روسیه: تحریم‌های غرب به بازار‌های جهانی و شهروندان آمریکا ضربه می‌زند

سفیر روسیه در آمریکا ضمن مخرب دانستن تحریم‌های ضد روسی غرب گفت این تحریم‌ها روسیه را مجبور به تغییر سیاست خارجی خود نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آناتولی آنتونوف ضمن اشاره به پیامد تحریم‌های غرب علیه مسکو گفت: «تردیدی وجود ندارد که تحریم‌های اعمال شده علیه ما به شدت به بازار‌های مالی و انرژی جهانی ضربه می‌زند. شهروندان آمریکایی عواقب کامل افزایش قیمت‌ها را احساس خواهند کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس تحریم‌ها علیه روسیه را بی فایده خواند و تاکید کرد تصور اینکه کسی در واشنگتن امیدوار باشد روسیه تحت تهدید تحریم ها در سیاست خارجی خود تجدید نظر کند، بعید به نظر می‌رسد. به گفته آنتونوف روزی نبوده که روسیه بدون محدودیتی از سوی دنیای غرب زندگی کرده باشد. مسکو یاد گرفته که در چنین شرایطی کار کند؛ نه تنها برای زنده ماندن، بلکه برای توسعه کشور.

سفیر روسیه در آمریکا، واشنگتن را به دلیل انفعال در متقاعد کردن کی‌یف برای رعایت توافقات مینسک در طول هفت سال گذشته به باد انتقاد گرفت.

امروز ۴۳ قانونگذار آمریکایی طی نامه‌ای از دولت این کشور خواستند که واشنگتن از مداخله مستقیم در درگیری‌های روسیه و اوکراین اجتناب کند. به باور این قانونگذاران، بررسی‌های کنگره نشان می‌دهد اگر شرایط سیاسی تغییر کند ممکن است دولت بایدن رویکردی متفاوت در قبال روسیه اتخاذ نماید.

با این حال بایدن روز گذشته اولین بسته تحریمی علیه روسیه را اعلام کرد. طی این تصمیم، آمریکا دو موسسه مالی بزرگ روسیه را تحریم، محدودیت‌های بیشتری بر وام گیری دولت روسیه اعمال و شماری از نخبگان نزدیک به دولت کرملین را تحریم کرد. علاوه بر این، آمریکایی‌ها از تجارت، سرمایه گذاری و معاملات مالی با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک نیز که استقلال آن‌ها از سوی روسیه به رسمیت شناخته شده، منع شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار