فرخ‌زاده:

فعالین هوانوردی بهترین سفرای گردشگری هستند

معاون استاندار فارس گفت: هنرجویان دوره‌های آموزشی صنعت هوانوردی به مثابه سفرای فرهنگی هستند که در ادب و آداب و کلام، می‌توانند بهترین‌ها را برای شهر و استان و کشور به ارمغان بیاورند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیرازمحمد فرخ زاده در همایش آشنایی با «رشته‌های آموزشی و مشاغل هوانوردی» در شیرا به توانمندی‌ها و قابلیت‌های آموزشی و دانشگاهی در شیراز و فارس اشاره و گفت: استفاده از این توانمندی‌ها می‌تواند شیراز و فارس را کانون آموزش در صنعت هوانوردی تبدیل کند.

او گفت: صنعت هوانوردی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و این پیچیدگی‌ها با بهره گیری از نیروی توانمند شروع و به ایجاد سرمایه ختم می‌شود.

فرخ زاده گفت: به میزان پیچیدگی در حوزه حمل و نقل هوایی از ریزپرنده تا بالگرد‌ها گرفته، به همان میزان ظرافت در نیروی انسانی هم وجود دارد و موجب خلق آثار ارزشمند می‌شود.

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس به نیروی انسانی ارزشمند در حوزه گردشگری و صنعت هوانوردی در استان فارس اشاره و گفت: جوانی در کنار کار ارزشمند پیشکسوتان کمک می‌کند تا گسست بین نسلی در این حوزه نداشته باشیم.

فرخ‌زاده ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوره‌های آموزشی در صنعت هوانوردی، گفت: این مهم، رشد و اشتغال در عرصه ملی و ارزش آفرینی را به دنبال دارد.

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس گفت: بیش از سه هزار اثر ثبت شده تاریخی، طبیعی مذهبی و... در این استان وجود دارد که فارس با داشته‌های متنوع فرهنگی و اماکن منحصرفرد، یک کشور را در اختیار ما قرار داده و این امانتی است که به دست ما رسیده و بهترین سفرا هم جوانان هستند.

خلبان سهرابی، پیشکسوت صنعت هوانوردی نیز در این مراسم، وضعیت نامطلوب آموزش را از چالش‌های جدی این صنعت طی سال‌های اخیر ذکر کرد و وجود تحریم‌ها را دلیل اصلی این مهم دانست.

او گفت: خلبانانی که جذب می‌شوند در ابتدای کار، با مشکلاتی مواجه می‌شوند، اما با آموزش‌هایی که در خطوط هوایی ارائه می‌شود، نشان می‌دهند که خلبان‌های قابلی هستند.

خلبان سهرابی گفت: امید است، شرایطی ایجاد شود که با رفع تحریم‌ها و نوسازی ناوگان هوایی، شاهد ایجاد شرایط بهتری در امر آموزش فنون صنعت هوانوردی باشیم.

دبیر اجرایی همایش «آشنایی با رشته‌های آموزشی و مشاغل هوانوردی» هم بر کاربردی شدن دوره‌های آموزشی صنعت هوانوردی تاکید، گفت: هر چند که دستیابی به طراحی و ساخت برای کشور به منظور کاهش فاصله و نزدیک شدن به مرز‌های دانش جهانی در این صنعت مغتنم بوده، اما آنچه که بدان نیازمندیم کاربردی کردن دوره‌های آموزشی صنعت هوانوردی کشور است.

مهدی زنهاری گفت: از آنجا که استان فارس قطب آموزش صنعت هوانوردی محسوب می‌شود و امروزه تعداد خلبانان موفق و کارامد شیرازی در کشور سرآمد هستند، تصمیم بر برگزاری این دوره آموزشی به میزبانی شیراز گرفته شد.

او می‌گوید: نگاه صرف به دوره‌های نظری، نقشی در توسعه نخواهد داشت، عنوان کرد: انتظار داریم دوره‌های علمی صنعت هوانوردی با نگاه کاربردی به گونه‌ای تعریف شود که در آینده شاهد خروجی‌های باشیم که به صورت مستقیم در صنعت به کار گرفته شده و به خوبی اهداف صنعت را محقق کند.

زنهاری در بخش دیگری از سخنان خود به توان، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و دستاورد‌های صنعت هوایی کشور در بعد سخت افزاری و نرم افزاری پس از انقلاب اشاره کرد.

او گفت: علی‌رغم اعمال محدودیت‌ها، اما در حوزه‌های سخت افزاری توانستیم موانع را پشت سر گذاشته و تعداد ناوگان هوایی کشور را با رشد قابل توجهی ارتقا دهیم که این امر نشان دهنده موفقیت ما در عبور از موانعی است که از سوی استکبار جهانی علیه ایران همواره وجود داشته است.

زنهاری گفت: در سند چشم انداز و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دانشکده صنعت هوانوردی باید به مرجع دانش، تصمیم گیری‌ها و همچنین قطب آموزش، تحقیق و پژوهش در صنعت هوانوردی منطقه تبدیل شود، اما علی‌رغم ترسیم تصویر بسیار مناسب، ولی هنوز تا رسیدن به این مهم فاصله داریم.

فعالین هوانوردی بهترین سفرای گردشگری هستند

سالار نظیفی، مدیرکل آموزش مرکز آموزش‌های هوایی هما نیز گفت: صنعت هوانوردی تنها به خلبانی و مهمانداری ختم نمی‌شود چرا که صنعت هوانوردی عمومی، متعلق به همه مردم است و هر فردی می‌تواند به اندازه توان و علاقه، در ابن صنعت تحصیل کند، دانش بدست بیاورد و مشغول به کار شود.

مدیرکل آموزش مرکز آموزش‌های هوایی هما گفت: در صنعت هوایی؛ شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌های کشور و سیستم‌های مراقبت پرواز در کنار هم هستند تا یک حمل و نقل هوایی ایمن را شکل دهند.

نظیفی همچنین به تشریح قوانین جدید صنعت هوانوردی پرداخت و گفت: اگرچه رشته مهمانداری پر طرفدارترین رشته هوانوردی است، اما دیدگاه درستی نسبت به این رشته وجود ندارد. بخش بسیار کمی از رشته مهمانداری به پذیرایی از مسافران اختصاص دارد و مهمانداران، مباحث بسیار تخصصی فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.