راه‌اندازی پژوهشگاه فرهنگ و هنر در خرم‌آباد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ایجاد پژوهشگاه فرهنگ و هنر گفت: تلاش ما بر این است مقدمات اولیه ایجاد گذر فرهنگ و هنر در یکی از مناطق شهر خرم‌آباد را فراهم آوریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - احمد حسین فتایی با تأکید بر نقش ویژه شورای شهر در توسعه فرهنگ، اظهار کرد: تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در راستای توسعه شهری، مدنظر اعضای شورا قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توزیع کتاب و اقلام فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی، زمینه‌ساز اجرای فعالیت‌هایی از جمله نمایش‌های خیابانی در این مناطق و مراکز پرتردد شهری باشد.

فتایی تصریح کرد: ایجاد گذر فرهنگ و هنر از دیگر موضوعاتی است که نیازمند افزایش تعاملات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری است تا از این طریق بتوان علاوه بر تجمیع کلیه فعالیت‌های تخصصی این حوزه در یک مکان، پایه‌های تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از تولیدکنندگان کالا‌های فرهنگی و هنری را نیز بنا نهاد.

در بخش دیگری از این جلسه، فرزاد ویسانلو، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد نیز ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو جانبه، گفت: تلاش می‌کنیم مقدمات ایجاد رشته‌هایی همچون پویانمایی، عکاسی و هنر‌های چوبی را در دانشگاه فراهم آوریم و در این راستا نیازمند حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.