امام جمعه بوشهر:

بوشهر در حوزه درمانگاهی و بیمارستانی کمبودهایی بسیار دارد

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: این استان در حوزه درمانگاهی و بیمارستانی کمبودهایی بسیار دارد و امکانات به اندازه نیاز مردم و مطابق با استانداردها نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر  در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با تبریک مبعث رسول خدا حضرت محمد (ص) و با تقدیر از حضور وزیر بهداشت در استان بوشهر بیان کرد: این سفر منشأ خیرات و برکات بسیاری شد و این نشان می‌دهد که عدالت سلامت که شعار حضرت آیت‌الله رئیسی است دارد در جامعه محقق می‌شود.

او افزود: استان بوشهر در حوزه درمانگاهی و بیمارستانی کمبودهایی بسیاری دارد و بیمارستان‌ها به اندازه نیاز مردم و مطابق با استانداردها نیست که امیدواریم با حضور افرادی که اکنون متصدی کار هستند و سفر وزیر بهداشت شاهد رفع این مشکلات و رفع کمبودها باشیم.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: برای ساخت و ساز بیمارستانی هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز استان است و در عرصه تجهیزات نیز به ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بدهکاری علوم پزشکی در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان است که در مجموع ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان می‌شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: با عنایت رئیس جمهور و وزیر بهداشت و سفری که انجام شد قول‌های مساعدی داده شد که اگر محقق شود به حد استاندارد در ایران می‌رسیم.

او بیان کرد: مردم استان بوشهر مجبور هستند برای درمان به استان‌های هم‌جوار مراجعه کنند در حالی که این استان باید قطب درمان در جنوب کشور باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر عنوان کرد: دیروز پیشنهاد شد که شهرک یا مجتمع تولید گیاهان درمانی، دریادرمانی، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی در استان ایجاد شود و امیدواریم این امور در یک افق چهار تا هشت ساله محقق شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری در خصوص گرانی‌های کاذب در استان بوشهر گفت: حمایت از کالاهای داخلی از قبیل خودرو و لوازم خانگی نباید باعث سو استفاده تولیدکنندگان شود که هم جنس بی کیفیت تولید کنند و هم قیمت را بالا ببرند.

او افزود: به جای اینکه قیمت را کم و کیفیت را بیشتر کنند، کیفیت ثابت یا نازل شده و قیمت به صورت نجومی در حال افزایش است. بسیاری از کالاها به شدت گران شده و موجب گلایه مردم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای آزادسازی حریم دریا، گفت: انتظار می‌رود این اقدامات با جدیت ادامه یابد و در همه نقاط استان اجرایی شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.