کمیسیون اروپا بسته تحریمی روسیه را نهایی می‌کند/ تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم ۳۵۱ نماینده روس

کمیسیون اروپا و انگلیس لیست نهاد‌ها و شهروندان روسیه که هدف تحریم قرار خواهند گرفت را اعلام کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان – روسای شورای اروپا و کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردند وزرای خارجه اتحادیه امروز (سه‌شنبه) بسته تحریمی علیه روسیه را بررسی و نهایی خواهند کرد.

به گزارش رویترز، به گفته مقامات اتحادیه اروپا این بسته در پی به رسمیت شناخته شدن استقلال لوهانسک و دونتسک از سوی روسیه آماده شده است. این تحریم‌ها نهاد‌های زیر را هدف قرار می‌دهد:

- بانک‌هایی که از عملیات نظامی روسیه و سایر عملیات نظامی در دو جمهوری حمایت مالی می‌کنند. 

- افرادی که در تصمیم به رسمیت شناختن این دو جمهوری نقش داشته اند.

همچنین این تحریم‌ها توانایی دولت روسیه برای دسترسی به سرمایه و بازار‌های مالی و خدمات اتحادیه اروپا را محدود خواهد کرد. تجارت اتحادیه اروپا با دو جمهوری نیز هدف دیگر تحریم‌ها خواهد بود.

بلومبرگ نیز گزارش داد: اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌ها علیه ۳۵۱ نماینده پارلمان روسیه است که به شناسایی استقلال دونتسک و لوهانسک رای دادند.

انگلیس دارایی‌ چند بانک و شخص روس را مسدود کرد

انگلیس هم دارایی‌های ۵ بانک روسی و ۳ شخص روس را مسدود کرد. گفته می‌شود این سه فرد از افراد نزدیک به پوتین هستند. اسامی نهاد‌های تحریمی نیز بانک روسیا، بانک توسعه و بازسازی دریای سیاه، شرکت سهامی ژن بان و بانک آی اس عنوان شده است.

شب گذشته، مقامات ارشد اتحادیه اروپا در پی تصمیم پوتین مبنی بر به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک، اعلام کردند تحریم‌های بیشتری علیه کسانی که در این تصمیم نقش داشته اند اعمال خواهند کرد.

آمریکا نیز اعلام کرده فردا تحریم‌های خود علیه روسیه را اعلام خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اروپایی...نوچه بدبخت
آخرین اخبار