پاپ فرانسیس در اقدامی بی‌سابقه به سفارت روسیه در واتیکان رفت

منابع رسانه‌ای اعلام کردند رهبر کاتولیک‌های جهان برخلاف عرف دیپلماتیک در بحبوحه بحران اوکراین به سفارت روسیه در واتیکان رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «پاپ فرانسیس» امروز (جمعه) در اقدامی که خارج از عرف دیپلماتیک به حساب می‌آید برای بیان نگرانی‌های خود در خصوص بحران پیش آمده در اوکراین به سفارت روسیه در واتیکان رفت.

بر اساس گزارش رویترز، متئو برونی، سخنگوی واتیکان اعلام کرد که پاپ بیش از نیم ساعت را در سفارت سپری کرده است.

برونی که از ارائه جزئیات درباره این دیدار یا گفتگو خودداری کرد، گفت: «او (پاپ فرانسیس) برای ابراز نگرانی از جنگ رفت.»

الکساندر آودیف، سفیر روسیه در واتیکان در این خصوص گفت: «این دیدار حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید و پاپ "نگرانی شدید" خود را در مورد وضعیت انسانی در اوکراین ابراز کرد. پاپ خواستار حمایت از کودکان، بیماران و رنجوران و حمایت از مردم عادی شد.»

این اقدام پاپ رسانه‌ها را شگفت‌زده کرده است چرا که به طور معمول سفرا و نمایندگان کشور‌های خارجی برای صحبت با او همیشه توسط وزیر امور خارجه واتیکان به کاخ پاپ احضار می‌شدند.

در همین راستا کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که واتیکان امیدوار است کسانی که به تعبیر او سرنوشت جهان را در دستان خود دارند، نور وجدان داشته باشند.

پاپ فرانسیس قبل از شروع عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین بار‌ها برای صلح در اوکراین درخواست‌های زیادی ارسال کرده بود. اما از آن زمان به طور علنی صحبتی نکرده است. او همچنین چهارشنبه آینده را به عنوان روز دعا و روزه برای صلح در اوکراین اعلام کرده است.

بامداد دیروز (پنجشنبه) رئیس جمهور روسیه دستور حمله علیه اوکراین را به نیرو‌های مسلح این کشور صادر کرد و طبق گزارش‌های خبری نیرو‌های روس زیرساخت‌های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند. ولادیمیر پوتین پس از آن اعلام کرد خطرات امنیتی که اوکراین برای روسیه ایجاد کرده است این کشور را مجبور کرده راه نظامی را انتخاب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
نور وجدان اونم تو آمریکا ؟؟؟؟
آمریکا فقط تاریکی شیطان داره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
بانکهای اونجا 2 درصد سود میگیرن // اینجا 27 درصد نزول میگیرن
اونجا از قرض الحسنه هم حسنه تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
يك دونه از اين نمايشها در مورد حمله به مردم مظلوم يمن نشد و نميشود. لعنت به همه كشورهاي غربي مدعي آزادي.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
عجب دنیایی .. چندین ساله مردم بی دفاع و مظلوم یمن رو به خاک و خون کشیدن سعودی های جنایتکار و خونخوار چطور این آدم صداش درنیومد؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۴۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
فکنم // چون روسیه و اوکراین مسیحی بودن // پاپ دخالت کرد
برا جنگ بین مسلمانها ......................
آخرین اخبار