لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛

ادامه عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین + تصاویر

عملیات نظامی ارتش روسیه در منطقه دونباس اوکراین برای دومین روز ادامه یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - روز گذشته رئیس جمهور روسیه در سخنانی درگیری روسیه و اوکراین را اجتناب ناپذیر خواند و گفت: در پی درخواست رهبران دو منطقه خودخوانده شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) از روسیه برای کمک به آن‌ها در دفع حمله ارتش اوکراین، عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین آغاز شد؛ عملیات ارتش روسیه برای حفاظت از امنیت منطقه دونباس آغاز شده است.

طبق گزارش‌های خبری نیروهای روس زیرساخت های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند.


بیشتر بخوانید:

عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین + فیلم و تصاویر


همچنین روز گذشته سخنگوی کرملین اعلام کرد: هدف از عملیات نظامی روسیه جلوگیری از نظامی شدن اوکراین است زیرا این امر تهدیدی برای مردم ماست. آماده مذاکره با اوکراین در مورد بی طرفی این کشور و خواستار اجتناب از استقرار سلاح های ناتو در خاک این کشور هستیم.

در زیر آخرین تحولات اوکراین و عملیات نظامی روسیه را می خوانید:

دزخواست ناتو برای پایان جنگ اوکراین

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در نشست خبری در بروکسل درباره جنگ اوکراین گفت: از روسیه می‌خواهیم بلافاصله به تجاوز به اوکراین پایان دهد.  شرکای نزدیک ناتو یعنی فنلاند و سوئد و اتحادیه اروپا را برای شرکت در نشست سران ناتو دعوت کردم، زیرا این بحران بر همه ما تاثیرگذار است. روسیه صلح را در اروپا نابود و تکه تکه کرده است.

وی ادامه داد:« مردم اوکراین برای آزادی خود در مقابل روسیه‌ای می‌جنگند که بدون هیچ اقدام تحریک کننده اوکراین به این کشور تجاوز کرده است. ما از کشته شدن انسانها، و ویرانی‌ها متاسفیم و با کسانیکه زخمی و آواره شده اند ابراز همدردی می‌کنیم. ما از روسیه می‌خواهیم تا این جنگ نامعقول را متوقف و بلافاصله حملات خود را پايان دهد. لازم است روسيه همه نیرو‌های خود را از اوکراین به عقب بازگرداند و به مسیر گفتگو بازگشته و از تجاوز منصرف شود.»

 

۲ سال پیش
قزاقستان مداخله در جنگ اوکراین را رد کرد

شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی در حساب توئیتری خود نوشت: مقامات رسمی می گویند قزاقستان به عنوان یکی از نزدیک ترین متحدان روسیه و همسایه جنوبی این کشور، درخواست برای پیوستن نیروهایش به نیروهای روسی در جریان عملیات در اوکراین را رد کرده است.

۲ سال پیش
تلاش آمریکا برای ایجاد خط اضطراری تماس با روسیه

سی ان ان نيز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: ارتش آمریکا برای گشودن خط تماس اضطراری با روسیه برای جلوگیری از هر گونه سوء ارزیابی و اتفاقات ناگوار در اوکراین و منطقه پیرامون آن تلاش می کند.

همچنین خبرگزاری «رویترز» به نقل از شاهدان از شنیده شدن صدای انفجار ناشی از حملات توپخانه ای در نزدیکی مرکز «کی یف» خبرداد.

۲ سال پیش
پیشروی نظامیان روسیه به سمت پایتخت اوکراین

شبکه تلویزیونی الجزیره از حمله نیروهای نظامی روسیه به کی يف پایتخت اوکراین از چند محور و شنیده شدن صدای درگیری و تیراندازی در مناطق مختلف این شهر خبر داد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از منابع گزارش داد آمریکا در این باره ابراز نگرانی کرده است که روسیه ممکن است به زودی کنترل کیف -پایتخت اوکراین- را در دست بگیرد.

خبرگزاری اینترفاکس اوکراین هم گزارش داد: نیروهای روسیه تلاش می کنند نیروگاه تولید برق کی يف را هدف قرار دهند.

۲ سال پیش
حمله گروه هکری اینانیمِس به روسیه

گروه هکری اینانیمِس که پیش تر به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین، مسکو را تهدید کرده بود مدعی شد موفق به حمله سایبری به وزارت دفاع روسیه و دستیابی به اطلاعات شخصی پرسنل نظامی این کشور شده است. 

این گروه روز گذشته به طور رسمی از آغاز حملات سایبری خود به روسیه به دلیل حمله به اوکراین خبر داده بود. تاکنون هیچ مقام روسی این حملات را تایید نکرده است. 

پیش تر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا خواستار انجام حملات گسترده سایبری به روسیه به دلیل حمله به اوکراین شده بود. 

۲ سال پیش
چین: دست کشیدن از ذهنیت جنگ سرد، لازمه حل بحران اوکراین است

نماینده چین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت پس از رأی ممتنع به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و آلبانی درباره بحران اوکراین گفت: باید به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌های عضو سازمان ملل احترام گذاشت.

وی افزود: همه تلاش‌ها باید در راستای حل بحران باشد نه شعله ور‌تر کردن بحران. از همه تلاش‌ها برای حل و فصل دیپلماتیک بحران اوکراین استقبال می‌کنیم. لازمه حل و فصل نهایی بحران اوکراین، دست کشیدن از ذهنیت جنگ سرد است.

گفتنی است؛ روسیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران اوکراین را وتو کرد. چین، امارات و هند رای ممتنع و ۱۱ عضو باقی مانده شورای امنیت به این قطعنامه رای موافق دادند.

۲ سال پیش
پایبندی صادرکنندگان گاز روسیه به آلمان به تعهدات خود

یکی از مدیران ارشد تامین گاز آلمان اعلام کرد: براساس ارزیابی ما تامین گاز، در حال حاضر وضعیت باثباتی دارد و ما می بینیم که همه تحویل دهندگان گاز به آلمان، شامل صادرکنندگان روس به طور کامل به تعهدات خود پایبندند و هم اکنون تحویل گاز انجام می‌شود و مبتنی بر تجربه پنجاه سال گذشته ما، تحویل گاز حتی در دوران جنگ سرد نیز ادامه داشته است.

با این حال، تحریم خط لوله گازی نورد استریم دو که گاز روسیه را به صورت مستقیم به آلمان می رساند باعث افزایش نگرانی ها برای تامین گاز این کشور در بلند مدت شده است. 

۲ سال پیش
لاوروف: قصد اشغال اوکراین را نداریم

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آماده مذاکرات مستقیم با «کی یف» هستیم اعلام کرد: مسکو قصد ندارد اوکراین را اشغال کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: ما هیچ هدفی برای اشغال اوکراین نداریم و مسکو در صورتی که نیرو‌های مسلح اوکراینی سلاح هایشان را بر زمین بگذارند، آماده مذاکره مستقیم با این کشور هستیم. لاوروف در نشستی خبری تصريح کرد: روسیه باید در خصوص غیرنظامی شدن و «نازی زدایی» اوکراین اطمینان حاصل کند. نازی‌ها رنج بسیاری را بر ما تحمیل کردند و مردم اوکراین به قدری رنج کشیده اند که حالا فقط می‌خواهند چشمانشان را بر این همه رنج ببندند.

وی افزود: هیج کسی نباید به سربازان اوکراینی آزار برساند. آن‌ها می‌توانند پس از پایان درگیری‌ها به جمع خانواده شان بازگردند. روسیه همواره به دنبال گفتگو بوده و هنوز هم فرصت برای گفتگو درباره نگرانی‌های امنیتی روسیه وجود دارد. ما همواره از راه حل دیپلماتیک حمایت می‌کنیم. این روسیه بود که با اجرای توافق «مینسک»، نقشی قاطع در پایه ریزی راه حلی دیپلماتیک ايفا کرد.

۲ سال پیش
دمشق: رنج مردم سوریه در نتیجه اقدامات غربی‌ها ادامه دارد

بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت رنج مردم سوریه در نتیجه اقدامات کشور‌های غربی ادامه دارد و برنامه‌های آن‌ها، زندگی مردم سوریه و امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته است.

صباغ روز جمعه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: بهبود وضعیت بشردوستانه در سوریه مستلزم لغو اقدامات اجباری (تحریم های) غیرقانونی، پایان دادن به اشغال خارجی اراضی سوریه و توقف حمایت از گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب است.

وی گفت: دولت سوریه همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت انسانی، تامین نیاز‌ها و خدمات اولیه و بازسازی آنچه که توسط تروریسم ویران شده، بازگرداندن سوریه به مسیر توسعه پایدار و تضمین بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و زندگی عادی انجام می‌دهد، با این حال، این تلاش‌ها با موانع بزرگی مواجه است که به دلیل سیاست‌های غلط و نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل از جمله اعمال اقدامات اجباری یک‌جانبه کشور‌های غربی، دستیابی به نتایج مورد انتظار را محدود می‌کند.

۲ سال پیش
آواره شدن ده ها هزار اوکراینی

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد در ۴۸ ساعت گذشته و از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، بیش از ۵۰ هزار نفر در این کشور آواره شده اند.

این مقام در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: بیشتر این پناهندگان به کشور‌های همسایه مانند مولداوی و لهستان و برخی دیگر به رومانی، اسلواکی، مجارستان، و رومانی گریخته اند.

۲ سال پیش

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل اعلام کرد: اکنون برای درخواست مجمع عمومی برای خروج فوری روسیه از اوکراین اقدام خواهیم کرد.

۲ سال پیش
گوترش: نیرو‌های روسیه باید به پادگان‌های خود بازگردند

الجزیره گزارش داد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد نیرو‌های روسیه باید به پادگان‌های خود بازگردند.

۲ سال پیش
نماینده آمریکا در سازمان ملل: روسیه با سوء استفاده از قدرت خود تصمیم قاطعانه ما را وتو کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه نمی‌تواند وتوی خود را بر مردم اوکراین تحمیل کند. روسیه بی‌پاسخ نخواهد ماند و منشور سازمان ملل را منع نخواهد کرد. روسیه امروز از قدرت خود سوء استفاده کرد که تصمیم قاطعانه ما را وتو کرد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، نیرو‌های اوکراینی مدعی شدند یک هواپیمای روسی را در منطقه «واسیلکوف» سرنگون کرده‌اند.

۲ سال پیش
اوکراین: از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که عضویت روسیه را ممنوع کنند

نماینده اوکراین در سازمان ملل اعلام کرد: اکنون سرنوشت اوکراین مشخص خواهد شد. حدود ۱۴۰ کشته و ۳۱۶ زخمی از اوکراین در اولین روز تهاجم روسیه برجای مانده‌اند. ما تسلیم نخواهیم شد حتی اگر روسیه موفق شود بخش‌هایی از اراضی ما را به طور موقت اشغال کند. 

نماینده اوکراین در سازمان ملل افزود: از شرکای خود می‌خواهیم روابط دیپلماتیک خود را با روسیه قطع کنند. از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که عضویت روسیه را ممنوع یا تعلیق کنند.

۲ سال پیش
توقف توییتر در روسیه و اوکراین

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: پیام‌رسانی در روسیه و اوکراین را به طور موقت متوقف کرده‌ایم.

۲ سال پیش
مشاور بایدن: به تحریم نخبه‌ها و مؤسسات مالی روسیه ادامه می‌دهیم

الجزیره نوشت، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور اروپا مدعی شده است جریان ارسال مهمات به اوکراین و ارتش آن ادامه دارد.

مشاور رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما همچنان به تحریم نخبگان روسیه و مؤسسات مالی آن‌ها ادامه می‌دهیم. تحریم‌های ما برای آسیب رساندن به اقتصاد روسیه طراحی شده‌اند نه آمریکا.

دستیار رئیس‌جمهور آمریکا در امور اروپا اعلام کرد: تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه به نفع پوتین است.

۲ سال پیش
دیده‌بان حقوق بشر: وتوی روسیه، شورای امنیت را محدود می‌کند

به گزارش الجزیره دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: وتوی روسیه، شورای امنیت سازمان ملل را محدود می‌کند و مجمع عمومی باید تلاش‌های خود را برای پر کردن شکاف تشدید کند.

۲ سال پیش

رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند درگیری‌های شدید در کی‌یف، پایتخت این کشور روی داده است.

۲ سال پیش

نماینده چین در سازمان ملل اعلام کرد: باید به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌های عضو سازمان ملل احترام گذاشته شود.

نماینده چین در سازمان ملل گفت: همه تلاش‌ها باید به نفع حل بحران باشد نه ریختن نفت روی آتش.

۲ سال پیش
زلنسکی: از مردم می‌خواهم از پایتخت محافظت کنند

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: ارتش روسیه شبانه به کی‌یف حمله خواهد کرد و من از مردم می‌خواهم که از پایتخت محافظت کنند.

۲ سال پیش

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: واشنگتن رئیس‌جمهور روسیه و وزرای امور خارجه و دفاع روسیه را تحریم کرد.

۲ سال پیش
روسیه قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد

الجزیره گزارش داد، شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از استفاده نماینده روسیه از حق وتو، قطعنامه‌ای در محکومیت تهاجم روسیه به اوکراین تصویب نکرد.

کشور‌هایی که از رأی ممتنع به پیش‌نویس قطعنامه بین‌المللی درمورد تهاجم روسیه به اوکراین، چین، هند و امارات متحده عربی بودند که از دادن رأی مثبت خودداری کردند.

نماینده انگلیس اعلام کرد: تنها اقدام روسیه برای دفاع از خود رأی امروز علیه قطعنامه است.

۲ سال پیش

کاخ سفید اعلام کرد، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جامعی را علیه صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعمال خواهد کرد.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با همتای انگلیسی خود درباره هماهنگی مداوم برای ترغیب روسیه به توقف اقدامات نظامی رایزنی کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: وزیر بلینکن با همتای انگلیسی خود درباره هماهنگی مستمر برای ترغیب روسیه به خروج نیروهایش گفت‌وگو کرد. بلینکن و همتای انگلیسی او خود از روسیه خواستند تا دیپلماسی را برای جلوگیری از درگیری بیشتر از سر بگیرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد فیچ رتبه اعتباری اوکراین را به دلیل حمله روسیه از B به CCC کاهش داد.

فیچ ریتینگز (Fitch Ratings) یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است، که در سال ۱۹۱۳ توسط جان نولز فیچ راه‌اندازی شد و هم‌اکنون شرکت‌های هرست کورپوریشن و فیمالاک، هر یک ۵۰٪ درصد از سهام آن را در اختیار دارند.

شرکت فیچ ریتینگز یکی از ۳ سازمان ملی آماری بود، که به همراه استاندارد اند پورز و مودیز، در سال ۱۹۷۵ توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به‌عنوان سه مؤسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری شناخته شد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، شهردار «وینیتسیا» اوکراین مدعی شد هواپیمای روسی در نزدیکی «کالینوفکا» سرنگون شد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، نماینده انگلیس در سازمان ملل مدعی شد:

  • قطعنامه‌ای که امروز به آن رأی می‌دهیم پیامی به مردم اوکراین است که در کنار آن‌ها هستیم.
  • این قطعنامه خواستار پایان دادن به جنگ روسیه علیه اوکراین است.
  • هدف پوتین از جنگ سرنگونی دولت اوکراین است و این واقعیت قابل کتمان نیست.
۲ سال پیش

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: نیرو‌های روسیه در تلاش برای محاصره پایتخت اوکراین از چندین محور به سمت کی‌یف پیشروی می‌کنند.

۲ سال پیش
زلنسکی: سرنوشت اوکراین امشب مشخص می‌شود

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: دشمن با تمام توان برای شکستن ما کار می‌کند و امشب با قدرت حمله می‌کند؛ سرنوشت اوکراین امشب مشخص می‌شود.

۲ سال پیش
زلنسکی از رهبران جهان درخواست کمک کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید با بسیاری از رهبران جهان برای درخواست کمک و حمایت جدید از کشورش صحبت کرده است.

۲ سال پیش
سفیر آمریکا در سازمان ملل: هرگز فراموش نمی‌کنیم که روسیه این جنگ را انتخاب کرد

سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد:

  • روسیه انتخاب کرده است که رنج زیادی را به شهروندان خود و مردم اوکراین تحمیل کند.
  • هرگز فراموش نمی‌کنیم که روسیه این جنگ را انتخاب کرد.
  • حمله روسیه به اصول ما آشکار است و ما نباید در برابر آن سکوت کنیم.
  • مردم اوکراین به زودی به آب، غذا و کمک‌های پزشکی نیاز خواهند داشت.
  • پیش نویس قطعنامه‌ای که آماده کرده‌ایم، تجاوز روسیه را محکوم و تمامیت ارضی اوکراین را تأیید می‌کند.
  • حمله روسیه به اوکراین نظم بین‌المللی ما را تهدید می‌کند.
  • ما باید از منشور سازمان ملل دفاع کنیم و روسیه متجاوز است.
  • روسیه فنلاند، سوئد و کشور‌های مسئول به همسایگان خود حمله نکنند.
  • از اعضای شورا می‌خواهم به پیش‌نویس قطعنامه رأی مثبت بدهند.
۲ سال پیش
خبرنگار الجزیره گزارش کرده است که آژیرهای خطر در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده است.
۲ سال پیش

الجزیره گزارش داد، سخنگوی نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد: پیشنهاد می‌کنیم میزبان مذاکرات صلح روسیه و اوکراین باشیم.

۲ سال پیش
بانک مرکزی روسیه: آماده بازگرداندن سپرده به مشتریان هستیم

به گزارش الجزیره، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: پول نقد بیشتری در اختیار دستگاه‌های خودپرداز قرار داده شده است تا تقاضای افزایش یافته برای مراجعه به آن‌ها برآورده شود.

این در حالی است که رویترز گزارش داده است بانک مرکزی اوکراین از انتقال بانک‌ها به نهاد‌های روسیه یا بلاروس جلوگیری می‌کند.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: بانک‌هایی که تحریم شده‌اند، در صورت درخواست مشتریان، آماده بازگرداندن سپرده به مشتریان هستند. ما آماده استفاده از ابزار‌های اضافی برای حفظ ثبات بانک‌ها و محافظت از مشتریان هستیم.

بانک مرکزی روسیه همچنین اعلام کرد: بانک‌های روسی که تحت تحریم قرار گرفتند، خود را به خوبی و از قبل برای این شرایط آماده کرده‌اند.

۲ سال پیش

رویترز نوشت کانادا تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، و همچنین بلاروس و رهبران آن اعمال خواهد کرد.

۲ سال پیش
پیش‌نویس اصلاح شده قطعنامه آمریکا به جای محکوم کردن روسیه، ابراز تأسف می‌کند

خبرنگار الجزیره گزارش داد، آمریکا پیش‌نویس اصلاح شده قطعنامه درباره حمله روسیه به اوکراین را در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار می‌دهد.

پیش‌نویس اصلاح شده قطعنامه ایالات متحده دیگر مشمول فصل ۷ منشور سازمان ملل نیست و به جای محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین، ابراز تأسف می‌کند.

این پیش‌نویس اصلاح شده، محکومیت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور را از پاراگراف‌های مقدماتی حذف و محکومیت روسیه را جایگزین آن کرده است.

۲ سال پیش
سردرگمی آمریکا برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابعی از کنگره آمریکا اعلام کرد: دولت بایدن در حال بررسی جنبه‌های قانونی ارائه سلاح و اطلاعات به اوکراین است.

ان‌بی‌سی نیوز همچنین اعلام کرد شورای امنیت ملی آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا واشنگتن در صورت ارائه کمک‌های مرگبار به اوکراین، یکی از طرف‌های درگیری خواهد شد یا خیر.

سخنگوی پنتاگون در این باره مدعی شد: ما به اوکراین کمک دفاعی بیشتری ارائه خواهیم کرد و در حال بررسی چگونگی انجام آن هستیم.

۲ سال پیش
اوکراین: آماده مذاکره درباره آتش‌بس هستیم

الجزیره گزارش داد، سخنگوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: اظهارات درباره امتناع خود از مذاکره را تکذیب می‌کنیم و آماده گفت‌وگو در مورد آتش‌بس و صلح هستیم.

دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور اوکراین گفت: ما با پیشنهاد روسیه درباره مذاکرات موافقت کردیم. هرچه مذاکرات زودتر آغاز شود، شانس از سرگیری زندگی عادی بیشتر می‌شود.

۲ سال پیش

سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه بین المللی اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم روند عضویت روسیه را لغو کنیم و دفتر خود را در مسکو ببندیم.

۲ سال پیش

رویترز به سخنگوی رئیس‌جمهور اوکراین گزارش داد کی‌یف و مسکو در حال گفت‌وگو درباره مکان و زمان مذاکره بین خود هستند.

۲ سال پیش
روسیه: نیرو‌های ما وارد ملیتوپل شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های ما پس از عملیات فرود آبی خاکی بدون مقاومت وارد شهر «ملیتوپل» اوکراین شدند.

۲ سال پیش

الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت شورای امنیت سازمان ملل متحد رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه در محکومیت عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین را دوباره به تعویق انداخت.

۲ سال پیش

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت: جهان روسیه و بلاروس را مورد بازخواست قرار خواهد داد و من با رهبران ناتو حمایت قاطع خود از حاکمیت اوکراین را تأیید کردم.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، سفیر اوکراین در آمریکا مدعی شده است نیرو‌های روسیه ۹۲ کارمند نیروگاه چرنوبیل را گروگان گرفته اند.

۲ سال پیش

لهستان اعلام کرد: ۳۵ هزار پناهجوی اوکراینی ظرف ۲۴ ساعت گذشته از مرز عبور کردند و ما برای همه سناریو‌ها آماده هستیم.

۲ سال پیش

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: روس‌ها در ۲۴ ساعت گذشته نتوانستند طرح‌های نظامی خود را در اوکراین اجرا کنند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت: ما معتقدیم که پوتین اکثریت قدرت رزمی را که در مجاورت اوکراین بسیج کرده بود وارد نکرده است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره وزارت کشور اوکراین مدعی شد نیرو‌های گارد ملی هنگام رویارویی با گروه‌های خرابکار متخاصم حضور یک واحد دفاعی جعلی در کی‌یف را فاش کردند.

۲ سال پیش
اختصاصی از آخرین وضعیت مرز اوکراین با لهستان

ترافیک سنگین در ۱۰ کیلومتری مرز‌های اوکراین با کشور لهستان برقرار است.

خودرو‌ها یک ساعت است در جاده منتهی به مرز متوقف شده‌اند.

۲ سال پیش
کاخ سفید: جنگ با روسیه به نفع ما نیست و بنابراین نیرو‌های خود را به اوکراین نمی‌فرستیم

کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد:

  • ما به ارائه کمک‌های دفاعی به اوکراین و ادامه مشورت با رئیس جمهور زلنسکی ادامه می‌دهیم.
  • ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه رئیس‌جمهور روسیه و وزیر امور خارجه این کشور اعمال کرده است.
  • آمریکا به متحدان اروپایی در اعمال تحریم‌ها علیه پوتین و لاوروف می‌پیوندد
  • ما با زلنسکی و تیم امنیت ملی او در تماس هستیم تا درمورد گزینه‌های کمک بیشتر بحث کنیم.
  • گزینه جدایی روسیه از سیستم بانکی جهانی سوئیفت هنوز روی میز است.
  • سقوط کی‌یف به دست نیرو‌های روسی با وجود مقاومت اوکراینی‌ها بسیار محتمل است.
  • جنگ با روسیه به نفع ما نیست و بنابراین نیرو‌های خود را به اوکراین نمی‌فرستیم.
  • دیپلماسی زمانی که رهبر کشور دیگری حمله می‌کند مناسب به نظر نمی‌رسد.
  • ما درصدد آسیب رساندن به روسیه یا مردم آن نیستیم.
۲ سال پیش
اختصاصی از آخرین اوضاع کی‌یف

برق بخشی از شهر قطع شده و سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده و همه کسانی که در شهر مانده‌اند به پناهگاه زیرزمینی رفته‌اند.

۲ سال پیش
پنتاگون: واحد‌های نظامی در حالت آماده‌باش هستند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد:

  • تعدادی از واحد‌های نظامی خود را در ایالات متحده و اروپا در حالت آماده باش قرار داده‌ایم.
  • آماده پاسخگویی به هر درخواست ناتو به عنوان بخشی از روند فعال سازی نیروی واکنش سریع هستیم.
  • بخشی از ۷ هزار پرسنل اضافی که در آلمان مستقر می‌شوند ممکن است به نیروی واکنش سریع کمک کنند.
۲ سال پیش

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که انفجار‌های مهیب در کی‌یف، پایتخت اوکراین به گوش رسیده و آژیر خطر به صدا درآمده است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: ما امروز به تعلیق روسیه از شورای اروپا رأی دادیم.

۲ سال پیش
بایدن: آمریکا از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهد کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد:

  • ایالات متحده از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهد کرد.
  • دستور استقرار نیرو‌های اضافی برای افزایش توانایی ما در اروپا برای حمایت از متحدان ناتو را صادر کرده‌ام.
  • ناتو در‌ها را به روی کشور‌های اروپایی که در ارزش‌های ما مشترک هستند و به دنبال پیوستن به آن هستند، باز نگه می‌دارد.
۲ سال پیش

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد صدای انفجار‌های شدید در شمال منطقه دونتسک طنین‌انداز شده است.

۲ سال پیش
آمریکا: هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگوی راهبردی با روسیه نداریم

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:

  • ما نمی‌خواهیم مردم روسیه را مجازات کنیم، اما با آن‌ها همبستگی داریم.
  • اولویت ما در کوتاه مدت پایان دادن به خشونت و وحشیگری روسیه علیه دولت و مردم اوکراین است.
  • واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگوی ثبات استراتژیک با روسیه ندارد.
۲ سال پیش
نمایندگان روس: روسیه می‌تواند بدون سازمانی زندگی کند که هویت اروپایی خود را از دست داده

نمایندگان پارلمان روسیه، در واکنش به این اقدام شورای اروپا مبنی بر تعلیق عضویت روسیه اعلام کردند: روسیه می‌تواند بدون سازمانی زندگی کند که به طور فزاینده‌ای هویت اروپایی خود را از دست داده و به مکانی برای تکرار پیام‌های واشنگتن تبدیل شده است.

۲ سال پیش

وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های انگلیس اعلام کرد: پوتین و لاوروف هیچ حساب کاربری در انگلیس یا هیچ کشور خارجی دیگری ندارند.

۲ سال پیش
دومای روسیه: شورای اروپا به روسیه نیازمند است

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه:

  • نیاز شورای اروپا به روسیه، کمتر از نیاز روسیه به این شورا نیست.
  • در بیانیه شورای اروپا آمده است که عضویت روسیه در شورای اروپا به حالت تعلیق درآمده است، اما این اقدام موقتی است و روسیه همچنان عضو این سازمان است.
۲ سال پیش
آمریکا: روسیه برای تضعیف عزم اوکراینی‌ها دروغ پراکنی می‌کند

الجزیره گزارش داد، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد:

  • مسکو برای تضعیف عزم ارتش و مردم اوکراین به دروغ متوسل می‌شود.
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: روسیه برای تضعیف عزم اوکراینی‌ها دروغ پراکنی می‌کند.
  • تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی پوتین برای کاهش تنش یا موفقیت از طریق دیپلماسی ندیده‌ایم.

 

۲ سال پیش

خبرگزاری الجزیره اعلام کرد یک مقام ارشد پنتاگون گفته است روسیه به نیروگاه برق «کاخوفکا» در جنوب اوکراین حمله سایبری کرده است.

درگیری بین نیرو‌های اوکراین و روسیه در مجاورت «سد کاخوفکا» در جنوب اوکراین در جریان است.

۲ سال پیش

اسپوتنیک نوشت آمریکا قصد دارد به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، علیه پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بالاترین از سطح تحریم‌های اقتصادی را اعمال کند.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از منابع آگاه نوشت: آمریکا در نظر دارد از امروز تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعمال کند.

۲ سال پیش
اوکراینی‌ها به صورت دسته جمعی در جستجوی «چگونه کوکتل مولوتف بسازیم» در اینترنت

راشا تودی گزارش داد، پس از آن‌که معاون وزیر دفاع اوکراین از غیرنظامیان خواست تا در نزدیکی کی‌یف دست به اسلحه ببرند، شهروندان اوکراین در حال جستجوی «دستورالعمل‌هایی» درمورد چگونگی ساخت کوکتل مولوتف بوده‌اند.

بر اساس داده‌های جستجوی گوگل (Google) نحوه ساخت ابزار‌های آتش‌زای دست‌ساز در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

دستورالعمل‌ها حتی به طور رسمی توسط وزارت دفاع به صورت آنلاین ارسال شد.

۲ سال پیش

تی‌آرتی به نق از منابع محلی اعلام کرد: رئیس‌جمهور اوکراین از «کهنه سربازان جنگ» خواست تا درمبارزه در کنار اوکراینی‌ها شرکت کنند.

۲ سال پیش

پس از تماس تلفنی بایدن با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در توییتی نوشت: «من با جو بایدن درباره تحریم‌های سخت‌تر، افزایش کمک‌های دفاعی به اوکراین و ائتلاف ضد جنگ صحبت کردم. من از آمریکا برای حمایت قوی از اوکراین سپاسگزارم.»

۲ سال پیش
تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای اوکراینی

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن در تماس با همتای اوکراینی خود تشدید تلفات غیرنظامیان محکوم و حمایت خود را از اوکراین اعلام کرد.

۲ سال پیش

نشریه فارین پالسی اعلام کرد دولت آمریکا مذاکرات کنترل تسلیحات با روسیه را متوقف کرده است.

۲ سال پیش

اسپوتنیک نوشت وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا آماده میزبانی از دیدار پوتین و زلنسکی است.

۲ سال پیش

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در واکنش به تحریم‌های جدید اعمال شده توسط اتحادیه اروپا گفت: مینسک و مسکو از تحریم‌های غرب نمی‌ترسند و منابع کافی در اختیار داریم.

 

۲ سال پیش
ایتالیا: قطع دسترسی روسیه به سوئیفت را وتو نمی‌کنیم

خبرگزاری رویترز نوشت، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت این کشور پیشنهاد‌های ممنوعیت روسیه از سیستم پرداخت بین بانکی جهانی سوئیفت را وتو نخواهد کرد.

۲ سال پیش
شهردار کی‌یف وقوع ۵ انفجار متوالی در شمال شرق پایتخت اوکراین را تأیید کرد.

رویترز گزارش داد، ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کی‌یف پایتخت اوکراین گفت ۵ انفجار در فاصله زمانی نزدیک ۳ تا ۵ دقیقه در نزدیکی یک نیروگاه برق در شمال شهر شنیده شد.

شهردار کی‌یف گفت: خدمات اورژانس در حال انجام است. ما در حال بررسی جزئیات هستیم.

وی افزود که پل‌های شهر تحت حفاظت و کنترل ویژه قرار گرفته‌اند، زیرا نیرو‌های روسی در حال نزدیک شدن هستند، در حالی که ایست‌های بازرسی در نزدیکی نقاط استراتژیک شهری در حال نصب هستند. وضعیت اکنون - بدون اغراق - برای کی‌یف یک تهدید است. امشب بسیار دشوار خواهد بود.

۲ سال پیش
شهردار کی‌یف: نیرو‌های روسی در نزدیکی پایتخت اوکراین مستقر هستند

الجزیره گزارش داد، شهردار کی‌یف از ایجاد پست‌های ایست و بازرسی در ورودی‌های اصلی پایتخت و نزدیک به مکان‌های استراتژیک خبر داد.

شهردار کی‌یف گفت: نیرو‌های روسی در نزدیکی پایتخت اوکراین مستقر و گروه‌های خرابکاران در داخل آنان هستند.

شهردار کی‌یف وقوع ۵ انفجار متوالی در شمال شرق پایتخت اوکراین را تأیید کرد.

۲ سال پیش

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام امنیتی آمریکایی:

  • دولت بایدن در حال بررسی ارائه حمایت بیشتر از ارتش اوکراین است.
  • مقاومت اوکراین در برابر تهاجم روسیه قوی‌تر از آن چیزی است که ابتدا انتظار می‌رفت.
  • روسیه یک نیروی آبی خاکی را در نزدیکی شهر «ماریوپل» اوکراین مستقر کرده است.
۲ سال پیش
درخواست زلنسکی از نفتالی بنت برای میانجی‌گری آتش‌بس

اسپوتنیک اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در تماسی تلفنی خواست تا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای گفت‌وگو بین روسیه و اوکراین برای آتش‌بس میانجی‌گری کند.

۲ سال پیش

منابع خبری اعلام کردند تعداد زیادی تانک بی‌ام‌پی (BMP-2) و تی۷۲ (T-72B) برای شرکت در عملیات آزادسازی اوکراین از بلاروس به راه افتاده‌اند.

۲ سال پیش
شلیک خمپاره در کی‌یف

شبکه العربیه با انتشار فیلمی از شلیک خمپاره در کی‌یف خبر داده است.

۲ سال پیش

خبرنگار بی‌بی‌سی در اوکراین از شلیک موشک در پایتخت این کشور خبر داد.

رویترز نیز اعلام کرد صدای گلوله‌های توپ در کی‌یف، پایتخت اوکراین شنیده شده است.

۲ سال پیش

الجزیره به نقل از شهردار کی‌یف گزارش داد: شرایط در پایتخت اوکراین بد است و امشب، شب سختی خواهد بود.

۲ سال پیش
تماس تلفنی بایدن با زلنسکی

اسپوتنیک نوشت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که با جو بایدن، همتای آمریکایی خود درباره «ائتلاف ضد جنگ» گفت‌وگو کرده است.

۲ سال پیش

خبرنگار الجزیره اعلام کرد صدای ۲ انفجار در نزدیکی بندر اودسا در جنوب اوکراین و شلیک مسلسل شنیده شد.

۲ سال پیش

اسپوتنیک گزارش داد، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس از رهبران ناتو خواست که از طریق سوئیفت علیه روسیه اقدام فوری انجام دهند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، کمیسر سیاست خارجی اروپا اعلام کرد:

  • رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و مقامات امنیتی روسیه را در لیست تحریم قرار داده‌ایم.
  • فهرست تحریم‌ها شامل افرادی از بلاروس که با روسیه همکاری می‌کنند هم می‌شود.
  • ما از دسترسی روسیه و سرمایه روسیه به بازار‌های مالی اروپا جلوگیری خواهیم کرد.

 

۲ سال پیش

خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد انفجاری دونتسک را به لرزه درآورد.

۲ سال پیش
دبیرکل ناتو: هدف روسیه برکناری دولت اوکراین است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو):

  • روسیه صلح را در اروپا از بین برده است و مردم اوکراین از آزادی خود در برابر تهاجم روسیه دفاع می‌کنند.
  • تجاوز روسیه به اوکراین منجر به احترام بین‌المللی نخواهد شد و آینده بهتری را برای شهروندان این کشور تضمین نخواهد کرد.
  • روسیه در حال انجام یک تهاجم تمام عیار به اوکراین با استفاده از تمام قابلیت‌های نظامی خود در حال حرکت به سمت کی‌یف است و هدف آن برکناری دولت منتخب اوکراین است.
  • ما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم و اعضای ناتو بر ادامه حمایت نظامی، مالی و بشردوستانه از اوکراین تأکید دارند.
۲ سال پیش

راشاتودی گزارش داد، در بیانیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آمده است:

  • حمله به اوکراین یک اشتباه استراتژیک بزرگ است که روسیه تا سال‌های آینده از نظر اقتصادی و سیاسی تاوان آن را خواهد داد.
  • ما از روسیه می‌خواهیم که فوراً حمله نظامی خود را متوقف کند و تمام نیرو‌های خود را از اوکراین خارج کند.
  • حمله طولانی مدت به اوکراین وحشیانه و کاملاً غیرقابل توجیه است.
  • صلح در قاره اروپا شکسته خواهد شد و روسیه و بلاروس مسئول اقدامات خود خواهند بود.
  • ما از همه کشور‌ها می‌خواهیم که حمله غیرمنطقی روسیه را محکوم کنند و هیچ‌کس نباید فریب دروغ‌های روسیه را بخورد.
  • روسیه راه دیپلماسی و گفت‌وگو را که بار‌ها به آن پیشنهاد شده رد کرده و مسئولیت این درگیری را بر عهده دارد.
  • احیای طرح‌های دفاعی اتحاد برای آماده سازی خود برای پاسخ به طیفی از شرایط اضطراری و تامین امنیت قلمرو خود.
  • ما اکنون در حال استقرار نیرو‌های دفاعی اضافی در بخش شرقی اتحاد هستیم.
۲ سال پیش
حرکت خودروهای نظامی در خیابان‌های کی‌یف

وسایل نقلیه نظامی در خیابان‌های کی‌یف، پایتخت اوکراین بین ساختمان‌ها حرکت می‌کنند.

۲ سال پیش
زلنسکی: در اوکراین می‌مانیم

ولودیمیر زلنسکی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که رهبری و پارلمان اوکراین در کی‌یف باقی می‌مانند.

رئیس‌جمهور اوکراین در جریان گشت‌وگذار در مرکز کی‌یف همراه با تعدادی از مقامات ویدئویی منتشر کرد و با اشاره به مقامات همراه خود گفت: همه ما اینجا در کی‌یف و آماده دفاع از اوکراین هستیم.

۲ سال پیش

الجزیره به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۲۱۱ واحد از تأسیسات نظامی اوکراین از مدار خارج شده است.

۲ سال پیش

ارتش روسیه اعلام کرد که انبار بزرگی از تسلیحات غربی را در داخل اوکراین کشف و ضبط کرده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، این انبار شامل موشک‌های ضد تانک جاولین (FGM-۱۴۸ Javelin) ساخت آمریکا و موشک‌های ضد تانک بی‌ام‌تی (MBT NLAW) ساخت انگلیس بود.

۲ سال پیش

رویترز گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است: تحریم‌ها برای روسیه مشکلاتی ایجاد می‌کند، اما قابل حل هستند، زیرا وابستگی روسیه به واردات خارجی کاهش یافته است.

رویترز نوشت، وی از اظهار نظر درمورد مدت زمان ادامه عملیات نظامی روسیه به اوکراین خودداری کرد و گفت که سوالات درمورد مرگ غیرنظامیان اوکراینی باید به ارتش ارجاع داده شود.

۲ سال پیش

رئیس ستاد ارتش اوکراین مدعی شد: نیرو‌های روسیه از آغاز عملیات خود ۸۰ تانک، ۵۱۶ خودروی زرهی، ۷ هلی‌کوپتر و ۱۰ هواپیما را از دست داده‌اند.

۲ سال پیش

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کرد: استقرار نیرو‌های اضافی در شرق اروپا برای اطمینان از بازدارندگی و مقابله بیشتر، ضروری است. هیچ‌کس نباید فریب دروغ‌های روسیه را بخورد.

۲ سال پیش
سطح تشعشعات هسته‌ای نیروگاه چرنوبیل افزایش یافته است

رویترز نوشت: سطح تشعشعات هسته‌ای نیروگاه چرنوبیل افزایش یافته است.

یک روز پس از تصرف این سایت توسط نیرو‌های روس، به دلیل حرکت تجهیزات نظامی سنگین که باعث افزایش بلند شدن غبار رادیو اکتیو به هوا شده، سطح تشعشات هسته‌ای این نیروگاه افزایش یافته است.

۲ سال پیش

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۵۰ هزار اوکراینی در کمتر از ۴۸ ساعت از کشور خود به سمت لهستان و مولداوی گریخته‌اند.

خبرنگار الجزیره در مرز لهستان و اوکراین گفت: انتظار می‌رود روزانه ۳۰ هزار پناهجو از اوکراین وارد شوند.

۲ سال پیش
آمریکا: تحریم‌های روسیه شامل نفت نمی‌شود

بلومبرگ به نقل از مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: تحریم‌های روسیه شامل نفت نمی‌شود.

وی افزود: این‌که به جای پوتین، نفت خام روسیه را هدف تحریم قرار دهیم، واشنگتن و متحدانش را متضرر می‌کند.

۲ سال پیش
روسیه: تحریم‌ها گواه ضعف غرب است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: بدون خروج تسلیحات از اوکراین، گفت‌وگو مفید نخواهد بود.

اسپوتنیک گزارش داد، وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده است که: تحریم‌ها گواه ضعف غرب است.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی بسته سوم تحریم‌ها

رویترز نوشت، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که این اتحادیه در حال برنامه‌ریزی بسته سوم تحریم‌ها علیه مسکو است.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت: ممنوعیت ورود روس‌ها به اتحادیه اروپا، قطع ارتباط مسکو از سیستم پرداخت بین بانکی جهانی سوئیفت و تحریم نفتی همه باید روی میز باشد.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه که میزبان نشست همتایان اتحادیه اروپا در پاریس برای بحث درمورد تأثیرات اقتصادی بود، گفت که حذف روسیه از سوئیفت به عنوان یک گزینه باقی مانده است، اما آخرین گزینه اتحادیه اروپا به عنوان یک تحریم شدید مالی خواهد بود.

۲ سال پیش
قطع اینترنت برای بسیاری از کاربران در جنوب اوکراین

سازمان جهانی نت بلاکس در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد: اینترنت برای بسیاری از کاربران در خرسون در جنوب اوکراین قطع شده است، داده‌های شبکه نشان دهنده دو فروپاشی مشخص اتصال در ارائه دهنده ملی این کشور است.

نت بلاکس همچنین اعلام کرد: داده‌های شبکه کاهش قابل توجهی در اتصال اینترنت در سراسر کی‌یف را از روز پنجشنبه نشان می‌دهد.

این امر به مهاجرت جمعیت و تعطیلی مشاغل نسبت داده می‌شود چراکه غیرنظامیان در جست‌وجوی سرپناه یا در حال فرار هستند.

۲ سال پیش
سفیر بلاروس در لندن احضار شد

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: سفیر بلاروس در لندن در اعتراض به کمک کشورش به روسیه در حمله به اوکراین احضار شد.

۲ سال پیش
شورای اروپا عضویت روسیه را تعلیق کرد

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: شورای اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین، عضویت روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.

۲ سال پیش
حضور بی سابقه پاپ در سفارت روسیه در واتیکان

المیادین گزارش داد پاپ فرانسیس در اقدامی بی سابقه و با نقض قوانین دیپلماتیک به سفارت روسیه در واتیکان رفته است.

۲ سال پیش
پنتاگون: روس‌ها تنها یک سوم نیروهایِ در مجاورت اوکراین را وارد این کشور کردند

یک مقام ارشد در پنتاگون اعلام کرد: نیروهای روسیه از طریق دریا به شهر ماریوپول در جنوب اوکراین و وارد شدند و هزاران سرباز را در آنجا مستقر کردند. روس‌ها تنها یک سوم نیروهایی را که در مجاورت اوکراین جمع کرده بودند وارد اوکراین کردند.

رویترز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد: ما معتقدیم روسیه هنوز در مراحل اولیه حمله به اوکراین است.

 

۲ سال پیش
کرملین: اوکراین پیشنهاد داد به جای مینسک در ورشو مذاکره کند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: طرف اوکراینی گفته است که در حال بررسی مجدد ایده برگزاری مذاکرات با روسیه در مینسک است، آن‌ها سپس ورشو را انتخاب کردند و پس از آن چیزی نگفتند.

او افزود: وقفه در جواب کی‌یف در مورد مذاکرات با استقرار سیستم های موشکی در مناطق مسکونی از جمله پایتخت اوکراین همراه است.

۲ سال پیش
زلنسکی: شاید آخرین باری باشد که مرا زنده می‌بینید

آکسیوس گزارش داد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیروز در تماسی با سران اتحادیه اروپا گفته است:« شاید این آخرین باری باشد که مرا زنده می بینید.»

۲ سال پیش
پوتین: روسیه عملیات ویژه در اوکراین را برای حفاظت از میهن با موفقیت انجام می‌دهد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی در جلسه شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد: اوکراینی‌ها به دستور کشورهای بیگانه شهرهای خود را با سلاح های سنگین بمباران می کنند. من از ارتش اوکراین می‌خواهم که اجازه ندهد از غیرنظامیان و افراد به عنوان سپر انسانی استفاده شود. اگر قدرت در دستان ارتش اوکراین باشد، توافق آسان خواهد بود. ارتش روسیه وظیفه نظامی خود را در چارچوب عملیات ویژه در اوکراین برای تضمین امنیت و حفاظت از میهن با موفقیت انجام می دهد.

۲ سال پیش
حریم هوایی لهستان به روی هواپیما‌های روسی بسته می‌شود

سخنگوی دولت لهستان اعلام کرد: حریم هوایی لهستان از نیمه شب به روی هواپیما‌های روسی بسته می‌شود.

۲ سال پیش
بلومبرگ: تحریم روسیه از طریق سوئیفت مطرح نیست

بلومبرگ اعلام کرد: جدایی روسیه از سوئیفت در حال حاضر در فهرست تحریم‌های آماده شده به دلیل نگرانی‌ها در مورد تامین انرژی نیست.

۲ سال پیش
زاخارووا: آماده اعزام هیأتی از وزارت خارجه برای مذاکره با زلنسکی هستیم

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی گفت: آماده اعزام هیئتی متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه و دفاع هستیم تا با زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کنیم. در سال های اخیر، طرف اوکراینی تعداد زیادی از قراردادهای همکاری با روسیه را به حالت تعلیق درآورده است. ما هر کاری را که لازم است برای محافظت از کارکنان سازمان های بین المللی در اوکراین انجام می دهیم. سیاست های مقامات فعلی کی‌یف برخلاف مصالح مردم اوکراین است. دولت کی‌یف در حال اجرای دستورات کشورهای دیگر است. از اینکه کی‌یف روابطش را با ما قطع کرد متاسفیم. این غرب بود که استانداردهای حقوق بشر و آزادی بیان را از بین برد، روسیه نیز حق دارد به اقدامات غرب علیه رسانه های روسی پاسخ دهد.

۲ سال پیش
چین: نگرانی‌های روسیه را درک می‌کنیم

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: نگرانی‌های مشروع روسیه در مورد مسائل امنیتی را درک می‌کنیم. چین خواستار تشکیل یک مکانیسم امنیتی متعادل اروپایی از طریق گفتگو و مذاکره است.

۲ سال پیش
تصمیم اروپا برای مسدود کردن دارایی‌های پوتین و لاوروف

رویترز به نقل از یک مقام اروپایی اعلام کرد: اتحادیه اروپا تصمیم دارد دارایی‌های پوتین و لاوروف در کشورهای این اتحادیه را مسدود کند.

۲ سال پیش
اعلام آمادگی کرملین برای مذاکره با اوکراین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: پوتین آماده اعزام هیئت روسی به مینسک برای مذاکره با هیئت اوکراینی است. پس از اعلام آمادگی کی‌یف برای بحث در مورد بی‌طرفی اوکراین، پوتین آماده اعزام هیئتی برای مذاکره با اوکراین است. لوکاشنکو در یک تماس تلفنی به پوتین پیشنهاد آمادگی مینسک برای میزبانی مذاکرات روسیه و اوکراین را داده است.

سخنگوی کرملین افزود: هیئت روسیه به مینسک شامل نمایندگان وزارت دفاع و امور خارجه و ریاست جمهوری روسیه خواهد بود.

 

۲ سال پیش
اوکراین: کی‌یف تحت کنترل ماست

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: پایتخت، کی‌یف، تحت کنترل نیرو‌های مسلح ماست، اما خطرناک‌ترین منطقه هوستومل است.

۲ سال پیش
فرودگاه هوستومل در حومه کی‌يف به کنترل روسیه درآمد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای روسی فرودگاه هوستومل در حومه کی‌يف را به كنترل درآوردند. نیروهای روسی شهر چرنیگوف در شمال اوکراین را از همه طرف محاصره کردند. نیروهای ما محله های مسکونی در کی‌یف را هدف قرار نخواهند داد. ۲۰۰ سرباز اوکراینی نیرو‌های ویژه در جریان عملیات کنترل فرودگاه هوستومل کشته شدند. اوکراین از مناطق مسکونی برای هدف قرار دادن نیروهای روسی استفاده می‌کند که این مصداق جنایت جنگی است. مستشاران آمریکایی به نیروهای اوکراینی کمک کردند تا پرتابگرهای راکت در مناطق مسکونی نصب شوند.

۲ سال پیش
انبارهای نفت منطقه دونتسک دچار حریق شدند

خبرنگار المیادین اعلام کرد: انبارهای نفت جمهوری خودخوانده دونتسک در شرق اوکراین بر اثر اصابت موشک توشکا آتش گرفته اند.

۲ سال پیش
بشار اسد از پوتین حمایت کرد

بر اساس بیانیه دفتر رئیس جمهور سوریه، بشار اسد با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود تماس گرفت تا حمایت خود را از اقدامات مسکو در اوکراین اعلام کند.

در این بیانیه آمده است: «در این تماس درباره وضعیت اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه برای حفاظت از غیرنظامیان در منطقه دونباس صحبت شد و اسد تأکید کرد که سوریه در کنار روسیه می ماند.»

۲ سال پیش
تماس تلفنی رؤسای جمهور چین و روسیه

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود خواستار مذاکره روسیه و اوکراین شد.

بر این اساس، پوتین نیز از آمادگی روسیه برای برگزاری مذاکرات با اوکراین در سطح عالی خبر داد.

۲ سال پیش
دیدار لاوروف با استقلال طلبان شرق اوکراین

پس از به رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی‌طلب در شرق اوکراین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با سران آن‌ها دیدار کرد. وزارت خارجه در مسکو اعلام کرد که در این گفتگو‌ها به عملیات نظامی روسیه در کشور همسایه نیز پرداخته شده است.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از لاوروف گفت که شواهدی از نسل‌کشی در شرق اوکراین را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی پوتین را به میز مذاکره دعوت کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با انتشار ویدیویی در کانال تلگرامی خود گفت: «می خواهم یک بار دیگر از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درخواست کنم بیاید برای جلوگیری از مرگ مردم پای میز مذاکره بنشیند.»

او گفت: «از اروپا می خواهیم روسیه را منزوی کند، سفرای این کشور را اخراج کند و تحریم ها را تشدید کند. از مردم اروپا با تجربه نظامی می خواهیم از اوکراین دفاع کنند.»

۲ سال پیش
اردوغان: اروپا و ناتو هیچ موضع قاطعی در قبال اوکراین نگرفتند

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه اروپا و غرب هیچ موضع قاطعی در قبال اوکراین اتخاذ نکردند، گفت: «ناتو هم باید واکنش محکم‌تری نشان می‌داد و محکوم کردن کافی نیست.»

۲ سال پیش
تصاویری از اوکراین

کی یف

اوکراین

روسیه

۲ سال پیش
ارتش اوکراین: نیروهای روسیه از شمال شرقی و شرق به کی‌یف نزدیک می‌شوند

 ارتش اوکراین اعلام کرد نیروهای روسیه از نواحی حومه شمال شرقی و شرق کی‌یف در حال نزدیک شدن به آن هستند. 

روسیه در اوکراین

کی یف

۲ سال پیش
سرگئی لاوروف: قصد اشغال اوکراین را نداریم

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست خبری خود اعلام کرد: اوکراین خط قرمز ماست و ما بار‌ها گفتیم نمی‌توانیم اجازه دهیم این کشور عضو ناتو شود، اما اوکراین از خطوط قرمز ما عبور کرد. تمامیت ارضی اوکراین برای ما مهم است و نمی‌خواهیم جنگ را ادامه دهیم و قصد اشغال این کشور را نداریم. این دولت اوکراین بود که دموکراسی را رعایت نکرد.

او گفت: رئیس جمهور اوکراین به توافق مینسک پایبند نبود، با ناتو متحد شد و به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای بود. در دوره زلنکسی بحث ضمانت‌های امنیتی از بین رفت. او فرصت‌های زیادی را از دست داد. هدف ما غیر نظامی کردن اوکراین است لذا صحبت‌های زلنسکی درباره روسیه دروغ است و رسانه‌های اوکراین قصد تشویش اذهان عمومی دارند.

۲ سال پیش
سوزاندن اسناد مقابل سازمان اطلاعات اوکراین

برخی منابع خبری می گویند کارمندان اطلاعات اوکراین در حال سوزاندن اسناد و مدارکی در مقابل این ساختمان هستند.

۲ سال پیش
نگرانی سازمان جهانی بهداشت از فشار بر سیستم بهداشتی اوکراین

بر اساس گزارش الجزیره، سازمان جهانی بهداشت نگران فشار‌هایی است که حملات روسیه بر سیستم بهداشتی اوکراین وارد می‌کند.

یونیسف نیز می‌گوید کمبود سوخت، پول نقد و تجهیزات پزشکی در اوکراین وجود دارد.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در کی‌یف

خبرنگار المیادین در اوکراین از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد و آژیرهای هشدار در کی‌یف و درخواست برای ماندن در پناهگاه‌ها خبر داد و گفت: «مردم زیادی در حال خارج شدن از این شهر هستند.»

۲ سال پیش
مشاور ریاست جمهوری اوکراین: ما خواهان صلح هستیم

پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین به رویترز گفت: «ما خواهان صلح هستیم و اگر مذاکرات همچنان امکان پذیر است، باید انجام شود.»

۲ سال پیش

وزارت دفاع اوکراین تصاویری از اجساد سربازان جدایی طلب کشته شده در درگیری در شهر خرسون اوکراین منتشر کرد. همچنین اعلام کرد که کاروانی از نیرو‌های جدایی طلب در خرسون هدف قرار گرفته شدند.

۲ سال پیش
به صدا در آمدن آژیر خطر در کی‌یف

آژیر خطر برای چهارمین بار از سحرگاه امروز در کی‌یف پایتخت اوکراین به صدا درآمد.

۲ سال پیش

بر اساس گزارش الجزیره، مقامات جمهوری خود خوانده دونتسک اعلام کردند: پس از تشدید حملات مقامات اوکراینی و خصومت آن‌ها علیه ما به روسیه متوسل شدیم.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست گرفتیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «۴۱ خودروی نظامی اوکراینی، ۱۸ تانک و خودروی زرهی جنگی، ۷ سامانه موشکی متعدد و ۵ قایق رزمی ۵هواپیمای جنگی، ۵پهپاد و ۱هلی کوپتر توسط نیرو‌های روسیه منهدم شده است.»

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی ارتش روسیه گفت: «چتربازان روسی کنترل منطقه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را که در حدود ۱۰۰ کیلومتری کی‌یف پایتخت اوکراین قرار دارد، به دست گرفته‌اند و با نیرو‌های اوکراینی برای حفاظت از نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل به توافق رسیدیم.»

او گفت: «سطح تشعشعات در منطقه راکتور چرنوبیل طبیعی است. همچنین در این عملیات نظامی ۱۱۸ تاسیسات نظامی اوکراینی از جمله ۱۳ مرکز فرماندهی از کار افتادند. نیرو‌های اوکراینی به طور کامل در جزیره مار در نزدیکی اودسا تسلیم شدند.»

چرنوبیل

۲ سال پیش
درگیری و تبادل آتش در محله‌ای در کی‌یف

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: «تانک‌ها و خودروهای زرهی روسیه وارد محله اپولونه در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین شدند و درگیری شدیدی میان دو طرف رخ داده است. ارتش اوکراین نیز تانک‌های خود را در این منطقه مستقر کرده تا مانع پیشروی نیرو‌های روسیه شود. در این میان درگیری شدید و تبادل آتش میان طرفین مشهود است.»

۲ سال پیش
انگلیس: روسیه قصد دارد به تمام اوکراین حمله کند

بن والاس،  وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: ما معتقدیم روسیه قصد دارد به تمام اوکراین حمله کند. ما از کشورهای اروپای شرقی که عضو ناتو هستند درخواست کمک دفاعی کرده ایم. روسیه در روز اول جنگ بیش از ۴۵۰ سرباز خود را از دست داد. 

۲ سال پیش
ترکیه درخواست اوکراین برای محدود کردن تردد کشتی‌های نظامی روسیه در تنگه بسفر را تایید کرد

وزارت امور خارجه ترکیه درخواست اوکراین از آنکارا برای محدود کردن تردد کشتی‌های نظامی روسیه در تنگه بسفر را تایید کرد.

چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا ممکن است تنگه های بسفر و داردانل را برای عبور کشتی های جنگی ببندد. حتی در صورت بسته شدن، روسیه حق استفاده از تنگه ها را برای بازگرداندن ناوگان خود به پایگاه هایش خواهد داشت.

۲ سال پیش
وزارت دفاع اوکراین: یک پل را برای جلوگیری از پیشروی روسیه به سمت کی‌یف منفجر کردیم

آناتولی اعلام کرد اوکراینی‌ها پل بزرگراه نوویرپنسکایا (Novoirpenskaya) را منفجر کردند تا مانع از حرکت روس ها به سمت کی‌یف از طریق این پل شوند.

وزارت دفاع اوکراین می‌گوید که «نیرو‌های هوابرد» در تلاش برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌های روسی به سمت پایتخت، پلی را بر روی «رودخانه تتریف» در ایوانکیف واقع در حدود ۵۰ کیلومتری (۳۱ مایلی) شمال کی‌یف منفجر کردند.

معاون وزیر دفاع اوکراین نیز اعلام کرد: یگان‌های ارتش در ۴ جبهه از مواضع دفاع می‌کنند، اگرچه تعداد نیرو‌های مقابل بیشتر است. نیرو‌های روسی همچنان به مواضع ما در دونتسک شلیک می‌کنند، اما اوضاع همچنان تحت کنترل است. نیروهای روسی ممکن است امروز وارد مناطقی در حومه کی‌یف شوند.

ادامه عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

۲ سال پیش
به صدا در آمدن آژیرهای هشدار در شهرهای کی‌یف و لویو اوکراین

سی ان ان به نقل از تیم‌های خبرنگاری خود در شهر‌های کی‎یف و لویو از شنیده شدن صدای آژیر‌های هشدار حمله هوایی برای چندین دقیقه در صبح امروز (جمعه) ساعت ۷ صبح به وقت محلی خبر داد.

این شبکه اعلام کرد دست کم آژیر هشدار در این دو شهر شنیده شده است.

این شبکه در ادامه گزارش خود آورد: همزمان با نزدیک شدن نیرو‌های روسیه به پایتخت، گزارشگران سی ان ان از شنیده شدن انفجار‌هایی در شهر (کی‌یف) در اوایل صبح خبر دادند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آمریکا اعلام کرد نیرو‌های روسیه که از طریق مرز‌های بلاروس وارد اوکراین شدند، تنها ۲۰ مایل (۳۲ کیلومتر) با کی‌یف فاصله دارند.

در ادامه گزارش این شبکه آمده است: شمار سربازان کشته شده اوکراینی طبق اعلام رئیس جمهور این کشور که به تأیید رسیده، به ۱۳۷ نفر رسیده و ۳۱۶ نفر نیز از روز پنجشنبه تاکنون زخمی شده اند. اوکراین می‌گوید ۸۰۰ نفر از نیرو‌های روسیه را کشته و یا زخمی کرده؛ اما سی ان ان نمی‌تواند به شکل مستقلی این آمار را تأیید کند.

در ادامه این گزارش به سخنان رئیس جمهور اوکراین اشاره شده که زلنسکی مدعی شد اواخر روز پنجشنبه گروه‌های خرابکار وارد کی‌یف شده اند و او (ولودیمیر زلنسکی) هدف شماره یک و خانواده اش هدف شماره دو این گروه‌ها بودند.

۲ سال پیش
مقامات اوکراین: هواپیمای ساقط شده در کی‌یف اوکراینی است

شبکه سی ان ان به نقل از مقامات اوکراین اعلام کرد هواپیمایی که بر فراز شهر کی‌یف، سقوط کرد، اوکراینی بود و برای روسیه نیست.

۲ سال پیش
زلنسکی: روسیه حملات را از سر گرفته است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: روسیه حملات موشکی را که هم تأسیسات نظامی و هم غیرنظامی را هدف قرار می دهد، از سر گرفته است. پیشروی نیروهای روسیه در بیشتر جهات متوقف شده است.

۲ سال پیش
رئیس شورای اروپا: روسیه نشان داد به عنوان منبع انرژی مورد اعتماد نیست

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در نشست خبری مشترک با رئیس کمیسیون اروپا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در بروکسل گفت: ما بایستی منابع وارداتی انرژی به اتحادیه اروپا را متنوع کنیم؛ چرا که روسیه نشان داد به عنوان منبعی برای انرژی مورد اعتماد نیست.

۲ سال پیش
سازمان ملل ۲۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص داد

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از اختصاص ۲۰ میلیون دلار برای کمک فوری به اوکراین و کشور‌های همسایه اوکراین خبر داد. او بار دیگر از پوتین خواست حمله به اوکراین را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، آنتونیو گوترش در گفتگوی کوتاهی با رسانه‌ها گفت: «سازمان ملل به عملیات بشردوستانه خود در اوکراین و اطراف آن شدت می‌بخشد. ۲۰ میلیون دلار از منابع خود را برای پاسخ به نیاز‌های فوری اختصاص می‌دهد».

۲ سال پیش
ادعای وزارت دفاع اوکراین درباره تلفات نیروهای روس

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور از آغاز عملیات نظامی روسیه در ساعات اولیه پنجشنبه تاکنون حدود ۸۰۰ تلفات به نیرو‌های روسیه وارد کرده‌اند.

معلوم نیست این ۸۰۰ تن تعداد کشته شدگان است یا خیر.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد ۳۰ تانک روسی و ۷ هواپیما و ۶ بالگرد روسی را منهدم کرده است. سی ان ان نوشت قادر به تایید مستقل این ارقام نیست.

۲ سال پیش
قطع ارتباط مالی بانک مرکزی اوکراین با روسیه و بلاروس

رویترز: بانک مرکزی اوکراین پرداخت‌های مالی با روسیه و بلاروس را قطع کرده و معامله با ارزهای این دو کشور را ممنوع کرد.

۲ سال پیش
مکرون: ۳۰۰ میلیون یورو برای کمک و حمایت نظامی از اوکراین اختصاص داده‌ایم

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد حمله روسیه آغاز عملیاتی گسترده است و این چیزی است که پوتین خود اعلام کرده است.

او در ادامه افزود: اتحادیه اروپا تصمیم به وارد آوردن ضربه‌های قوی علیه اشخاص و نهاد‌های روسی را گرفت. تحریم‌های اروپا شامل دولت بلاروس به سبب همدستی با روسیه در حمله به اوکراین نیز می‌شود.

مکرون در ادامه مدعی شد: پوتین به دنبال بازگرداندن ما به دوران امپراتوری‌ها و درگیری هاست. اروپا تنها بازاری برای مصرف نیست، بلکه می‌تواند از خود، ساکنان و مرزهایش دفاع کند.

رئیس جمهور فرانسه گفت: تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا اعمال کرد، به دنبال خود تحریم‌های فرانسه را بر اشخاص معینی که بعدا اعلام خواهد شد در پی خواهد داشت. ما به اوکراین ۳۰۰ میلیون یورو در قالب کمک و حمایت نظامی خواهیم داد.

۲ سال پیش

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
همیشه خطر امنیتی مهمتر از خطر اقتصادی است به خاطر همین روسیه حاضر است به خاطر حمله به اوکراین تحریم شود ولی اوکراین در اینده به کشوری با تسلیحات ناتو و سیاستمدارانی غربگرا تبدیل نشود و امنیت داخلی روسیه را به خطر نیندازد تا وقتی اوکراین کاملا مسلح نشده است و عضو ناتو نشده است حمله به اوکراین کم هزینه تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
اگر سیاستمداران خودشان هم در خط مقدم جنگ مجبور به جنگ میشدند نود درصد این جنگ‌ها رخ نمی‌داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
کمتر از 1 ماه مشخص میشه هدف این جنگ چی بوده
فقط بدونید روی قبر خالی دارید دعوا میکنید در حالی که دارن چند کیلومتر اونورتر بهشت زهرا درست میکنن(چون نشر نمیشه نمینویسم)
خداوند خودش مردم را نجات دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
روسیه طوری وانمود می کند که نگران است که ارتش اوکراین به مردم روسی تبار شرق اوکراین اسیب بزند و برای دفاع از انها می خواهد مراکز نظامی را نابود کند در صورتی که همه اینها بهانه است اگر روسیه مردم این مناطق را دوست داشت اصلا حمله نمی کرد چون حمله روسیه ارامش و امنیت مردم شرق اوکراین را هم به خطر می اندازد واقعیت این است که روسیه نمی خواهد که در شرق اوکراین حکومتی مستقر شود که حامی ناتو باشد که دشمن خطرناک روسیه است و در اینده می تواند امنیت روسیه را به خطر بیندازد و نمی خواهد تسلیحات ناتو به این منطقه وارد شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
همین اوکراینی که بعضی ها دارند خودشونو براش می کشند .۵۰۰۰ نیرو به عراق فرستاد تا تحت پوشش ائتلاف آمریکایی مردم مسلمان عراق رو بکشند.اوکراین هیچ وقت مستقل نبوده .اوکراین تحت نفوذ روسیه از اوکراین تحت نفوذ آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
روسیه باید اوکراین رو بگیره و جزیی از کشور خودش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
درود بر جمهوری اسلامی قدرتمند ایران که امنیت را هدیه داده به مردم ایران ❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
حیف که مردم یمن چشم آبی و موی بور ندارند وگر نه سازمان ملل یه مبلغی بهشون کمک میکرد و اتحادیه اروپا هم عرسبستان رو تحریم میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
مردم یمن؟ خود یمنی ها باهم در حال جنگ هستند یک گروه با دولت درحال جنگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
توبه گرگ مرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
ملت روسیه دوباره باید به بازگشت آن دوره افول اقتصادی و انزوای بین المللی و تورم ۱۰۰۰ درصدی و فقر و صف گرسنگان پشت فروشگاهها و تحریم های کمرشکن بین الملل دوره گورباچف، سلام دهند. علیکم السلام !!
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۰۸:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
اینهمه اظهار نظر ، احساسات و همدردی با اوکراین ، پس بیچاره یمن و مردمش چی ؟
اینهمه خسارت مال و جانی و قحطی و فاجعه انسانی در یمن و چندین سال جنگ چرا دنیا خاموشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
یمن رو کردی پیراهن عثمان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
به به عالی واقعا ممنون از روسیه که جلو جنایات غرب ایستاد . ایران باید به روسیه کمک کنه و نیرو بفرسته برای کمک به جبهه روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین با تمام سرمایه خود باید باید چند کلاهک اتمی خریداری می کرد مرکز روسیه وشهر های اتمی روسیه را هدف قرار می داد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۷:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
دادا اینقدر فیلم هندی نگاه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
به صدام گفتند چگونه براهتی کویت را گرفتی گفت بسیجی ایرانی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
عه؟ صدام کی گفت ما نفهمیدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
درود بر جمهوری اسلامی قدرتمند ایران که امنیت را هدیه داده به مردم ایران ❤️
India
ناشناس
۰۳:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
خود مردم روسیه بدبختن اقتصاد ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
Yjc
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
آرزوی بگور برده صدام. لعنتی آرزو داشت سال ۱۳۶۷ تا تهران بیاد. با منافقین کوردل و از داعشی بدتر. الانم روسیه همین کارو کرده. البته با چراغ سبز آمریکا و اروپا. چند ساله که اکراین رفت توی نقشه اروپا . انگلیس هم چراغ سبز نشان داده. آقا چند روز دیگه صلح میکنند و ی رئیس جمهور از روسیه اونجا میگذارند. اگر همین نشد.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر جنگ و خونریزی مرگ بر متجاوز زنده باد اوکراین یکپارچه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۳:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سخنان رئیس جمهور آمریکا علیه روسیه و پوتین شاید برای افرادی که اطلاعات سیاسی کمی دارند باورپذیر باشه ، اما برای اکثر دنبال کنندگان وقایع سیاسی ، دروغی بیش نیست . قضیه کاملا روشنه . نقض توافقنامه ۱۹۹۴(بوداپست) از طرف اوکراین و تنبیه شدنش توسط روسیه . والسلام
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۲۳:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اشتباه از اکراین بود که شهرهای روسی را با توپخانه میزد و پر دام و فریب و وعده های پوچ غرب و آمریکا و ناتو افتاد.
این حرکت اکراین در نسل کشی و زدن شهرهای روسی درست نبود ،هر چند کار روسیه هم اگر در زدن غیرنظامیان و تخریب شهرها و خانه های مردم شود هم درست نیست و تجاوز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه کشور بزرگ و قدرت مندی است واگر اوکراین بعد از استقلال روابط متوازنی با روسیه و غرب می داشت و پای ناتو را به همسایه ای روسیه باز نمی کرد،روسها انگیزه ای برای حمله نداشتند و منطق شان با توجه به خیانتهای غربیها به کشورهای دست نشانده صحیح است وفقط باید از رسیدن آسیب به مردم جلوگیری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۱:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
انشاا... نوبت برسه به آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
یعنی هیچکس نیست به داد اوکراین برسه ؟
اینجوری قدرت ها میفهمند که هروقت بخوان میتونن تجاوز کنند . باید یکی جلوی این زورگو ها رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
خیر
کشور های جهان باید برای دفاع آماده باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
خیلی بی معرفتییییی چرا نمیگی یکی به داد یمن و فلسطین و.... برسه چون اوکراینی نایسن طرفدار غربن این رو میگی تدزه روسیه به مناطق نظامی موشک میزنه تا مناطق مسکونی اونوقت عربستان و اسراییل از عمد به بیمارستان و مدرسه و مناطق مسکونی شلیک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
خیلی بی معرفتییییی چرا نمیگی یکی به داد یمن و فلسطین و.... برسه چون اوکراینی نایسن طرفدار غربن این رو میگی تدزه روسیه به مناطق نظامی موشک میزنه تا مناطق مسکونی اونوقت عربستان و اسراییل از عمد به بیمارستان و مدرسه و مناطق مسکونی شلیک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه با مردم اوکراین کاری ندارد و مردم این کشور هم خوب می دانند... وگرنه این خیابان ها الان شهر ارواح بود
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۱:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
مرگ بر سیطان بزرگ آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ان شاء الله که شکست اروپا مقدمه نابودی اسرائیل و انگلیس باشد
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۱:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
جنگ واقعه خوبی نیست ، خسارات زیادی داره برای ما مردم ایران هم جنگ خسارات زیادی داشت . فقط یک حسن داشت ، اونم رسیدن به حقیقت شعار ما میتوانیم .
یاد امام (ره) و شهدای این سرزمین جاودانه باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه همون کاری رو کرد که ایران وقتی داعش رسید به مرزش انجام داد. کار روسیه درست و منطقی و قابل دفاع هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
لعنت به آمریکا و متحدانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ناتو ناتو میگن اینه . اینکه از ترس خودشو خراب کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه به ناتو حمله نکرد به امریکا هم متاسفانه کاری نداره فقط به یک کشور مستقل حمله کرد .کاش به ناتو حمله میکرد
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۰:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
هزار ماشاء الله به روسیه. چه قدرتی! ابرقدرتیه!
تا کور شود هر انکه نتواند دید.
اوکراین خودش مقصره. میخواست دنبال عضویت در ناتو نره و روسیه رو عصبانی و وادار به حمله نکنه.
ناتو اگه گشترش بیشتری به سمت شرق پیدا میکرد برای ایران هم خطرناک میشد. این حرف من نیست. این حرف رو یکی از کارشناسان کشورمون گفته. من که از جناب پوتین و کشور قدرتمند روسیه ممنونم.
خدا حفظ کنه اقای پوتین رو. خدا خیرشون بده.
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۰:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
از اربابت تشکر میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسها دست از تجاوز گری بر نداشته اند هنوز، قرارداد ترکمانچای گلستان همگی مدارک تاریخی هستند که نشان می دهند روسها دشمن جامعه جهانی و تمامیت ارضی کشور ها هستند پس بهتره از کلمه تجاوز استفاده شود نه عملیات نظامی
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه به مرزهای یک کشور تجاوز کرده و تانک برده و شهر را بمباران کرده ، این تجاوز نیست و فقط عملیات نظامیه.
تجاوز تجاوزه ، می خواد روسیه باشه یا عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خدا لعنت ‌کنه سازمان ملل و غرب را چطور چندین ساله عربستان جنایتکار مردم مظلوم یمن رو می کشند کسی صداش درنمیاد و حتی جلوی کمکهای غذا و دارو را می گیرند خدا نابودتان کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
درود بر روسیه
میخوام منم برم به روسیه کمک کنم
عاشقتم روسیه....
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۲:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه عشقه،روسیه از پیشرفته ترین و قدرتمندترین همسایگان ماست.
واقعا کشور قدرتمند و باکلاسیه
مقصر اکراین بود که تبعیض و نسل کشی و راه هیتلر را داشت می‌رفت و به شهرهای روسی توپخانه میزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر روس و روس پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
این لفظ کسانیه که یه روز سینه چاک آمریکا بودند.
چاک چاک بشید ان شاء الله
India
ناشناس
۰۳:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
با خانواده محترم برو روسیه پیش اربابت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
این یک تجاوز نه یه جمله صدا و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
لعنت به جنگ و حامیانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
به به بلاخره یکی پیدا شد توی دهن غرب وحشی تحریم کننده بزنه ممنونم روسیه ، واقعا خسته شدیم بسکه جنگ و کشتار در خاورمیانه غربی ها راه انداختن حالا باید آتش این جنگ ها دامان خودشونو هم بگیره یمن باید تمام مراکز نفت خیز عربستان رو بزنه تا نفت بره بالای 150 دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
نه خیلی شرق اهلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
عاقبت فرد دست نشانده غرب که از معروفیتش استفاده شد و ملت اکراین را خام کرد کسیکه حسن همجواری را رعایت نکرد و برعکس دشمن همسایه شد و با اتکا غرب هر روز بدتر رفتار کرد حالا قضاوت با شما اینکه جناب رئیسی حساب رو همسایگان باز می کند را مقایسه کنید با دولت قبل که تمام در اختیار غرب بود خدا رحم کرد اینجا نقش ولایت و حفاظت از کشور نمایان می شود.
Iran (Islamic Republic of)
بشیر
۱۹:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ببینید این رئیس جمهور اوکراین با ظلمی که به مردم خودش کرده چطور روسیه داره ادبش میکنه، بطوری که دیگر کشوری بنام اکراین با این همه گستره جغرافیایی روی نقشه نخواهد ماند و حذف میشود،ولی این رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل که ۶۰ ساله هست ابراز وجودیت کرده و میخاهد اسمی توی نقشه جهان داشته باشد مسلمانان بی گناه را میکشدو میخاهد آنها را از زادگاهشان بیرون کند،پس ما ایرانیان که مسلمان هستیم در مقابل این همه ظلم به برادر خودمان چکار با این اسرائیل جنایتکار بکنیم،میبایست مثل روسیه تا ۳روز نشده اسرائیلی ها رو از فلسطین فراری بدیم و بروند همان گورستانی که بودن، باشند.چه خوش گفت امام(ره علیه) اگر هر مسلمانی یک سطل آب بر سر اسرائیل جنایتکار بریزد آن را آب خواهد برد.منظور امام این بود که اسرائیل و طرفدارانش با کمترین هزینه (یک سطل آب) از بین میروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ننگ ابدی بر پوتین وروسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام، کاش اقای ررییسسیییی بگه یه ثلواتی بدن تمام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مسئولین اوکراین خیلی بی غیرت هستن . ادوات نظامی و موشک انداز ها را در خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر مستقر کردند که اگر روسیه بزندتشون بگه روسیه خونه های مردم و خیابان های مسکونی رو زده!!!! واقعا کارشون زشته . از غربی زده ها بیشتر از این هم انتظار نیست البته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خداوندا پناه میبرم به تو که فقط خودت عادلی و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
از جنایات جتگی پوتین علیه انسان های بیگناه حمایت می کنید
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۷:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ترکیه اینقدر رفت پیش اروپا مس مس کرد که به اتحادیه اروپا راهش بدن راهش که ندادند هیچ مجبورش هم کردند که حالا اومده از غرب هم دفاع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۷:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه به اوکراین حمله کرد دارن از مردم اوکران حمایت میکنن تبعیض رو ببینید واما ای غرب گرایان هیچوقت به اوضاع زمان آشنا نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر جنگ و خونریزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
جنگ اصلا خوب نیست ، توی این جنگ معلوم نیست چه تعداد نظامی کشته شدند ، اونا هم جزء مردم کشورشون هستند و هر چی باشه آدم هستند ، خون تمامی کسانی که توی این جنگ کشته شدند به گردن پوتین خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
مقداد
۰۰:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
ببین منم قبول دارم جنگ بد و مخربه اما اگه برای یمن و فلسطین هم همینو میگی نور به قبرت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بشار اسد از پوتین حمایت کرد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد سعدی راد
۱۶:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
۰اوکراین پیروزه انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بیسواد. اوکراین که سقوط کرده . رئیس جمهورش هم فرار کرد. دیگه کجاش پیروز هست؟؟ کمی مطالعه کن ‌ . اخبار را از فضای مجازی ، بخون . بیسواد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
بایدن داره براشون دعا می خونه.حتما پیروز میشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
شما میگید عملیات نظامی.. ما میگیم تجاوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تو چی از سیاست و اقتصاد و بخصوص مسائل نظامی و امنیتی سرت میشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
به حمله ی عربستان به یمن چی می گی.بالا غیرتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
والا ما به همش میگیم تجاوز این برادران رسانه‌ای هستن که فرق میزارن، تجاوز وحشیانه و تروریستی مزدوران سعودی به مردم بی‌دفاع یمن و از اون طرف عملیات نظامی روسیه برای غیر نظامی کردن اوکراین خوبه والا
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
نمی خوام بگم روسیه کار درستی انجام داد ولی چند مطلب هست که خیلی جالبن،این همه در فلسطین و عراق و یمن و غیره جنایت شد و از رسانه های غربی هیچ صدایی درنیومد حالا دو روز هست که تو اوکراین جنگ هست و این غربی ها این همه دارن ژست بشر دوستی و صلح طلبی و دموکراسی میگیرن،یه موضوع دیگه ای هم که بد نیست راجع بهش گفت اینه که ناتو پشت اوکراین رو تقریبا خالی کرد ولی تو لیبی و افغانستان و عراق اعضای ناتو تا تونستند این کشور ها رو داغون کردن این نشون میده که این غربی ها چقدر دورو،حقه باز و ضعیف کش هستن و اینهمه اعتماد به این غربی ها راه به جایی نمی بره
Canada
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
یسوال، چرا از لفظ "حمله" برای روسیه استفاده نمیکنین؟ 200 تا موشک زده به اوکراین و تانکها سرازیر شدن نزدیک پایتخت. اسمش چیزی جز حمله است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
کار از حمله گذشته این رسما اشغال گری و تجاوز هست.
دقیقا مثل رژیم غاصب صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چون این جنگ و نا امنی در اوکراین رو آمریکا شروع کرد. درواقع آمریکا حمله کرد و فرار کرد
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۱:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تا بخوایم به شما جدول ضرب نشون بدیم ، وقت آزمون تمام شده برادر من . ساعت خواب .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چون از خودش دفاع کرده در برابر اروپا و آمریکای بی منطق و سلطه گر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خدارو شکر با روسیه مرز زمینی نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
کافیه ناو هاش رو بفرسته تو خزر.
تازه ارمنستان و آذربایجان هم راحت خودشون رو تحویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام . مرگ بر آمریکای جنگ افروز و بدعهد
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا جفنگ میدی ، روسیه متجاوز حمله کرد. همونهایی که کشور ما را دزدید، ترکمنچای و گلستان یادتون رفته.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
زوال روسیه نزدیک است و ایادی و طرفداران شرق بازهم از حمایت این قوم ناسپاس یتیم خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بچه ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه میخواست بگه که با کدخدا بستن براتون فایده نداره و موفق هم شد.

اما یه عده غربگدا متوجه نخواهند شد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخ ناهار کمپ اسرائیل خوب بود؟ نساخته بهت داری چرت و پرت میگی . دیگه همه میفهمن جنگ اوکراین رو آمریکا کلید زد با استقرار نظامی در اوکراین و یک ماه فضا سازی و نقض قرار داد های امنیتی . روسیه فقط پاسخی مناسب داد که ناتو بیشتر امنیت منطقه رو تهدید نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
توکلا ازماجراعقبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا مثل شما ‌که از آمریکا یتیم شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخ
شتر در خواب بیند پنبه دانه ،فعلا روسیه در یک روز پایتخت اکراین را هم گرفت!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
۹۰ نفر لایک کردن گل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
فعلا شرقگداها چشم و گوش بسته‌ان مثل همیشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد خرم
۱۵:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
هر چند
موافق با جنگ افروزی نیستم چون توی هر جنگ 2طرف لطمه های جبران ناپذیر می بینن ودودش بیشتر تو چشم مردم بی گناه و ضعیف و فقرا میره

ولی پوتین رییس جمهور روسیه حرکت تقریبا خوب و هوشمندانه ای انجام داد چون اکراین کلا اهداف انگلیسی و امریکایی رو دنبال میکرد و به نحوی دست نشانده غرب بود و با این حرکت روسیه حساب کار دستش اومد از اونطرف هم ناتو پشتش رو خالی کرد نه تسلیحات نظامی نه نیرو نه حمایت انچنانی فقط به لحاظ مالی کمک کردن.............. ای کاش ایران هم یه کم از محافظه کاری و سیاست بازی و .......... مسایل پشت پرده بر میداشت و همین بلا رو بر سر عربستان سعودی و اسراییل میاورد همین عربستان لعنتی که چقدر از حاجی ها رو به کشتن دادن و با حمایت مالی از داعش و دیگیر ترورسیت ها و جاسوس بازی ها و خییلی خیلی کارهایی که بر علیه ایران انجام دادن طی این سالها و زندگی رو برای ملت ایران سخت کردن از همه لحظ چه حمایت از داعش و ..... و جاسوسانی که پایگاهشون در عربستان بود و چه 1000 کار کثیف که بر علیه ایران با دشمنان توطعه می کنن و..... وچه اینکه گه گداری بلبل زبونی میکنن و پر رو بازی در میارن
در کل همین کار رو اگه ایران با عربستان میکرد والله همین امریکا و اسراییل هم دیگه شاخ نمی شدن و دیگه فضولی نمی کردن
فقط مشکل ایران اینه که نمیخاط هیچ وقت محاجم باشه و همیشه مدافع هس چه از کشور های همسایه و چه از لحاظ هرنوع حمله دشمنان چه سایبری ترو ریستی و 1000 چیز دیگه مطمعنم حمله ایران بع عربستان ارزوی 80 درصد ایرانی هاست برای تایید لایک کنید رفقا
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۱۵:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
حتما به تیمارستان مراجعه کن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز. طبق آیات قرآنی نباید اهل تخاصم یا تهاجم باشیم یعنی به کسی حمله نکنیم بله باید دفاع کنیم از کیان و اساس کشور که متخاصم رو از مملکت دور کنیم. فکرت خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
علیرض
۱۸:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
فکر کنم امروز کله پاچه زدی چربی خونت رفته بالا فشار به مغزت اومده داداش حیفه مغزت زیاد ازش کار نکش چون برات نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان آقایی
۱۸:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چرت نگو.از نظر تو و امثال تو هر کشوری با امریکا رابطه داره بده.فقط باید با روسیه و چین رابطه داشت نه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
من هم می خواستم حرف آراز را بزنم ولی گفتم درست نیست شاید دلت خیلی پر است (آقای حامد خرم) همیشه مشکل جای دیگه است و از جای دیگه بیرون میزنه و ما ظاهر و می بینیم که این کار قضاوت کردنُ سخت می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چی میگی تو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شرایط عربستان و اسرائیل مثل همه ؟؟؟؟؟؟؟
عربستان کشور مسلمانه ، اسرائیل یهود
اگه ایران به عربستان حمله کنه گفته تو درسته
ولی اسرائیل یک پایگاه قوی توو اروپا و آمریکاست
همین پوتین کم آمار کشورمون رو به اسرائیل نداده که توو سوریه بمباران شدیم
کمی فکر کن بعد حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
عربستان در حد ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
تقی ریاحی
۲۱:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
لطفا یه کمی نوشتن و املا نوشتنت را اصلاح کن جملاتی که نوشتی پر از اشتباه نوشتنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
درسته این کشورک های اطراف بعضی مواقع باقی میشن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
آقا یا خانم آراز . توهین نکن. درست بخون . درک مطلبتو بالا ببر. به نظر هم احترام بگذاریم. هر کسی یک نظری دارد. من با نظر ایشان موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
آراز جان اول خودت برو خوب شو، بعد برای دیگران نسخه بپیچ
Iran (Islamic Republic of)
حامد خرم
۱۴:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
پیمان خان نه از نظر ما اینطور نیست هرکی با امریکا رابطه داشته باشه بد هس یا خود امریکا بد هس یا هرچی از قبیل این

مشکل ما با استعمار و زور گویی هس

افرادی مثل تو طالب خاری و خفت هستن

مشکل ما با زور گویی هس چرا حالا که دانشمندان ما به ساخت صلاح و یا هرچیزی که غرب رو میترسونه دست پیدا کردن

یکی از یه قاره دیگه باید بیاد بگه ایران نباید صلاح بسازه یا مگه این فن اوری انحصاری هس

فقط باید امثال امریکا داشته باشن
زاپن اگه اون سالی که بمب اتم رو امریکا زد تو کشورش قدرت صلاح اتمی داشت هیچ وقت این فاجعه پیش نمیومد

چون ایران داره به این قدرت میرسه و دیگه کسی نمیتونه بهش زور بگه میترسن

وگرنه ما مشکلی با غرب نداریم

اگه زور نگه

و مارو از کاری منع نکنه
شاید تو طالب خاری و خفت و زور و ظلم باشی ........................ولی بقیه ملت ما نه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آخر عاقبت خیانت به همسایه سنتی دیرینه ات روسیه همین میشود وقتی می خواهی زیر گوش روسیه ناتو رو وارد کنی و سایتهای موشکی به طرف روسیه کار بگذارید و با آمریکایهای تروریست ساخت پاخت می کنید و امنیت روسیه را به لحاظ نظامی و اقتصادی شدیدا به مخاطره بی اندازید و شهروندان مقیم روسیه را در رمانی مورد بی عدالتی و اذیت و آزار ضد حقوق بشرانه قرار دهید خب کاملا مشخص است که ابرقدرتی همچون روسیه سکوت نخواهد کرد و با حمله نظامی واکنش سریع و مقتدرانه و قدرتمندانه و قاطعانه اش هم ناتو را وادار به فرار کرد هم آمریکا را وادار به فرار کرد از منطقه کشور رمانی و امروز هم کیف پایتخت رمانی را اشغال کرد تا یه رئیس جمهور منتخب روسیه را در رمانی کارگذاری کند تا منویات روسیه و امنیت روسیه و اقتصاد روسیه دیگر به مخاطره نی افتد زلنسکی هم فراری می شود چونکه روسیه زلنسکی را به عنوان رئیس جمهور رمانی نمی پذیرد و این هشداری هم بود به همه کشورهای منطقه همسایگان با روسیه که اگر بخواهند با ناتو و آمریکا یکی شوند همین بلا به سرشان خواهد آمد در کل آمریکا و ناتو باید از منطقه خاورمیانه جمع کنند فرار کنند بروند و دست از تحریمهای مختلفشان بر علیه کشورهای مختلف بردارند اگر نه کم کم جنگ جهانی سخت شوم آغاز می شود و آمریکا و همپیمانان ظالم و ستمگرشان و ناتو توسط جبهه شرق به خاک سیاه می نشینند تحریمهای ظالمانه یه حد حدودی دارد از حد و حدودش که گذشت از حد حدود مذاکرات پی در پی که گذشت جنگهای سخت واکنش سریع در سر تا سر منطقه و فرا منطقه ایی توسط جبهه متحد شرق آغاز خواهد شد و درمار از روزگار غربیها در خواهند آورد در جنگ جهانی سوم آمریکا و اروپا باعث و بانی شروع جنگ سخت جهانی سوم هستند و دلخوش به سلاحهای اتمیشان و ناتو و ارتش همپیمانانشان هم نباشند که در هم خواهند شکست به زودی زود تنها را جلوگیری از جنگ جهانی سخت سوم و برون رفت از مصائب بسیار بسیار بسیار سخت جنگ سخت جهانی سوم اینکه آمریکا و همپیمانانش به حق حقوق حقوق بشرانه عادلانه جبهه شرق متحد و یکپارچه احترام بگذارند و دست از تحریمهای ظالمانه و اشغالگریها و باجگیریها و جنایات و جاسوسبازیهاشون بر علیه شرقیها بردارند اگرنه کمرشان را شرقیها خورد خواهند کرد و حقشان را از توی حلقوم کثیفشان به زور بیرون می کشند تا انقدر به مردمان شرق ظلم ستمگری نژادپرستانه بی رحمانه نکنند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خرد مندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
در جنگ پیش روی غرب علیه شرق، شرقی ها یعنی انسان هایی که نمی خواهند زیر سیطره ظلم باشند، علیه شیطان های کثیف می جنگند و شیطان های کثیف (تمام آمریکایی ها و یهودی ها) را تا آخرین نفرشان به درک واصل می کنند!
این وعده محقق خواهد شد.
یادتون باشه این پیامو!
Iran (Islamic Republic of)
حامد خرم
۱۵:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
احسنت اصل قضیه رو گفتی کسی طالب نیست زیر سیطره غرب بره الل خصوص از نوع امریکایی و انگلیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مکرون 300میلیون یورو فقط تو این جنگ دزدید
Iran (Islamic Republic of)
قهرمانی
۱۳:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا که بایدن امریکا شیطا نی است کل دنیا رو به هم زده امام گفت امریکا واسراییل باید از بین برود ماباید باهمکاری کشورهای مسلمان متحد بشیم فقط ارزش دلار امریکا رو پایین بیاوریم تا اینطورئ به منطقه خاور میانه حکومت نکندامریکا اگر از بین برود غربی ها هیچ غلظی نمی توانند بکنند الان ایران اگر قبول داشته باشید ایران ابر قدرت جها نی شده واز لحاظ تسلیحات نظامی حرف اول را درمنطقه می زند.درود بر رهبر کبیر جمهوری اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اکراین حداقل از سال 2015 مرتکب نسل کشی علیه مردم مناطق استقلال طلب شده بود حملاتش رو چند روز پیش افزایش داد و حالا داره تنبیه میشه. تا یادش باشه خیانت به توافق با روسیه و غش کردم به سمت ابرقدقد آمریکا و ناتوی جنایکار که کارنامه کشتار غیر نظامیان رو دارند، چنین عواقبی خواهد شد.
قدرت ناتو و آمریکا هالییودی است و صرفا قادر هستند به کشورهای مانند افغانستان و عراق لیبی حمله کنتد و در ائتلاف دریایی هم بارها توسط ایران تحقیر شدند
قدرت واقعی متعل به شرق است چون اصالت دارند و مانند غرب نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
فقط چند وقت ملکه انگلیس حضور ندارد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
دول استعمارگر اروپایی وامریکای جانی کثیف که فقط ویرانی وبدبختی غارت وچپاول برای مردم ودنیا دلشته اید زلنسکی مهره وجاسوس سیا شرمت باد که باعث بدبختی وویرانی شدی دخلت اومده اربابت انگلیس وامریکارو سر جاشون می نشونند این ها که برلی اکراین سینه چاک هستند برای لیبی افغانستان سوریه وقاره افریقا که نسل کشی کردن کجا بودن سازمان ملل هم گهی بیش تیست فقط جانب امریکای جنایت کار ودارودسته کثیف اروپایی رو می گیره جنگ ویتنام ونسل کسی درافریقا رو کسی یادش نمی ره دراکراین نمی توانید غلط زیادی بکنید فاشیستهای نئو نازی در اوکراین باید نابود بشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سازمان ملل باید حمله ی روسیه به اوکراین را همانند حمله ی عربستان سقوطی و آمریکا به یمن و داعش به سوریه را فقط وفقط ابراز تاسف کند و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اولاً این را بدانید هر وقت پدر هر کجا آمریکا و اروپا ی پشت کشوری بایستند به نیت حمایت و پشتیبانی از آن کشور ، حتماً اون کشور ظالم و ستمگره مثل خود آمریکا و اروپا ثانیا ، سازمان مللی که در نیویورک آمریکا ست و پول و مواجب اون رو آمریکا ی حرومزاده تامین می کنه چطور طی ۸ سال جنگ ایران ، ۷سال جنگ سوریه ، ۷ سال جنگ یمن ، چندین سال جنگهای افغانستان و عراق. هرگز بانیان جنگ رو محکوم نکردم برای این کشورها بودجه وکمک مالی تصویب نکرد و نمیکند و نخواهد کرد!!! چرا ؟؟؟ چون حامی آمریکا و اروپا و طرفدار این دو جانور خونریز نبودن و نیستند.. ثالثا هر جا آمریکا ی و سازمان ملل جیره خوارش کشوری رو محکوم و تحریم کنند حتماً بدانید حق و عدالت طلبی با آن کشور تنهاست.... اساساً ماهیت حکومت‌ها ی استبدادی و استعماری چیزی جز جنگ طلبی و فرافکنی و نابودی کشورهای مخالف ظلم و ظلم ستیز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
حالا نه کشور هایی که پشتشون روسیه و چین ان همه مردم دوست و دموکراسی تمام ان؟ هردو تا استعمار گرن، اینکه آمریکا پشت متحد هاشو خالی کنه تعجبی نداره، تعجبم از اونهاییکه خوشحالن از حمله روسیه به اوکراین، جای اوکراین بزارین یمن! حمله روسیه به یمن هم اینقدر خوشحالی داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۳:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام اونایی که دل بستن به کشورهای دیگه . خوب ببینن کشور اوکراین رو. خدا گواه ما هیچ راهی نداریم الی اینکه باید قدرتمند بشیم حالا یا موشکی یا هوایی یا هر چی . یه اتفاقاتی داره میفته که هر کشوری ظعیف باشه کشورهای دیگه به همین اسونی گرفتارش میکنن . پس درود بر ارتش سپاه . دم همتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
جمال حرفت ولی الانم که دارن به روسیه و چین دل میبندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
همانطور که قبلا" پیش بینی شده بود ، اوکراین سقوط کرد .
این باشه برای افرادی که خوش رقصی می‌کردند برای امریکا و اروپایی ها.
تا چند روز دیگه اوکراین از روی نقشه حذف خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بهتره بود چند کلاهک اتمی بخری بزنی تو مرکز روسیه وشهر های اتمی روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
حالا هر کلاهک اتمی چند
ارزون بده تا مشتری بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
توجه توجه
اوکراین سقوط کرد . رئیس جمهور اوکراین فرارکرد.
این باشه برای آنهایی که برای آمریکا و اروپایی ها خوش رقصی می‌کنند.
تا ۴۸ ساعت دیگه اوکراین از روی نقشه حذف خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
نه بابا؟ حذف رو کسی بهت کمک کرد یا خودت تنهایی نوشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تا هستیم مدیون شهدای وطنیم، مردانه ۸ سال در مقابل دنیا ایستادند چه شرق و چه غرب، جان دادند ولی خاک ندادند، خرمشهر ۳۴ روز با دست خالی مقاومت کرد، نام تمام مدافعان خرمشهر جاوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
فاز اونایی که منفی دادن رو متوجه نمیشم !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
اونارو خود yjc اضافه میکنه جهت برقراری تعادل
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بزن برادر پوتین اگر قدرتمند باشی هیچکس هیچ کاری نمیتونه بکنه ما هم باید خودمونو قوی کنیم که انشالله اسرائیل بگیریم از روی نقشه پاکش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۲:۲۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش نبرد اصلی رودتر شروع بشه ، آمریکا و اسرائیل هدف اصلی هستن ، به امید آن روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اگر فقط آمريكا با روسيه وارد جنگ بشه تمام جهان نابود مي شه چون اين دو كشور كلاهك هسته اي زيادي داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی به تمام جهان داشت؟
شهر های هم دیگه رو میزنند با خاک یکسان می‌کنند
ربطی هم به بقیه کشور ها نداره
Iran (Islamic Republic of)
Amoo
۱۷:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیزی که نمیدونی چه ربطی به دنیا داره باید بگم که اگه از تسلیحات هسته ای جدید استفاده بشه فقط شهر نابود نمیشه بلکه ممکنه کره زمین از مدار خارج بشه.....روسیه قدرتمندترین سلاح هسته ای دنیا رو داره که میتونه مساحتی به اندازه کشور فرانسه رو نابود کنه که البته در صورت استفاده کل زمین نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خیلی شوق مرگ داری بسم الله خودت برو چرا ۸ میلیارد آدم بیگناه رو به دردسر میندازی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اوکراینی ها اگر واقعاً اینقدر از روسیه کشتن پس چرا به 32 مایلی کیف رسیده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران
چرا برای خبررسانی عمدتا به رفرنس های خبری آمریکایی مثل سی ان ان استناد میکنی؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
به شوروی نیوز روجوع کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
احسنت کلی خوشحال شدم این اروپایی ها همش جنگ راه میندازختن توی خاور میانه و تحریم میکردن و به بدبختی ملت منطقه ما میخندیدند و فخر فروشی میکردند الان نوبت سختی برای شماست اروپایی های بی ادب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خخخ یجوری میگه انگار اوکراین خیلی کشور پیشرفته و ثروتمندیه و کل تحریم‌های اروپا رو انگشت اوکراین میچرخه، اصل کاریا که انگلیس و آلمان و فرانسه هستند راحت نشستن دارن لذتشو میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چقدر اکراین ضعیفه ،چقدر قبلاً باد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
داداش اوکراین ضعیف نیست روسیه قویه ! فکر میکنی روسیه مثه عراقه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین را با خاک یکسان کنید و هیچ جنبنده ای را زنده نگذارید. تمام اوکراین را تبدیل به مخروبه کنید تا عبرتی باشد برای پیمان شکنان، برای آمریکا که قلدر بازی را کنار بگذارد و برای خیلی های دیگه عبرت باشد.
هیچ جنبده ای در اوکراین نباید زنده باشد، همه را گردن بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
حتما اسم خودت رو هم گذاشتی مسلمان . شما حتی انسان هم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخ کمپ نشینان و طرفدارهای غرب دیدن هیچ منطقی دیگه برای حمایت از اوکراین ندارن حالا همه جا میرن و از این پیام ها میزارن تا روسیه رو خون ریز جلوه بدن اگر دقت کنید همین پیامی که ایشون گذاشتند چندین بار در بین پیام ها و دیگه شبکه های اجتماعی و... خواهید دید چون اینا شبکه ای دستور میگیرن چی بنویسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بله قربان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
من از هیچ کس دستور نمیگیرم و من مستقلانه فکر می کنم. اوکراین باید نابود شود تا ناتو و آمریکا حساب کار دستشون بیاد و شروع به پیشروی نکنند.
امپراطوری غرب دیگه رو به زواله.
تمام فساد اخلاقی و جنسی که منشا اش آمریکا و یهودی ها هستند باید از زمین محو شوند و فرصت برای رشد انسان های وارسته فراهم بشه. من برای چنین پیامی از هیچ نهادی و هیچ ارگانی دستور نمیگیرم و صرفا نظر شخصی خودم برای اصلاح نژاد در بشر هست. از 8 میلیاد جمعیت کره زمین، 4 ملیارد باید از بین بروند به دلیل فساد های شدید جنسی و اخلاقی و ضد انسانی و ظلم و ستم و کشت و کشتار! باید اصلاح نژادی صورت بگیره! منظورم این هست که نژاد آدم زنده باشند و نژاد شیطان نابود شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اگر من انسان نیستم
پس چرا وقتی اسراییلی ها کودک های بی گناه رو میکشن کسی نمیره حمایت کنه ازشون. حتی خود شما چقدر دنبال مد گرایی غربی هستید و آمریکا رو سرزمین رویاها میدانید؟
پس چی کسی انسان نیست؟ من که دنبال آزادی و عدالت جهانی هستم یا تو که ظلم و ستم رو میبینی نشستی توی خونه هر هر به ریش مظلومان میخندی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
جناب هیتلر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
می خواستم منفی بدم ، دستم اشتباه خورد ، به هر حال جنگ و خونریزی و آدم کشی اصلا خوب نیست ، هر چند که اوکراین در طی این چند سال تحرکات بدی داره تو منطقه و باید به پیمانش با روسیه پایبند می بود و روسیه مجبور به این کار شده ، کاش هر دو طرف به یه توافق پایداری که برای امنیت منطقه خوب باشه برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
دادا احیاناً با مصعب بن زبیر نسبتی نداری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اینو بفرستید اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مسلمان نیستی انسان نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
قطعنامه های سازمان ملل کاغذ پاره ای بیش نیست.
جناب پوتین بکوب که خوب میکوبی.
چرا تو این ۵_۶سالی که آمریکا و عربستان سقوطی ، یمن را بمباران می کنند و این همه انسان بیگناه را قتل عام میکنند، سازمان ملل فقط ابراز تاسف کرده ولی حالا زبون باز کرده و از اوکراین دفاع میکنه؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
الانم همون زبونیدداره دفاع میکنه از یمن هم زبونی دفاع کرده فقط ابراز نگرانی میکنه شما اگه خیلی لذت میبری از کوبیدن پوتین یه سر برو روسیه عضو ارتش شو که لذتت دو چندان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین تا ساعاتی دیگر بطور کامل سقوط خواهد کرد و تا ۴۸ ساعت آینده از روی نقشه حذف خواهد شد.
درود بر شیر مرد ، جناب پوتین. شیر مادرت حلالت باد. بزن که خوب میزنی . باشه برای آنهایی که خوش رقصی می‌کنند برای آمریکا و اروپایی ها.
بعد از اوکراین نوبت اسرائیل خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
همانطور که پیش بینی شده بود ، اوکراین سقوط کرد . دیگه کامنت منفی دادنت برای چیه؟؟!!!!
سازمان ملل هم طبق روال قبل فقط وفقط به ابراز تاسف بسنده کرد. همانند حمله ی عربستان سقوطی و آمریکا به یمن که فقط ابراز تاسف می‌کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سقوط کرد یا نکرد تو کامنت دادنت چیه؟ به تو چیزی میرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان ایران
۱۱:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخ
اینقدر از کشورهایی که مقاومت نمی‌کنند بدم میاد همچون کویت و اوکراین و عراق و افغانستان که در چند ساعت و یا چند روز فتح میشوند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
جانم فدای ایران بزرگ و عزیز و رنگارنگ و چهارفصل که تنهایی باشصت کشور جنگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
البته مردم ایران جنگیدند و اینمقاومت ودلاوری ایرانیان فقط و فقط وفقط باید بنام مردم ثبت شود مسئولان نقشی نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
استغفرالله
اختلاف ننداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخ فردا جنگ بشه خودت اولین نفر در میری طبل توخالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تمامی اوکراین را تا آخرین جنبنده اش نابود کنید‌ و به آتش و خاک و خون بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
رفسنجانی کجائی که می گفتی دنیای فردادنیای مذاکره است نه موشک اگرباطناب توتوی چاه رفته بودیم الان بلای اوکراین برسرماآمده بودچون آمریکاازاین طرف به ایران حمله می کردتاروسیه راموردفشارقراردهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
همینجور که خود پوتین گفت روسیه چاره ای جزء حمله به اوکراین نداشت.در واقع صحنه طوری از طرف آمریکا چیده شد که روسیه مجبور شد دقیقا کار مدنظر آمریکا رو انجام بده. هدف آمریکا هم ایجاد اجماع علیه روسیه و اعمال تحریمهای ویرانگر بود. تحریم بر عکس موشکهای روسیه که زد و ویران کرد و صداش هم شنیده شد بعدا صداش درمیاد.شاید ما به خاطر شراکتهایی که تو این چند سال با روسیه داشتیم نباید از این اتفاق خوشحال باشیم ولی به هر حال روسیه طی ماههای آینده به تدریج نتایج این تحریمهای بی سابقه رو لمس خواهد کرد.و زندگی خیلی از شهرونداش سخت و سختر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
نباید امنیت کشورمون رو وابسته کنیم. کسانی که دم از مذاکرات موشکی میزدن این روز اوکراین رو ببینن.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ببینندکسانی که هشت سال تجاور به ایران عزیزرانگاه کردن وازمتجاوزحمایت کردن حالا ببینن خفه شدن آمریکا و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه حق داره. پس چی! بشینه که اوکراین خاکش رو تاراج کنه . باید تو دهنی میزد به کسانی که فکر می کردند به پشتوانه آمریکا می تونند به خواسته های بی موردشون برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین را با خاک یکسان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
هرکس کشور گشایی کنه حتی حق باهاش باشه نابود میشه(دفاع با کشور گشایی فرق میکنه) روسیه بیشتر در فکر کشور گشایی هستش
روسیه و آمریکا و چین تاریخ خودشان را هم فراموش کرده اند . همیشه بعد از قدرت زیاد یکدفعه به فروپاشی رسیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
غربگدا ، خوش رقصی نکن برای آمریکا و اروپای بی منطق و سلطه گر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بترس از روزی که این جنگ با توافق 2 کشور روسیه و آمریکا باشه .
آمریکا همین حرکت روسیه رو انجام میده فقط به کدوم کشور حامی روسیه خدا میداند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
میگن چرا از غرب بدتون میاد؟
جواب:چون کل جامعه غرب برای اوکراین میسوزونن
ولی برای لیبی یمن عراق افغانستان سوریه کل کشورهای آفریقا کشورهای جنوب شرق آسیا کسی نه کمکی کرد نه بیانیه صادر کرد
مرگ بر امپریالیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
البته سوختن شان در حد تحریم و کمک مالی و شعار رسانه ای بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ما هم باید تمام پدافند وموشک ها وانبارها را ایمن چیه روز نگه داریم برای جنگ آینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
یارانه‌ها رو کی می‌ریزند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بعد از پایان جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تلفاتی هم باشه از بلاروسه نه روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتی به مردم مظلوم سوریه و لبنان و یمن و فلسطین و عراق و... حمله میکردن سازمان ملل کدوم گوری بود
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۱۰:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین که در برابر ابر قدرت روسیه عددی نیست
اوکراین 3 روزه نابود خواهد شد
Romania
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی!!!!! فردا روزی اگر آمریکا اومد داخل ایران عملیات نظامی کرد ناراحت نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا توان چنین غلطی را ندارد ما که از افغانستان کمتر نیستیم . به خاطر داشته باش ما قدرت برتر خاور میانه هستیم اگر ما هم امدیم خانه شما سبیل چرب کردیم ناراحت نشوید ها میخوایم سبیلی چرب کنیم منزل تشریف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
هنر
۱۳:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
امریکا اگر می تونست بیاد ایران تا حالا یک لحظه درنگ نکرده بود. در تعجبم که این رو هنوز درک نکردین. بحث ایران با همه دنیا فرق میکنه. ما بابت وطنمون خون دادیم و میدیم. . کشوری مثل اوکراین که اینجوری تصرف میشه # بی ناموسی و غربگرایی قبلا کار خودش رو کرده بود. مساله جالب توجه که بارها و بارها در تاریخ به اثبات رسیده اینه که به حمایت غرب و شرق نباید امیدوار بود باید تکیه بر توان داخلی داشت تا پیروز شد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
آمریکایی ها بزدل ترل از این هستند که حمله کنند.از سلاح های سری ایران اطلاع دارند
قیافه سربازانشون رو ببین؟ یک ملت نیستند. از تمام اقوام هستند. طاقت جنگ هم ندارن و عاشق خودکشی بد از جنگ هستند چون به خاطر پول می جنگند. و صرفا به نیروی هوایی دلخوش هستند. سربازان بزدل اسرائیلی هم همین طور هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اگه میتونست، میومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
الان که توجه جهان این جنگ هستش هستش
بهترین موقع است برای حمله به رژیم صهیونیستی و آذربایجان
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
فکر کنم منظورت جمهوری جعلی باکو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز 11:32 - گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
یارانتونو ریختن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۱۶:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
به شما ناهارم دادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ناهار خوردی
۱۲
آخرین اخبار