ناتو خواستار انتخاب مسیر سیاسی از سوی روسیه درباره مناقشه اوکراین شد

دبیر کل ناتو گفت پیشنهاد‌های مکتوب خود را به مسکو برای جلوگیری از هرگونه درگیری نظامی ارائه کرده و آماده گفتگو هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان - ینس استولتنبرگ مدعی شد: روسیه نیرو‌های زیادی در مرز اوکراین جمع آوری کرده و ما با یک بحران واقعی روبرو هستیم. هنوز برای مسکو دیر نیست که از جنگ پا پس کشیده و مسیر سیاسی را انتخاب کند.

بر اساس گزارش الجزیره، دبیر کل ناتو گفت: ضمن مقابله با هرگونه تهدید سایبری،  آماده تعامل سیاسی و گفتگو با روسیه  هستیم و  پیشنهاد‌های مکتوب خود را به مسکو برای جلوگیری از هرگونه درگیری نظامی ارائه کرده ایم.

استولتنبرگ در ادامه با ادعای اینکه مسکو به دنبال افزایش نفوذ خود است و تلاش می‌کند ناتو را از وضع دفاع از خود و افزایش تعداد اعضای خود باز دارد، مدعی شد ما روسیه یا هیچ طرف دیگری را تهدید نمی‌کنیم.

در این رابطه اورزولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا ادعا کرده ما با تلاشی برای بازنویسی قوانین نظم جهانی روبرو هستیم و برنامه‌های ما آماده اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه است. مسکو هم در تلاش است تا تمام امنیت اروپا را تضعیف کند.

او ضمن اشاره به اینکه آن‌ها گزینه‌هایی در اختیار دارندکه امکان دسترسی به منابع جایگزین انرژی را برای کشور‌های اروپایی فراهم می‌کند، مدعی شده اگر روسیه به اوکراین حمله کند، می‌توانیم تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه مسکو وضع کنیم و باید منابع انرژی خود را متنوع کنیم و برای اطمینان از عرضه با شرکای خود در سراسر جهان تماس گرفته ایم.

اوکراین از زمانی که روابطش با روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه رو به وخامت گذاشت خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست رفته می‌خواند به قلمرو خود است، ولی مسکو این مناطق را بخشی از خاک روسیه می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار