خلق اثر خوشنویسی با ناخن انگشت شست به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) + تصاویر

خوشنویس آباده‌ای در آستانه میلاد با سعادت مولی الموحدین امام علی (ع)، یک هزار و نهصد و نودمین اثر خود با ناخن را کتابت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  حمید رضا ابراهیمی خوشنویس آباده‌ای (مشهور به کاتب) در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این اثر را در قالبی جدید با ناخن و استخوان کتابت کرده است.

این خوشنویس اهل آباده تاکنون هزار و ۹۹۰ اثر و در ۶ رنگ نگاشته است.

کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین (ع)، زیارت عاشورا، زیارت وارث، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و ترجمه با استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

او گفت: خلق این اثر، فرازی از مناجات نامه امام علی (ع)، در مسجد کوفه: «مولای ما مولای؛ انت الخالق و انا المخلوق» در کتیبه‌ای به ابعاد ۵۰ در ۱۱۰ سانتیمتر است.

خوشنویس آباده‌ای می‌گوید: کتابت متن با ناخن قلم انگشت شست، اعراب گذاری و تذهیب این اثر نیز با دیگر ناخن قلم‌های انگشتان دست راست و خط ثلث، و ترجمه آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

به گفته حمید رضا ابراهیمی، طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۶۶ هزار و ۶۴۴ متر است، و سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، نهج البلاغه، و اشعاری از حافظ و مولوی کتابت می‌کند.

دو ابداع این هنرمند نخبه جهان، در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است.

او دارای ۲ تمبر یادبود هنری مشاهیر و مفاخر جهان است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.

حمیدرضا ابراهیمی متولد شهر صغاد در استان فارس، و ساکن شهرستان آباده است.

خوشنویسی

خوشنویسی با ناخن

خلق اثر خوشنویسی با ناخن

خلق اثر خوشنویسی با ناخن انگشت شست

خلق اثر خوشنویسی با ناخن انگشت شست به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

خوشنویسی با ناخن

خلق اثر خوشنویسی

خوشنویسی به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

خلق اثر خوشنویسی با ناخن انگشت

خوشنویسی

خلق اثر خوشنویسی

خوشنویسی هنرمند آباده ای

خوشنویس آباده ای

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار