شهردار کاشان از ابلاغ طرح تفصیلی شهر با تأیید کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان پس از گذشت پنج سال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  حسن بخشنده امنیه با قدردانی از تلاش سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان و همراهی با شهرداری کاشان برای تحقق ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان گفت: طرح تفصیلی کاشان آذرماه ۹۵ تصویب شد که پس از گذشت پنج سال ایرادات طرح رفع و ابلاغ آن انجام می‌شود.

طرح تفصیلی در حقیقت، تنظیم برنامه‌های مفصل و انجام اقدامات جزیی در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها است. در طرح تفصیلی، خدمات و فضا‌های شهری با مشخص کردن جزییات قابل اجرا تعیین می‌شود. با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را کم‌کم و برحسب اولویت در برنامه‌ریزی اجرایی سالیانه شهرداری منعکس کرد.

او می‌گوید: ساماندهی شهری با اجرای طرح تفصیلی با سرعت و دقت بالاتری انجام می‌شود و می‌تواند گام مهمی برای توسعه متوازن کاشان و زمینه‌ساز ایجاد چشم‌اندازی درازمدت در رشد و پیشرفت منطقه شود.

بنا به گفته او: ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان یکی از مهم‌ترین مصوبات نشست فوق العاده کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان، بود.

شهردار کاشان گفت: تصویب لوایح شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی کاشان نیز همراه با دو شهرستان دیگر استان اصفهان از دیگر مصوبات نشست فوق العاده کمیسیون ماده پنج با حضور ریاست معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار بود.

بخشنده امنیه، گفت: «همانطور که ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان با مدیریت هماهنگ و منسجم شهری ثمر داد انتظار می‌رود با استمرار هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها و نهاد‌های شهرستان در نتیجه مدیریت منسجم و انقلابی ایجاد شده تداوم اتفاقات ارزشمند در دارالمومنین کاشان را شاهد باشیم.»

طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیار‌ها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحد‌های شهری، اولویت‌های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و رفع مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.