مقام آمریکایی: در زمان حساسی از مذاکرات هسته‌ای قرار داریم

سفیر آمریکا در کویت گفت: زمان برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران رو به اتمام است.

باشگاه خبرنگاران جوان- آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در کویت گفت: یکی از اهداف اصلی آمریکا این است که ایران به هیچ عنوان به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. ما در حال حاضر در زمان حساسی از مذاکرات هسته‌ای ایران هستیم و جو بایدن در حال بررسی این موضوع است که اساساً بازگشت به برجام در شرایط فعلی امکان پذیر هست یا خیر.

به گزارش خبرگزاری کویت نیوز، وی با تکرار ادعا‌های آمریکا در زمینه فعالیت‌های ایران در منطقه گفت: ایران در حال بی ثبات کردن اوضاع سیاسی در منطقه است و حمایت‌های این کشور از گروه‌های غیردولتی در کشور‌های مختلف یک مشکل اساسی و واقعی است.

رومانوفسکی تصریح کرد: ما در حال مشورت و گفتگو با شرکای خود در منطقه هستیم. از نظر ما زمان برای رسیدن به توافق در حال اتمام است. تنها هدف ما این است که جلوی تحرکات ایران در منطقه را که موجب بی ثباتی می‌شود بگیریم.

وی با اشاره به شرایط اوکراین و خطر حمله روسیه به این کشور تاکید کرد: از زمان آغاز تنش‌ها در مرز‌های اوکراین، بایدن با دقت وضعیت منطقه را رصد می‌کند و بار‌ها به پوتین در مورد عواقب حمله هشدار داده است. جو بایدن اتحادیه اروپا و سایر متحدان آمریکا را برای پیگیری اوضاع در اوکراین بسیج کرده و همواره به دنبال پیدا کردن راه حلی دیپلماتیک برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین است. یافتن روشی دیپلماتیک همچنان اولویت اول ما در وضعیت فعلی است.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: واشنگتن به دنبال راه حلی برای درگیری‌های نظامی میان عربستان و یمن است. بایدن یک فرستاده ویژه برای موضوع یمن منصوب کرده و به دنبال راه حل دیپلماتیک احتمالی است.

آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در کویت در روز‌های اخیر به دستور جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قرار است به زودی به عنوان سفیر در عراق به فعالیت خود ادامه دهد.

 رومانفسکی در این باره گفت: کویت یک کشور استراتژیک مهم برای آمریکاست، ولی من از طرف رییس جمهور مامور شدم تا فعالیتم را در عراق ادامه دهم. من بیش از ۴۰ سال تجربه کاری در سازمان‌های داخلی و خارجی آمریکا دارم و حالا حاضرم تمام تجربیاتم را با خود به عراق منتقل کنم.

رومانوفسکی در ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ به عنوان سفیر آمریکا در کویت مشغول به کار شد. به گفته بسیاری از تحلیلگران رومانوفسکی با بیش از ۴۰ سال کار بر روی مسائل منطقه در حال حاضر یکی از متخصصان منطقه خاورمیانه در آمریکا محسوب می‌شود.  وی در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به عنوان معاون هماهنگ کننده وزات خارجه آمریکا برای مبارزه با تروریسم فعالیت می‌کرد. وی در آغاز فعالیت‌های سیاسی خود در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ به عنوان یک تحلیلگر در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا کار می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار