استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس گشایش نماد می‌شوند

معاون نظارت و بررسی سازمان بورس گفت: یکی ار روش‌هایی که برای گشایش نماد سرخابی‌ها قابل استفاده است، روش حق تقدم بوده که سازمان خصوصی در رابطه با آن تصمیم صورت می‌گیرد و سپس این دو تیم در بازارپایه درج نماد می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان - محسن خدابخش، معاون نظارت و بررسی سازمان بورس درباره نحوه گشایش نماد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به سوالاتی پاسخ داد.

نحوه بازگشایی نماد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در فرابورس چگونه است؟

معاون نظارت و بررسی سازمان بورس: در این مرحله نماد این دو تیم (استقلال و پرسپولیس) نزد سازمان بورس ثبت شدند و بعد از این نماد‌ها با توجه به مراحل اعلامی  در بازار پایه گشایش می‌شوند. موارد قیمت گذاری به سیاست سازمان خصوصی باز می‌گردد.

سرخابی ها چه زمانی عرضه اولیه می شوند؟

معاون نظارت و بررسی سازمان بورس: قیمت گذاری این موارد به سیاست هایی که سازمان خصوصی ارزش‌گذاری دارد بازمیگردد. این نحوه قیمت گذاری باید به صورت شفاف در سامانه کدال درج شود و از بعد از آن گشایش نماد صورت گیرد. 

عرضه اولیه در بازارهایی به کارمی رود که شرکت ها دربازار پذیرفته شده باشند و چون  این دو نماد باید در بازار پایه درج شود نماد بازگشایی می شود و افراد حائز شرایط می توانند خریداری کنند.

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، باید خصوصی سازی شوند. در هفته گذشته این دوباشگاه در هیئت واگذاری سازمان خصوصی سازی ارزش گذاری شدند و روز گذشته نیز صورت‌های مالی این دو شرکت نیز در سامانه کدال منتشر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر سامان
۱۷:۴۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
بگذارید هر ملیاردر و هر سرمایه داری که توان خرید دارد و مدیریت خوب باشگاهها را دارد این باشگاهها را سربلند سازد.
ما هواداران هم میتوانیم از تیم‌های مان حمایت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
حالا الان شرکتهای خودشون میخرنشون مگه مردم پول دارن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام یه سرگرمی دیگه پیدا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
هیچکسی دیگه تو بورس و فرابورس سرمایه گذاری نخواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مطمئن باشید فرابورس و این شعارها، منجلاب جدیدی برای عمیق تر شدن مسایل این دو تیم (البته ظاهراً تیم) است. با این داستان جدید یعنی فرابورس و این ادعاها که عمدتاً فقط اسم و عناوین دهن پرکن هستند در آینده نزدیک مشکلات و مسایل این دو تیم عمیق تر و پیچیده تر خواهد شد. این کارها، یعنی باز کردن پای اشخاص حقیقی به عنوان سهام دار، به سیاسی تر شدن اوضاع این دو تیم کمک زیادی خواهد کرد یعنی مسایل این دو تیم را خیلی سیاسی تر از گذشته خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مفتش گرونه من اصلا سهام این دو باشگاه را نمی خرم چون میدونم اگر بخرم باز مافیایی وجود داره برای اینکه ارزش سهامش بره بالا دوباره قهرمانی و جام را به تیم خاص ببخشند . و فوتبال را اونجوری که میخواهد مهندسی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
آخرین اخبار