احداث ۲۹ مدرسه در استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۹ مدرسه در استان کلنگ زنی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - احمد ناصری گفت: این مدارس در شهرستان‌های نمین، نیر، خلخال، انگوت، کوثر و هیر، بیله‌سوار، پارس‌آباد و جعفرآباد افتتاح و تعداد دیگری در سایر مناطق استان کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل می گوید: آموزشگاه ۲ کلاسه خیری شهید احمدی روستای دیم سقرلو نیر با اعتبار هشت میلیارد ریال با مشارکت خیر مدرسه‌ساز ایمان رسولی افتتاح شد ، همچنین کلنگ آموزشگاه ۶ کلاسه روستای ویرثق با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی به زمین زده شد.

به گفته او دبستان ۱۲ کلاسه ناصری خلخال نیز که جزو اولین و قدیمی‌ترین مدرسه شمال غرب کشور می‌باشد با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال بازسازی و در مساحت ۱۴۸۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

ناصری می گوید: در این ایام همچنین آیین کلنگ‌زنی هشت باب مدرسه ۱۶ کلاسه مشارکتی از پروژه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در روستاهای بلیل، آل‌هاشم سفلی، پروچ، بلوکانلو، آق‌بلاغ کرد شهرستان خلخال با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل و همچنین مشارکت‌های مالی بنیاد علوی و مصطفی‌لو برگزار شد.

او گفت: مدرسه ۲ کلاسه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گزور شهرستان کوثر هم با صرف ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد ، در منطقه هیر نیز مدرسه ابتدایی سه کلاسه بوذرجمهر روستای گورادل با زیربنای ۱۸۳ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

ناصری می گوید: در شهرستان نمین هم مدرسه ۶ کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی نمین با صرف ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح و هنرستان ۱۲ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین گفت: در ناحیه ۲ اردبیل مدرسه ۱۲ کلاسه شهید اسداللهی روستای آقبلاغ آقاجان خان با اعتبار بالای ۳۰ میلیارد ریال افتتاح و مدرسه ۶ کلاسه الهی اردبیلی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

به گفته او، در شهرستان انگوت نیز مدرسه ۲ کلاسه با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و بنیاد علوی با صرف ۱۰ میلیارد ریال در روستای بریان احداث و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت ، در این شهرستان کلنگ یک باب فضای آموزشی ۲ کلاسه دیگر در روستای ایلخی با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و بنیاد برکت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نیز به زمین زده شد.

ناصری گفت: مسئولان و مردم شهرستان پارس‌آباد هم آیین کلنگ‌زنی مدارس ۲ کلاسه بنیاد برکت روستای قاسمعلی کندی با اعتبار بالغ بر ۱۲۰۰ میلیون ریال برگزار کردند و کلنگ احداث مدارس ۲ کلاسه بنیاد برکت قشلاقات گونشلی و خلیلو در محوطه مدرسه تخریبی قشلاق گونشلی هریک به مساحت ۸۵ مترمربع و با اعتبار ۲۴۰ میلیون ریال به زمین زده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل می گوید: در این ایام کلنگ هفت مدرسه عشایری ۱۱ کلاسه از توابع بخش جعفرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به زمین زده شد ، همچنین آئین کلنگ‌زنی هشت مدرسه روستایی و عشایری ۲۲ کلاسی بیله‌سوار با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برگزار شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید رسول پورساداتی
۰۲:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
دمتون گرم