وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۲میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد که تعیین تکلیف نشده اند که امیدواریم تا پایان فروردین سال آینده این کالاها تعیین تکلیف شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سید احسان خاندوزی در بازدید از بندر امام خمینی گفت: بخش زیادی از کالا‌های اساسی و غلات از طریق شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی وارد می‌شود لذا هزینه تاخیر و ماندگاری کالا‌ها در بنادر بر بودجه عمومی و دولت تحمیل شده که این مساله اصلا قابل قبول نیست.

در ماه پایانی سال حجم کار‌های گمرکی و تجاری افزایش یافته و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

به گفته آقای خاندوزی بخش زیادی از کالا‌های اساسی و غلات از طریق بندر امام خمینی وارد و جابه جا می‌شود که به دلیل ناکارآمدی که پیش از این وجود داشت در ماه‌های گذشته حجم رسوب و ماندگاری کالا‌ها در این بندر افزایش یافت.

او گفت: نسبت به ماه‌های گذشته تلاش خوبی برای سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالا‌ها از بندرامام خمینی (ره) انجام شده و کالا‌های اساسی تخلیه شده در این بندر ۲۸ درصد افزایش داشته و ماندگاری و رسوب کالا‌ها نیز ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به خوزستان از اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین روند ترخیص کالا از گمرک بندرامام بازدید کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.