پرواز بالگرد اورژانس بر فراز کوه‌های صعب العبور دشتستان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: امداد در کوه‌های صعب العبور دشتستان، بالگرد استان بوشهر را به پرواز در آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- عبدالرحیم دادجو رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در چند روز گذشته و به دنبال بارندگی در منطقه طاوه سیاه واقع در شمال دریاچه سد رئیسعلی دلواری بخش شبانکاره در مرز بین استان بوشهر و استان فارس، راه‌های زمینی دسترسی تعدادی از عشایر منطقه از بین رفت که در پی درخواست شبکه بهداشت درمان شهرستان دشتستان بالگرد اورژانس هوایی جهت کمک رسانی به این عشایر به پرواز درآمد.

او عنوان کرد: در این عملیات هوایی که با حضور و نظارت مستقیم علیرضا پورشمس معاون عملیات اورژانس ۱۱۵ استان و تکنسین‌های اورژانس هوایی بوشهر آقایان شنبدی و نوید کیا انجام شد پزشک، پرستار و مامای شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز حضور داشتند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی، اقداماتی نظیر ویزیت مادر باردار، توزیع ۱۰ کارتن اقلام و تجهیزات دارویی بین ۸۵ خانوار پراکنده در منطقه و تست سریع کرونا برای افراد عشایر مشکوک به کرونای منطقه از اقدامات انجام شده دانست.

دادجو ادامه داد: انجام واکسیناسیون کرونا به‌نحوی‌که تعدادی از افراد نوبت اول واکسیناسیون را توسط این تیم دریافت کردند، سرم تراپی و ویزیت سرپایی بیماران توسط پزشک از دیگر خدمات ارائه‌شده به عشایر منطقه بود.

او افزود: در این عملیات که ۷ ساعت به طول انجامید به ۱۱۰ خانوار که در چند روز گذشته ارتباط زمینی آن‌ها قطع‌شده بود خدمات بهداشتی و درمانی موردنیاز ارائه و بالگرد اورژانس برای این خدمات ۳ ساعت پرواز کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: از رئیس دانشگاه، کادر پروازی خلبان علوی و خلبان حسینی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، بسیج جامعه پزشکی و سازمان امور عشایری که در این ماموریت ما را یاری کردند تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.