نیکوس دندیاس:

تهدید به استفاده از زور ضد استقلال هر کشوری قابل پذیرش نیست

وزیر خارجه یونان در دیدار با همتای روسی خود تاکید کرد آتن خواهان احترام به حاکمیت ملی، حقوق بشر و تمامی تعهدات بین المللی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - نیکوس دندیاس گفت: هدف مشترک یونان و روسیه حفظ صلح، امنیت و ثبات در اروپا است. ما از حمایت‌های مسکو در تلاش خود برای رسیدن به استقلال و آزادی آتن تشکر می‌کنم و آن را فراموش نمی‌کنیم. رئیس جمهور پوتین و همچنین نخست وزیر یونان برای توسعه همکاری‌ها در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ توافق کرده اند.

وزیر خارجه یونان در دیدار با همتای روسی خود در مسکو گفت: ما به رایزنی و بر اساس قوانین بین المللی در مسئله قبرس اعتقاد داریم و در دیدار با سرگئی لاوروف درباره مسائل منطقه ای، اقدامات ترکیه در آب‌های مدیترانه و مناقشه اوکراین و وضع یونایی‌هایی که در ماریپول زندگی می‌کنند، بحث و خواستار اجرای توافقنامه مینسک شدیم.

سرگئی لاوروف نیز در این دیدار گفت: تامین گاز یونان از طریق روسیه در روشی با ثبات قرار دارد. ما برنامه‌هایی را برای توسعه چارچوب همکاری‌های خود ارائه کردیم. ما همچنین حیطه‌های مختلف همکاری را از جمله در بخش جامعه مدنی و روابط سیاسی بررسی کردیم.

وزیر خارجه روسیه گفت: تحولات اخیر دونباس و هدف قرار گرفته شدن غیرنظامیان باید بررسی شود تا مقصر آن شناخته شود. اوکراین باید به اجرای کامل توافقنامه مینسک متعهد باشد.

مناقشه میان ترکیه و یونان بر سر قلمرو آبی در شرق مدیترانه و اقدامات آنکارا در اکتشاف نفت و گاز در این منطقه و همچنین مسئله منطقه ترک نشین قبرس است.

کشور‌های غربی به ویژه آمریکا در ماه اخیر روسیه را به برنامه ریزی برای حمله قریب الوقوع به اوکراین متهم می‌کنند و به این بهانه حضور نظامی ناتو در شرق اروپا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار