انجام تحقیقات درباره سرطان در فضا

شرکت نورثروپ گرامن و ناسا فضاپیمای باری سیگنوس سوار بر موشک آنتارس را از مرکز پرواز ولوپس به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - هفدهمین ماموریت خدماتی تجاری تامین مجدد نورثروپ گرامن، امروز ساعت ۱۲:۴۰ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۱:۱۰ به وقت تهران) انجام و به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهد شد. بیش از هشت هزار و ۳۰۰ پوند تجهیزات و آزمایش‌های علمی در اختیار فضانوردان قرار خواهد گرفت. در طول این ماموریت ده‌ها آزمایش جدید از جمله " MicroQuin ۳ D Tumor" به فضا فرستاده خواهد شد.

این مطالعه به بررسی اثرات یک دارو بر روی سلول‌های سرطان پستان و پروستات در فضا می‌پردازد. در شرایط ریزگرانش، این سلول‌ها می‌توانند در یک مدل سه بعدی طبیعی‌تر رشد کنند که این امر توصیف ساختار، بیان ژن، سیگنال‌دهی سلولی و پاسخ به دارو را آسان‌تر می‌کند.

تصویر، ایمونوفلورسنس (immunofluorescence) سلول‌های سرطان پستان تحت درمان با داروی MicroQuin را نشان می‌دهد. این رنگ آمیزی، هسته طبیعی (آبی) و هسته درمانی (سبز) را در شبکه آندوپلاسمی سلول (قرمز) نشان می‌دهد. این دارو، اسکلت سلولی (زرد) را مجبور به فروپاشی کرده و باعث مرگ سلولی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، شهاب سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار