عرضه ویژگی نشانگر پیشرفت نصب برنامه‌ها در اندروید + فیلم

با اعلام شرکت گوگل، ویژگی نشانگر پیشرفت نصب برنامه‌ها در دسترس همه کاربران اندروید قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گزارش androidpolice، قابلیت نشان دادن پیشرفت به‌روزرسانی گوگل شبیه به ویژگی اپل در iOS است. به گفته مسئولان شرکت Google، هنگام نصب یا به‌روزرسانی برنامه‌ها، نماد‌های خاکستری نشان دهنده وضعیت آن‌ها ظاهر می‌شوند. این نوار پیشرفت، وضعیت به‌روزرسانی و نصب را نشان داده و جایگزین نام برنامه می‌شود.

این نشانگر‌ها برای برنامه‌های دانلود شده از XDA Developers فعال شده است. ویژگی نوار پیشرفت گوگل از نظر بصری با iOS متفاوت است؛ اما مانند آن، آیکون برنامه در فرآیند به‌روزرسانی خاکستری رنگ شده و متن زیر نماد برنامه با توضیحی از عملکرد فعلی به‌روزرسانی جایگزین می‌شود. همچنین در سیستم عامل Android هم هنگام بازیابی یا پشتیبان‌گیری، برنامه‌ها با رنگ خاکستری نمایش داده می‌شوند.

شرکت گوگل

این ویژگی در گوشی هوشمند پیکسل ۵ با سیستم عامل اندروید ۱۲ بتا ۱ دیده شده است. همچنین گوگل از مدتی قبل آزمایش‌های A/B Play Store را شروع کرده است. گوگل در ماه آوریل هم یک ویژگی را با الهام از نحوه طراحی رابط کاربری App Store در iOS ارائه کرده بود. با این قابلیت و برای به‌روزرسانی دستی برنامه‌ها در Play Store، مانند آیفون و آی‌پد باید از منوی تصویر نمایه استفاده کرد. قابلیت نشانگر‌های نصب برنامه برای اولین بار در می ۲۰۲۱ مطرح شد؛ اما الان برای بسیاری از کاربران اندروید در دسترس است.

فروشگاه پلی استور

نحوه فعال کردن ویژگی نشانگر پیشرفت نصب برنامه‌ها

کاربران برای اجرای این ویژگی باید گزینه افزودن برنامه‌های جدید به صفحه اصلی را فعال کنند. این آیتم بر روی Pixel Launcher و One UI لانچر آزمایش شده است. در هر دو مورد، یک کادر خاکستری از برنامه با عبارت «دانلود» و سپس «نصب» ظاهر شد. همچنین کلمه «در انتظار» هم هنگام نصب برنامه‌های در صف نشان داده می‌شود. احتمالا گوگل بخشی از به‌روزرسانی خدمات Google Play را در فوریه ۲۰۲۲ عرضه می‌کند.

در ادامه فیلمی از این ویژگی را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار