نظارت برعملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مهاباد کلید خورد

بازرسان ادارات مهاباد در نظارتی مشترک، سرزده به فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفتند تا از نزدیک بر نحوه فروش و قیمت‌ها نظارت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: در این بازرسی‌ها کم فروشی، گران فروشی و اجناس تاریخ مصرف گذشته را کشف کردیم و پس از تشکیل پرونده این کالا‌ها امحاء می‌شوند.

وی گفت: شهروندان بدانند که هرگونه تخفیفی بدون مجوز تخلف است و برای هرکالای تاریخ گذشته ۲ برابر قیمت کالا جریمه قانونی اعمال می‌شود.

نوری گفت: ۲۷ فروشگاه زنجیره‌ای در سطح شهر فعالیت دارد که در صورت تخلف با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد که برای اولین بار دو برابر قیمت کالا جریمه و بار دوم و سوم تشدید اعمال قانون خواهیم داشت و در صورت نیاز حتی اقدام به پلمب هم خواهیم کرد.

وی می‌گوید: بازرسی‌هایی که در قالب تشدید نظارت بر بازار به غیر از فروشگاه‌های زنجیره ایی در سایر حوزه‌ها هم ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد از شهروندان خواست برای کمک به تنظیم بازار و بازرسان، هرگونه تخلف را به شماره ۱۲۴  اداره صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

تاریخ مصرف گذشته برخی از کالاها، تخفیف‌های بدون مجوز، درج نکردن قیمت و تاریخ انقضاء روی کالا‌ها وتبلیغات غیر قانونی از تخلفات چشمگیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.