کاخ سفید: تحریم‌ها علیه روسیه فعلا شامل سوئیفت نمی‌شود

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن قصد تحریم مسکو در حوزه سوئیفت را ندارد، اما حمله به اوکراین وضعیت را تغییر می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد: بعید است در مرحله اول تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، محروم کردن این کشور از نظامی بانکی جهانی موسوم به سوئیفت گنجانده شود.

سینگ در ادامه افزود: کاخ سفید به دنبال اعمال تحریم‌های شدیدی علیه روسیه است که در صورت حمله نظامی این کشور به اوکراین عملی خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی همچنین تصریح کرد: این تحریم‌ها به نحوی است که روسیه نمی‌تواند برای جایگزینی برای تجهیزات و نیاز‌های خود از سایر کشور‌های جهان از جمله چین کمک بگیرد. ما در حال نزدیک شدن به بسته تحریمی نهایی هستیم، ولی در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین همچنان تمامی گزینه‌ها روی میز است.


بیشتر بخوانید:


منابع خبری می‌گویند برخی تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه روسیه شامل کنترل صادرات قطعات تولیدی در روسیه برای بخش‌های فناوری و تسلیحات و تحریم علیه برخی مقامات ارشد این کشور می‌شود. آمریکا بار‌ها روسیه را تهدید کرده در صورت حمله نظامی به اوکراین باید منتظر اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خوبه
آخرین اخبار