اوکراین: ما از هیچکس ترسی نداریم

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد این کشور از هیچکسی نمی‌ترسد و توان مقابله با تهاجم را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شد که این کشور از هیچکس نمی‌ترسد و توان دفاع از خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود به مناسبت «روز وحدت»، با ادعای اینکه اوکراین در برابر تهاجم احتمالی روسیه ترسی ندارد، متعهد شد که کشورش به مقابله با این حمله خواهد پرداخت. او مدعی شد: «ما از هیچکس نمی‌ترسیم و می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم. ما از پیش‌بینی‌ها نمی‌ترسیم، از هیچکس و از هیچ دشمنی نمی‌ترسیم.»

این در حالیست که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دو روز پیش مدعی شده بود که روسیه امروز (چهارشنبه) به اوکراین حمله خواهد کرد و کشورهای غربی نیز از این ادعا حمایت می‌کردند.

از همین رو آمریکا و دیگر کشورها از جمله «انگلیس، استرالیا و ژاپن» شمار زیادی از اتباع خود را از اوکراین خارج کردند.

صبح امروز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در توئیتی نوشت: «به جامعه بین‌المللی هشدار می‌دادند روسیه در ۱۶ فوریه در ساعت یک صبح به همسایه‌اش حمله خواهد کرد. پس چه شد؟ آیا بابت دامن زدن به تنش‌ها و گمراه کردن افکار عمومی معذرت خواهی می‌کنید؟ شرم، فقط شرم!»

روابط میان مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ و به دلیل الحاق کریمه با تنش همراه بوده است، اما اکنون کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در تلاشند تا با ادعای آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین، از یک سو بر رقیب قدیمی خود یعنی روسیه فشار وارد آورده و از سوی دیگر حواس‌ها را از مشکلات داخلی خود پرت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
تنها کسی که باید ازش بترسین خودتون هستین
آخرین اخبار