توضیح خطیب زاده در مورد سفر هیاتی از ایران به کره جنوبی

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد برخی اخبار مبنی بر سفر هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به کره جنوبی به بیان توضیحاتی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان  سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه مورد برخی اخبار رسانه‌ای مبنی بر سفر هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به کره جنوبی گفت: هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران متشکل از متخصصین حوزه‌های نفتی و بانکی هفته جاری در سئول مذاکراتی را با شرکت‌ها و مقامات کره‌ای با هدف بررسی امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی به کره جنوبی برگزار کردند.

وبسایت وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه ۲۷ بهمن نوشت که یک هیات ایرانی شامل مقام‌های بانک مرکزی، وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به این کشور سفر کرده و گفت‌وگوهای دو طرف درباره «موضوعات مالی و نفتی» خواهد بود.

خطیب زاده تصریح کرد: طرف ایرانی با استفاده از این فرصت، در رایزنی با مقامات کره ای، بر رفع محدودیت غیر قانونی از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره تاکید کرد.

این وبسایت همچنین اعلام کرده که دو طرف مذاکراتی درباره موضوعات مختلف از جمله پول‌های مسدود شده ایران و صدور نفت خام ایران به کره «با فرض برداشته شدن تحریم‌ها» انجام خواهند داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه معتقد است، نتایج این نشست کارشناسی می‌تواند به عنوان محکی برای ارزیابی جدیت و اراده کره جنوبی جهت حل مشکلات موجود بین دو کشور و بازگشت مناسبات به روال عادی، از جمله با فروش نفت و میعانات گازی به کره و سرمایه گذاری شرکت‌های کره‌ای در پروژه‌های اقتصادی ایران قلمداد شود. 

پیش از آغاز تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، کره جنوبی با خرید ماهانه ۱۸.۵ میلیون بشکه نفت از ایران یکی از بزرگترین خریداران نفت سبک ایران بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۶:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
قبلا گفتم دلم میسوزه برای این کره ای ها ، ظاهر آباد و درون ویران دارن ، بد گیر افتادن با پیروی محض از سیاست های غلط آمریکا ، در بعضی از بازار ها هم دارن جایگاهاشونو از دست میدن ، شبیه بادکنک جشن تولدن بیشتر ، جذاب ولی بازیچه دست
آخرین اخبار