سواحل چابهار همچنان در سیطره دستگاههای‌دولتی

باتوجه به‌ضرب الاجل ۲۰ روزه رئیس جمهور برای آزاد سازی سواحل، در بندر چابهار این آزاد سازی هنوز به صورت جدی آغاز نشده.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -بیجار معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از سواحل سیستان بلوچستان آزاد شد، اما بخشی دیگر که در سنوات گذشته در اختیار ارگان‌های دولتی قرار گرفته  طبق روال قانونی باید رفع تصرف شوند.

او گفت: سواحل سیستان و بلوچستان ۴۶۴ کیلومتر است که از این مساحت ۱۵۰ کیلومتر آن بنچمارک گذاری شد که براساس آن مشخصات سواحلی که در اختیار ارگان‌های نظامی و دولتی است شناسایی شده اند کارکرد آن‌ها نیز مشخص شده و تصمیماتی در این زمینه نیز گرفته می‌شود.

معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سواحل و‌دریا مال مردم است وباید به مردم بازگردانده شود تا مردم بتوانند از این منابع خدادادی به خوبی استفاده کنند.

دادستان بندر چابهار گفت: با افراد و یا ارگان‌هایی که اقدام به تصرف ساحل کرده اند دستگاه قضا به شدت برخورد خواهد کرد.

معلم زاده گفت: مهلت قانونی ۲۰ روزه رئیس جمهور  مبنی بر رفع تصرف ساحل به اتمام رسیده است و با ارگان‌هایی که تاکنون اقدام به رعایت حریم ۶۰ متر نکرده اند طبق قانون برخورد خواهد شد. 

بلوچ رئیس شورای اسلامی شهر چابهار گفت:به دستگا‌هایی که ساحل را در اختیار دارند و حریم ۶۰ متر را رعایت نکرده اند مهلتی چند روزه داده شده است، اما تا تاریخ ۲۸ بهمن   هیچ اقدامی از سوی متصرفین انجام نشده و شهرداری بر حسب قانون و با همکاری مرجع قضایی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار