رونمایی از کتاب نظرة عابرة الی تاریخ التشیع فی خوزستان

با حضور استاندار خوزستان کتاب نظرة عابرة الی تاریخ التشیع فی خوزستان رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -کتاب نظرة عابرة الی تاریخ تشیع فی ال خوزستان (نگاهی گذرا به تاریخ تشیع خوزستان) نوشته عبدالکاظم علی‌نژاد و ترجمه حسن هانی‌زاده با حضور صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و همچنین نویسنده و مترجم این اثر رونمایی شد.

استاندار خوزستان گفت:  نقش نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب را در ثبت تاریخ، براساس واقعیات بسیار مهم خواند و گاهی مسایلی را مطرح می‌شود که با واقعیت‌های تاریخی سازگار نیست از این رو نقش نویسندگان، مترجمان و تاریخ‌نگاران در نشان دادن واقعیت‌ها بسیار از اهمیت والایی برخوردار است.

صادق خلیلیان می گوید: در این کتاب تمامی وقایع خوزستان در خصوص تشیع، ورود تشیع به خوزستان، گسترش آن از خوزستان به سایر نقاط به خوبی مطرح شده است.

 این کتاب مورد تایید مراجع تاریخی است و با واقعیت‌های تاریخی و فرهنگ غنی استان نیز سازگار و منطبق است از این رو‌ می‌توان آن را اثری ماندگار و بزرگ عنوان کرد که واقعیت‌های استان را به خوبی منتقل می‌کند و اثری ماندگار برای آیندگان خواهد بود.

نویسنده کتاب با تالیف این اثر اقدامی بی نظیر در حوزه تاریخ تشیع انجام داده‌اند و مترجم این اثر تاریخی نیز فردی شناخته شده در سطح بین‌المللی هستند که با ترجمه این اثر، دست به کار مهمی زدند، باید از زحمات نویسنده و ایشان به عنوان مترجم قدردانی کرد.

کتاب “نظرة عابرة الی تاریخ تشیع فی خوزستان” نوشته عبدالکاظم علی‌نژاد است که توسط حسن هانی‌زاده از زبان فارسی به زبان عربی ترجمه شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.