اجرای طرح پیمایش ملی رصد آسیب‌های اجتماعی در همدان

پنج هزار و ۳۰۰ نفر از طریق تکمیل پرسشنامه در پیمایش آسیب‌های اجتماعی استان همدان شرکت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: برای اجرای این پیمایش ملی پنج هزار و ۳۰۰ پرسشنامه در ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان و در گروه‌های سِنی ۱۵ تا ۶۰ سال توزیع شده.

اجرای این طرح ملی ۱۸ بهمن آغاز و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

ابوالفضل باب الحوائجی در ادامه گفت: کار توزیع و تکمیل این پرسشنامه‌های طرح پیمایش ملی رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان همدان با حضور ۲۰ پرسش‌گر (زن و مرد) انجام می‌شود.

او گفت: اجرای این طرح که برای نخستین بار از سال ۱۳۹۶ در استان همدان آغاز شد، آسیب‌های اجتماعی رایج نظیر اعتیاد، رفتار ضد اجتماعی، خشونت خانگی و خودکشی را بررسی و تحلیل می‌کند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی گفت: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی کشور (سراج) یکی از طرح‌های مهمی است که به همت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی و با هدف شناسایی و تحلیل وضعیت و کنترل آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان، مهم‌ترین دستاورد اجرای این طرح ملی را ایجاد سامانه‌ای پایدار برای نشان دادن مستمر وضعیت آسیب‌های اجتماعی و روند کاهشی یا افزایشی آن‌ها در هر شهرستان و استان برشمرد.

او گفت: پرسشگران این طرح دارای کارت شناسایی معتبر از اداره‌کل بهزیستی استان هستند و همکاری شهروندان در راستای اجرای این طرح بسیار مهم و ضروری است.

ابوالفضل باب الحوائجی گفت: پس از جمع‌آوری اطلاعات و ثبت آن در سامانه سراج سازمان بهزیستی کشور، اطلاعات مربوطه در راستای کاهش آسیب‌های موجود در سطح کلان بررسی، تحلیل و بر اساس آن تصمیم گیری خواهد شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.