استقرار موشک‌های مافوق صوت روسی در سوریه

روسیه که یکی از متحدان سوریه در مبارزه با داعش به شمار می‌رود، شماری از جنگنده‌ها و موشک‌های مافوق صوت خود را در این کشور مستقر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - روسیه جنگنده‌های MiG-۳۱K، موشک‌های مافوق صوت کینژال Kinzhal و بمب افکن‌های راهبردی توپولف Tu-۲۲M را در پایگاه هوایی خود در سوریه برای تمرینات دریایی مستقر کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد هواپیماهای اعزامی به پایگاه هوایی «حمیمیم» روسیه در تمرین‌هایی در شرق مدیترانه به کار گرفته خواهند شد. پایگاه هوایی حمیمیم یک پایگاه هوایی در جنوب شرق لاذقیه است که برای عملیات نظامی علیه گروهک داعش استفاده می‌شود. گفتنی است، علاوه بر پایگاه هوایی حمیمیم، روسیه تاسیسات دریایی «طرطوس» را نیز کنترل می‌کند.

مسکو در ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با حضور تمامی ناوگان خود از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس با چندین کشتی جنگی و ده‌ها هواپیما برگزار خواهد کرد.

راب لی، تحلیلگر نظامی در موسسه تحقیقات سیاست خارجی مستقر در آمریکا، گفت که این استقرار به حضور نظامی رو به رشد روسیه در غرب آسیا و توانایی این کشور برای عملیات در مناطق مختلف اشاره دارد.

رسانه‌های روسی گفته اند موشک مافوق صوت کینژال می‌تواند اهدافی را تا فاصله دوهزار کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. این یکی از چندین سلاح استراتژیک است که توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مارس ۲۰۱۸ رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
روسیه اگر دروغگو و کذاب نیست چرا سامانه دفاعی S500 یا S400 ساخت خودش رو در دمشق سوریه مستقر نمیکند که اسرائیلیها هر چند هفته یکبار موشک میزنند به سوریه
آخرین اخبار