لودریان: اروپا بر سر بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه به توافق رسید

وزیرخارجه فرانسه اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به بهانه اقدامات اخیر ولادیمیر پوتین، بر سر تحریم‌های جدید علیه روسیه توافق کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه، اعلام کرد که وزرای خارجه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) بر سر بسته جدید تحریمی علیه روسیه به دلیل به رسمیت شناخته شدن لوهانسک و دونتسک از سوی این کشور، به توافق رسیدند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز مدعی شد: «این تحریم‌ها به روسیه ضربه میزند و ضربه بسیار کاری خواهد بود.»

 ایو لودریان  با اشاره به تحولات کنونی در اوکراین، اعلام کرد که فرانسه می‌ترسد گام اخیر روسیه اولین قدم بوده و گام‌های بعدی را به دنبال داشته باشد.

لودریان در بخشی از سخنان خود با بیان آنکه احتمال اعمال تحریم‌های دیگری علیه روسیه وجود دارد، گفت: «احتمال دارد در صورت نیاز از تحریم‌های بیشتر علیه روسیه استفاده کنیم.»

این مقام ارشد فرانسه در بخشی دیگر با بیان آنکه دیدارش با «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه، لغو شده است گفت: «دیدار من و لاوروف باید در زمان خود انجام شود مگر آنکه روسیه به اوکراین حمله کند. البته اگر تحریم علیه روسیه اعمال شود، بازهم در‌های مذاکره بازخواهد بود.»

ساعاتی پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که توافق صلح مینسک دیگر وجود ندارد و این توافق مدت‌ها قبل از به رسمیت شناخته‌شدن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه، از بین رفته بود.

رئیس‌جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که دو منطقه جدایی‌طلب در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته است.

در حال حاضر روابط روسیه با اوکراین که از زمان الحاق کریمه رو به وخامت رفته بود، متشنج شده است و البته مداخله‌های غرب و در راس آن‌ها آمریکا نیز به بدتر کردن اوضاع منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار