دستگیری ۵۰۶ شکارچی متخلف در آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان غربی گفت: ۵۰۶ نفر شکارچی متخلف امسال در استان دستگیر و از آنان ۳۳۵ قبضه اسلحه شکاری کشف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -مهران نظری گفت: یگان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی امسال تعداد ۷۱۱ تخلف زیست‌محیطی ثبت کرده که طی آن بیش از ۳۳۸ اسلحه مجاز و ۲۶ اسلحه غیرمجاز از شکارچیان کشف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی می گوید:در طی عملیات‌های سال جاری تعداد پنج هزار و ۳۱۶ قطعه ادوات شکار شامل قایق، تور صیادی و ماهی گیری، الکترو شوکر، تور‌های زنده گیری و سایر ادوات از شکارچیان متخلف کشف شده است.

نظری گفت: نیرو‌های یگان محیط‌زیست استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۶۳ قطعه پرنده و ۸۲ مورد پستاندار را از متخلفان به‌صورت زنده کشف و در زیستگاه مناسب رهاسازی کرده اند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی ؛ ۲۹۵ نفر از شکارچیان نیز قبل از هر گونه انجام شکاری توسط یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شده اند.

نظری گفت: یگان حفاظت محیط‌زیست استان به‌منظور حفاظت اصولی و پیشگیری از شکار یا زنده گیری غیرمجاز پرندگان شکاری نادر ضمن تشدید گشت و کنترل‌ها تمهیدات و اقدامات حفاظتی لازم را به منظور مقابله با شکار پرندگان بکار بسته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: یگان حفاظت استان در ماموریت‌های انجام شده ۲۹ باب کوخِه که توسط شکارچیان برای زنده گیری پرندگان ساخته شده بود را نیز شناسایی و تخریب کرده اند.

نظری گفت: ۱۹ هزار و ۷۵۸ قطعه از انواع آبزیان شامل کپور، ماهی آزاد، سوف نیز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست از متخلفین کشف شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در خصوص آمار آتش‌سوزی در مناطق نیز ۸۷۸ هکتار از مناطق دچار آتش‌سوزی شده که که به کمک گروه‌های واکنش سریع محیط‌بانان و سایر ارگان‌ها و جوامع محلی و نیرو‌های مردمی، آتش‌سوزی‌ها مهار شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.