اداره اسناد ملی آمریکا:

ترامپ اطلاعات طبقه بندی شده کاخ سفید را به خانه خود در فلوریدا منتقل کرده است

اداره بایگانی و اسناد ملی آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ اسناد محرمانه و طبقه بندی شده کاخ سفید را خارج کرده و به خانه برده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - اداره بایگانی و اسناد ملی آمریکا در نامه‌ای به مجلس نمایندگان این کشور از تخلف گسترده دونالد ترامپ در انتقال غیرقانونی اسناد محرمانه خبر داد. به گفته این اداره و بر اساس اسناد جدید کشف شده، «دونالد ترامپ پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود برخی اسناد محرمانه و طبقه بندی شده کاخ سفید را به خانه خود در فلوریدا منتقل کرده است».

به گفته رویترز، دفتر آرشیو اداره اسناد ملی آمریکا در حال تکمیل تحقیقات خود در این زمینه است و مکاتبات خود با وزارت دادگستری را ادامه می‌دهد.

«دیوید فریرو» مدیر آرشیو اسناد ملی آمریکا تخلف ترامپ را در نامه‌ای به «کارولین مالونی» رییس دموکرات کمیته نظارت مجلس نمایندگان شرح داده، در این نامه آمده است: «در اسنادی که اخیراً به دست ما رسیده، مشخص شده که برخی اطلاعات مهم و محرمانه از سوی رییس جمهور سابق از کاخ سفید خارج شده‌اند».

مالونی پس از دریافت این نامه، از اقدام ترامپ ابراز نگرانی کرد و گفت: «افشاگری‌های جدید نگرانی من را نسبت به بی اعتنایی آشکار ترامپ به قوانین و تاثیر منفی آن بر سابقه تاریخی آمریکا عمیق‌تر می‌کند».

ترامپ هم به انتشار این خبر واکنش نشان داده و ضمن انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: «آرشیو ملی آمریکا چیزی پیدا نکرده است؛ تمامی سوابق ریاست جمهوری من در یک فرآیند کاملآً عادی تحویل آن‌ها داده شده است. اگر کسی غیر از ترامپ بود شاید امروز داستان به نحو دیگری رخ می‌داد».

به گفته رسانه‌های آمریکایی در صورت اثبات این گمانه زنی‌ها، رییس جمهور سابق آمریکا ممکن است تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

دونالد ترامپ بار‌ها در دوران ریاست جمهوری چهار ساله خود نهاد‌های قدرت و رسانه‌های آمریکایی را به رفتاری تبعیض‌آمیز با خود متهم می‌کرد. او معتقد بود که حاکمیت در آمریکا با دولت او سر ستیز دارد و می‌خواهد تا در عملکرد او اخلال ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار