پهلو گرفتن نخستین شناور نفتی در نوشهر پس از ۶ سال

مدیر کل بنادر مازندران از فعال شدن اسکله نفتی بندر نوشهر پس از ۶ سال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- محمد تقی انزان‌پور گفت: با ورود کشتی تانکر حامل بنزین، عملیات تخلیه فرآورده‌های نفتی مجددا در بندر نوشهر پس از ۶ سال آغاز شد.

این محموله به صورت کابوتاژ یا حمل و نقل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از طریق دریا و با همکاری و پیگیری‌های مستمر مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس، پس از بارگیری ۲ هزار و ۲۶۰ تن سوخت بنزین از پایانه نفتی بندر نکا وارد بندر نوشهر گردید.

به گفته انزان پور در پی مذاکرات صورت گرفته با مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی چالوس در زمینه بهره گیری از ظرفیت‌های اسکله نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر و در راستای تأمین سوخت مورد نیاز غرب استان مازندران، کشتی حامل بنزین در اسکله نفتی بندر پهلو گرفت.

وجود اسکله نفتی دلفین در بندر نوشهر و اتصال آن به مخازن ۶۵ میلیون لیتری شرکت فرآورده‌های نفتی چالوس، ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز داخلی و سوآپ آن به کشور‌های همسایه به شمار می‌رود.

تورج امانی مدیر عامل شرکت ملی پالایش وپخش فراورد‌های نفتی منطقه چالوس هم گفت:با توجه به زیر ساخت‌های موجود در پایانه نفتی شمال بندر نکا همچنین اسکله نفتی بندر نوشهر باتوجه به تعطیلات پیشرو نیاز به بالا بردن پایداری در شبکه سوخت رسانی دارد برای نخستین بار با عزم جدی عوامل زحمتکش شناور نفتی از بندر نکاپایانه‌های نفتی شمال حرکت کرد در بندر نوشهر در حال تخلیه فراوده بنزین است.

امانی گفت:  سوخت رسانی مطلوب برای مردم همچنان ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار