ورود سامانه بارشی به بوشهر/خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود

مدیرکل هواشناسی بوشهر گفت: از روز دوشنبه با خروج تدریجی سامانه بارشی، سرعت وزش باد بر روی دریا و سواحل استان به افزایش خواهد یافت، دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- فرج اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با گذر موجی ناپایدار از تراز میانی جو، در ساعاتی از وقت فردا یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه ضمن افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای در برخی از نقاط استان، مورد انتظار نیست.

او عنوان کرد: از روز دوشنبه با خروج تدریجی سامانه بارشی، سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا و سواحل استان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا روز سه شنبه، دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی بوشهر تاکید کرد: آسمان قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد، گاهی افزایش ابر و از فردا بصورت پراکنده بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در برخی نقاط مه صبحگاهی.

شکوهی‌پور از احتمال آبگرفتگی معابر، در برخی نقاط لغزندگی جاده‌ها، وزش بادو گردوخاک خبر داد و عنوان کرد: تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خساران احتمالی اندیشیده شود و محافظت از محصولات کشاورزی و اجتناب از صعود به ارتفاعات در نظر گرفته شود.

او تاکید کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به سبب وزش بادهای شدید خلیج‌فارس به‌ویژه مناطق مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی بوشهر ادامه داد: در این مدت در برخی از ساعات سرعت وزش باد روی دریا به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر می‌رسد.

شکوهی‌پور افزود: در این مدت از ترددهای دریایی به‌ویژه شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

انتهای پیام

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.