ذخیره سازی ۴۰۰ تن مرغ منجمد در چهارمحال و بختیاری

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره سازی شده است که در صورت کمبود مرغ منجمد در بازار تزریق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - بهروز آل مومن گفت: برای ایام پایانی سال با کمبود مرغ در بازار مواجه نخواهیم شد؛ همچنین جهت حمایت از تولید ایرانی، مرغ با نژاد آرین از مرغداران خریداری و پس از انجماد ذخیره‌سازی می‌شود.

اوایل بهمن ماه 1400 نیز، سعید اسماعیل خانبان رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، ساسان پورجعفری معاون تحقیقات مجری برنامه ملی آرین، یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد و جمعی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه شهرکرد با هدف استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در دانشگاه شهرکرد به ویژه پژوهشکده پرندگان برای تدوین برنامه استراتژیک لاین آرین و به منظور بهبود ژنتیکی مرغ لاین آرین از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های علمی دانشگاه شهرکرد برای احیای این لاین و بی اثر کردن تحریم‌ها بازدید کردند.

لاین یکی از طبقات بسیار پیچیده ژنتیکی است که برای تولید گوشت مرغ از آن استفاده می‏ شود و در سطح دنیا چند شرکت چند ملیتی هستند که لاین را در اختیار دارند و یکی از کشور‌هایی که لاین (مرغ آرین) دارد، ایران است.


بیشتر بخوانید


به‌منظور تنظیم بازار، سهمیه‌ای در سامانه بازرگام به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است و در صورت لزوم برای توزیع اطلاع‌رسانی خواهد شد، مرغ گرم در حال حاضر با قیمت ۲۸ هزار و ۷۵۰ تومان در بازار استات عرضه می‌شود و میزان جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری مطلوب است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار