پیگیری تامین برق پایدار صنایع با هدف رفع موانع تولید

مدیرعامل برق فارس گفت: تامین برق مطمئن و پایدار برای مراکز تولیدی و صنایع، از اولویت‌های این شرکت با هدف تحقق شعار سال و کمک به رفع موانع تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - یدالله حقیقی در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل توزیع برق فارس و نمایندگان مردم شهرستان‌های اقلید و جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان این شهرستان‌ها برگزار شد، تداوم روند تامین و انتقال برق برای ایجاد و توسعه فعالیت صنایع بزرگ در استان فارس را یک اولویت دانست.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس  گفت: رونق و جهش تولید در بخش صنعت با توجه به ظرفیت‌های فنی و خالی در استان امکانپذیر است و اجرا نشدن سیاست‌های درست یا اجرای بد برخی اقدامات و وقفه طولانی در تصمیم گیری‌ها موجب شده است که صنعت در استان فارس در برخی سال ها رشد مناسبی نداشته باشد.

حقیقی با اشاره به تداوم وضعیت شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه این موارد را موانعی بر سرراه توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی دانست و گفت: این موانع در کنار چالش هایی همچون مشکلات تأمین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید، صنعت فارس را دچار مشکلاتی کرده است، هرچند همه دست‌اندرکاران و متخصصان صنعت برق در فارس تلاش می‌کنند که مشکلی بر مشکلات حوزه تولید نیفزایند و مسیر را برای توسعه این فعالیت‌ها هموار کنند.

او گفت: شرکت برق فاس در سال‌های گذشته نیز تلاش‌های فراوانی برای تامین و انتقال برق پایدار در شهرستان های خفر و جهرم و همچنین اقلید انجام داده و سعی داشته است که با تعامل و هم افزایی حتی در زمان های اوج مصرف تابستان نیز برق بسیاری از مراکز صنعتی را تامین کند.

حقیقی گفت: در گام نخست باید برای رفع مشکلات ساختاری حاکم بر بدنه صنعت تلاش کرد، گفت: تامین و انتقال برق به واحدها و مراکز صنعتی نخستین گام برای پیشبرد اهداف صنعتی شدن استان محسوب می‌شود و شرکت برق فارس این گام های اساسی را با موفقیت برداشته است.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده خفر و جهرم با قدردانی از خدمات شرکت برق فارس در تامین و انتقال برق به واحدهای صنعتی و کمک به توسعه صنعت در این شهرستان‌ها، بر لزوم اصلاح شبکه و تمرکز بر روی کاهش خاموشی ها و همچنین تامین برق پایدار مشترکان خانگی و مصرف کنندگان واحدهای تجاری و صنعتی کوچک نیز تاکید کرد.

همچنین مسلم صالحی نماینده اقلید در مجلس هم شمال استان فارس را منطقه‌ای مستعد برای توسعه صنعتی دانست و خواستار تعامل و هم افزایی بین دستگاهی برای رفع مشکلات برق واحد های صنعتی در این شهرستان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار