دستگیری بیش از ۷۰ معترض در اُتاوای کانادا

پلیس کانادا اعلام کرد بیش از ۷۰ معترض را در راستای پاکسازی مسیری که توسط معترضان در مرکز اُتاوا از ۳ هفته پیش مسدود شده، دستگیر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - با ادامه تظاهرات اعتراضی در کانادا، صد‌ها پلیس این کشور روز جمعه به مرکز شهر «اُتاوا» پایتخت کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت این کشور هجوم بردند و اقدام به بازداشت معترضان و انتقال آن‌ها به زندان کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس کانادا اعلام کرده است که در جریان این دستگیری‌ها و با هدف پاکسازی مسیرهایی که توسط معترضان در پایتخت این کشور از ۳ هفته پیش مسدود کرده‌اند، بیش از ۷۰ نفر را بازداشت کرده است.

اعتراض کامیون‌داران به برخی قوانین درمورد واکسیناسیون اجباری کرونا و نحوه مدیریت این همه‌گیری در کشور وارد هفته سوم خود شده است. کانادا به دلیل مسدود شدن گذرگاه‌های اصلی خود با آمریکا و ایجاد اختلال در نظامی اقتصادی و مراودات تجاری توسط جمعیتی از کامیون داران به شدت نگران رکود اقتصادی سنگین در این کشور است.

پلیس کانادا پیش از این اعلام کرده بود اگر معترضان در روز‌های آینده دست از اعتصاب نکشند آن‌ها را دستگیر و زندانی خواهد کرد.

خبرگزاری سی‌بی‌سی کانادا نیز گزارش داده است که «پیتر اسلولی» رئیس‌ پلیس شهر اُتاوا در بحبوحه اعتراضات کامیون‌داران مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار