دولت ها در استقرار عدالت فقط قیمت بنزین هست؟
یک زمانی به بهانه آلودگی هوا، یه زمانی به بهانه قاچاق و حالا به بهانه عدالت با قیمت بنزین بازی می کنند!!!
ایکاش عدالت در کیفیت و قیمت خودرو اینقدر وقت فکر کردن ونقشه کشیدن می گذاشتید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
در اشتباهی. سهمیه هر خانوار با هر جمعیتی که باشند، حداقل 60 لیتر هست. لطفا با بی اطلاعی شایعه ایجاد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
سهمیه بنزین وانت پر مصرف در ابتدای سهمیه بندی دو سال پیش ۳۰۰ لیتر بود که آرام آرام به نصف کاهش پیدا کرد
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
فعلآ این مطلبی که حضرتعالی مطلع!!!
فرمودی رسمآ از طرف دولت اعلام عمومی نشده!!!!!
انشاء الله اینطور باشه که گفتی!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این طرح حقه ای هست برای فروش بیشتر بنزین باقیمت آزاد چون کسی که خودرو ندارد ودر سال عوارض ومالیات خودرو نمی دهد 20 لیتر بنزین بدردش نمی خورد حقوق واقعی ملت را از تمام منابع ملی پرداخت کنید لطفا با مردم بازی نکنید عاقبت ندارد
آخرین اخبار