تامین آب شرب پایدار مردم هرمزگان اولویت مهم دولت سیزدهم است

تامین پایدار آب شرب بندرعباس و دیگر نقاط استان و تامین آب سالم برای مردم یکی از مهمترین اولویت‌های دولت در استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس- مهدی دوستی استاندار هرمزگان روز جمعه درجریان بازدید از تصفیه خانه شماره ٢ بندرعباس بر اهمیت آموزش نسل جوان در چگونگی مصرف بهینه آب در استان تاکید کرد و گسترش واحدهای تصفیه فاضلاب در راستای استفاده در کشاورزی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای گسترش بخش کشاورزی در استان دانست.

استاندار هرمزگان به همراه معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از تاسیسات تصفیه خانه و واحدهای کیفیت سنجی و تولید برق آن بازدید کرد و از آخرین وضعیت تصفیه آب شرب در شهر بندرعباس اطلاع پیدا کرد.

دوستی با اشاره به برخی مشکلات حوزه آب، گفت:باتوجه به اینکه ۸۰ درصد مشترکان از آب شرب شهری استفاده می کنند موید آن است که آبفا در بخش تامین کیفیت آب شهر بندرعباس موفق عمل کرده است .

همچنین با اشاره به اقدام های آبفا در بخش فاضلاب، بر اجرای طرح جامع فاضلاب در شهرستان میناب و استفاده از ظرفیت پساب تولیدی تصفیه خانه های استان در بخش آبیاری فضای سبز و کشاورزی تاکید کرد.

مدیرعامل آب وفا ضلاب هرمزگان با تاکید بر کیفیت مطلوب آب شرب بندرعباس، گفت:در حال حاضر ۴۵ درصد آب این شهر از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی تامین می شود که تا حد زیادی بر کیفیت آب شهر موثر بوده و به دلیل داشتن میزان کلسیم استاندارد، از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

امین قصمی همچنین در بازدید استاندار از بخش دیزل ژنراتور تصفیه خانه، گفت: این بخش شامل دو دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت ۴.۴ مگاوات است که از مهمترین بخش های این تصفیه خانه بوده و با هدف تامین برق اضطراری مرحله اول و دوم تصفیه خانه آب بندرعباس و جلوگیری از هدر رفت آب در مواقع قطعی برق اجرا شده است.

وی در تشریح واحد شناسایی جلبک و سموم تصفیه خانه نیز گفت: سامانه پیشرفته پایش و شناسایی جلبک ها و سموم به عنوان یکی از تجهیزات پیشرفته در تصفیه خانه آب بندرعباس می باشد که در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل اجرا شده است.

انتهای پیام/چ

استاندار هرمزگان از دیگر بخش های تصفیه خانه آب بندرعباس شامل، ایستگاه پمپاژ مرحله ۲ ،‌فیلتراسیون فاز ۲ و بخش تولید ازن سنجی نیز بازدید کرد.

هم اکنون بیش از ۶۰درصد آب شرب شهر بندرعباس از طریق آب شیرین کن و تصفیه آب دریا تامین می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.