آسفالت ریزی راه ارتباطی منطقه ویژه اقتصادی نمین به زودی انجام می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: راه دسترسی منطقه ویژه اقتصادی نمین بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سیدکمال الدین میرجعفریان گفت: منطقه ویژه اقتصادی دارای ظرفیت بیش‌تر جهت ایجاد اشتغال در استان است که ۴.۵ کیلومتر از مسیر راه ارتباطی این منطقه زیرسازی و آسفالت اولیه توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است و روکش اصلی نیز به زودی به پایان می‌رسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های اردبیل و نمین با بیان اینکه علاوه بر راه دسترسی، تیر ریزی و برق رسانی برای این منطقه انجام شده است افزود: برای تامین برق مورد نیاز منطقه ویژه و شهرک متصل به آن با تفاهم نامه‌ای که با شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان منعقد شده، نیروگاه ۴۰ مگاوات با پست ۲۳۰کیلو وات با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه اندازی خواهد شد.

میرجعفریان با تشریح ادامه بازدید از شهرک صنعتی شماره۲ اردبیل گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ در حال توسعه است که فاز دوم آن به مساحت ۹۰ هکتار و بخش دیگری نیز به مساحت۲۰۰ هکتار توسط شرکت شهرک‌های صنعتی مشخص، و قسمتی از ۹۰ هکتار قطعه بندی شده است.

او می‌گوید: عملیات آماده سازی قسمت۹۰ هکتاری فاز دوم شهرک صنعتی را بنیاد مسکن انقلاب اسلام برعهده گرفته و عملیات اجرایی زیرساختی ۶۰ هکتار از ۲۰۰ هکتار دیگر نیز آغاز شده است که تا هفته دولت ۱۴۰۱ عملیات زیر سازی، خاک برداری و خاک ریزی به اتمام می‌رسد.

معاون عمرانی استانداری اردبیل گفت: عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی با چشم انداز مناسب در حال انجام است که با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰درصد تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی افتتاح، مطالبات پیمانکاران نیز بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

میرجعفریان گفت: توسعه شهرک صنعتی و رونق تولید با حضور سرمایه گذاران به نفع استان و منطقه است و با تامین هر گونه زیرساخت اساسی در بخش صنعت و تولید به همان میزان از تراکم بیکاری در منطقه کاسته شده و گردش منابع در استان افزایش می‌یابد.

او در ادامه از پیگیری جدی عملیات اجرایی تونل دوم محور اردبیل_ آستارا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خاک برداری در عملیات تونل دوم منطقه حیران با کمی مشکل سستی خاک و ریزش مواجه شده بود و عملیات با کندی انجام می‌گرفت که به افزایش نیروی انسانی و ماشین آلات از دو جبهه در ایام تعطیلات نوروزی برای پیشرفت مورد نظر به پیمانکار پروژه تاکید شد.

معاون استاندار اردبیل از بتن ریزی زیرگذر ورودی نمین قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت: عوامل راهداری استان باید با جدیت این گلوگاه را مدیریت کرده تا قبل از اتمام سال این پروژه به سرانجام برسد و مسافران و مردم در ایام تعطیلات با مشکلی مواجه نشوند.

میرجعفریان در ادامه مسیر از مجموعه استادیوم علی دایی بازدید کرد و ضمن تاکید به تعیین تکلیف این پروژه چندین ساله خواستار بررسی جوانب و برگزاری جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان و سازمان مجری طرح در آینده نزدیک شد.

او همچنین از محل توسعه مدول سوم و آخرین وضعیت تصفیه خانه شهرستان اردبیل قرار گرفت و نسبت به تسریع عملیات اجرایی این پروژه و نحوه واگذاری پساب به بخش صنعت تاکید کرد.

گفتنی است سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل صبح امروز جمعه به همراه جمعی از مدیران اجرایی و فرمانداران اردبیل و نمین از پروژه‌های عمرانی در حال اجرای این دو شهرستان بازدید و نسبت به تسریع عملیات اجرایی پروژه‌ها آن‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.