حملات سایبری به اوکراین و ضربه به وب‎سایت‌های مهم این کشور

یک نرم افزار مخرب تازه کشف شده در اوکراین، رایانه‌های بسیاری را آلوده کرده و تحت تاثیر قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گفته محققان شرکت امنیت سایبری ESET، یک نرم افزار مخرب تازه کشف شده که در اوکراین در حال گسترش و انتشار است، صد‌ها رایانه را آلوده کرده است.

به گزارش رویترز، در مجموعه‌ای از بیانیه‌های منتشر شده در توییتر، این شرکت گفت که برنامه پاک کردن داده ها، بر روی صد‌ها دستگاه در اکراین نصب شده است، حمله‌ای که احتمالا در چند ماه گذشته در حال انجام بوده است.

ویکرام تاکور از شرکت امنیت سایبری سیمانتک، که در حال بررسی این حملات است گفت که آلودگی‌ها به طور گسترده، انتشار یافته است.

مشخص نیست که چه کسی مسئول این اتفاق است، اما برخی روسیه را متهم می‌کنند. البته روسیه که مکرراً به راه اندازی حملات سایبری علیه اوکراین و سایر کشور‌ها متهم شده است، این اتهامات را رد کرد.

هک با نرم افزار مخرب

میخائیلو فدوروف رییس وزارت تحول دیجیتالی اوکراین نیز اعلام کرد که به دنبال حمله سایبری، چندین وب‌سایت دولتی این کشور از روز چهارشنبه به صورت موقت از دسترس خارج شده‌اند.

این حمله سایبری، وب‌سایت برخی بانک‌های اوکراین را نیز تحت تاثیر قرار داده و وب‌سایت‌های وزارت امور خارجه اوکراین، کابینه وزیران و پارلمان این کشور، از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که در اثر حمله سایبری آفلاین شده‌اند.

هنوز میزان خسارت وارد شده در اثر این موضوع مشخص نشده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار