در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و مرکز کشور طی امروز

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آقای امیر سرکرده گفت: امروز یکشنبه اول اسفند، فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و مرکز کشور، دامنه جنوبی البرز شامل تهران، سمنان، قزوین و البرز و همچنین گیلان، مازندران و شمال فارس ادامه خواهد داشت.

شدت بارش یکشنبه، در شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان و قزوین است.

این کارشناس هواشناسی می‌گوید: بارش‌ها در اسفند به صورت نرمال گزارش شده و در برخی از نواحی جنوبی و مرکزی کمتر از نرمال خواهد بود و همچنین تغییرات شدیدی در اسفند در کشور نخواهیم داشت.

به گفته سرکرده، بنابر پیش بینی‌ها در فرودین ۱۴۰۱ بارش‌ها در کشور نرمال است. آب و هوای تهران هم در اسفند به گونه‌ای است که بارش برف مطلوبی نداریم، ولی در هفته پیش رو بارش‌های خوبی پیش بینی می‌کنیم، ولی خبری مبنی بر اسفند پربارش برای کل کشور در اسفند را تکذیب می‌کنم.

دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در شمال شرق و شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. همچنین امروز غرب خلیج فارس مواج است.

پیش از این پروفسور حسین اردکانی پیشکسوت صنعت هواشناسی از ورود موج تازه هوای سرد به کشور در اوایل اسفند خبر داد و با درخواست از کشاورزان برای این که مراقب محصولات خود باشند، اسفند ماه را به دلیل شرایط متغیر دمایی دیوانه خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار