نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت:منابع آب تامینی سد تالوار برای رفع آب استان کافی نیست و مسئولان بایدبه فکر منابع آبی دیگر هم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-احمد حسین فلاحی در بازدید از  از طرح خط انتقال آب سد تالوار به شهر همدان گفت:خط لوله کشی آب سد تالوار تا نزدیکی همدان بیش از  ۱۲۰ کیلومتر است  و برای این  طرح اعتبار هنگفتی هزینه شده تا به این مرحله رسیده است.

سد تالوار در بخش الماس شهرستان بیجار و در مرز استان‌های زنجان، کردستا ن و همدان واقع شده و بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره مفید  آب دارد.

تامین آب شرب همدان از سد تالوار از مصوبات مربوط به سفر رهبر انقلاب به همدان در سال ۱۳۸۳ است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه در ۴ سال اخیر پیگیری این طرح هیچ نتیجه‌ای در برنداشته است و تامین اعتبار برای اجرای کامل آن  دنبال نشده است و نرسیدن آب امروزه باعث تنش آبی شده است و تامین منابع آب باید در صدر کار‌های مهم قرار گیرد و با اهتمام وزیر نیرو و دولت هرچه سریعتر این مسئله باید حل شود.

فلاحی گفت:سد تالوار قسمتی از کمبود آب را تامین می‌کندو به صورت دائمی نیست، زیرا این آب برای شهر‌های همدان، کبودراهنگ، بهار و مریانج و روستا‌های تابعه است.

سد تالوار ۱۶ میلیون متر مکعب آب را برای استان تامین می‌کند و برای رفع تنش آبی کافی نیست چراکه آب مصرفی ما حدود ۹۰ میلیون متر مکعب است.

او گفت:به عموم مردم شریف استان توصیه می‌کنیم که به طور جدی در مصرف صرفه جویی کنند و دولت برای تامین آب متحمل هزینه‌های زیادی است که از بیت المال اعتبار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.