اعلام جزئیات جدید از اولین پرتاب ماموریت آرتمیس ناسا

کپسول اوریون و موشک سامانه پرتاب فضایی قرار است برای انجام یک ماموریت آزمایشی در ۱۷ مارس به فضا پرتاب شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ماموریت آرتمیس ۱ ناسا به هدف کاوش بیشتر روی ماه، ممکن است در نهایت به یک ماموریت تابستانه تبدیل شود.

بر اساس گزارش لایو ساینس، مقامات آژانس فضایی ناسا گفتند که انجام ماموریت آرتمیس ۱ که طی آن فضاپیمای بدون خدمه «اوریون» با استفاده از یک موشک بزرگ سیستم پرتاب فضایی به دور ماه فرستاده می‌شود، در ماه آوریل دیگر میسر نیست.

تام ویت مایر، معاون مدیر توسعه سیستم‌های اکتشافی در ناسا به تازگی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که به ارزیابی بازه‌های زمانی مختلف در ماه می‌ ادامه می‌دهیم، اما کار زیادی پیش روی ماست.

برخی از این کار‌ها شامل تجزیه و تحلیل داده‌های تمرین لباس مرطوب برای ماموریت آرتمیس ۱ است. تمرین لباس مرطوب نیز مانند پرتاب در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام خواهد شد. ویت مایر گفت که پنجره پرتاب در ماه می‌ از هفتم تا بیست و یکم را شامل می‌شود، اما اگر آرتمیس ۱ تا آن زمان آماده نباشد، پنجره بعدی از ۶ تا ۱۶ ژوئن خواهد بود. بازه زمانی در نظر گرفته پس از آن هم از ۲۹ ژوئن تا ۱۲ ژوئیه اجرا می‌شود.

ماموریت آرتیمس 1

آرتمیس ۱، یک ماموریت بزرگ برای ناسا محسوب می‌شود و قصد دارد با آن خدمه بیشتری را به سمت ماه بفرستد. به همین دلیل آژانس، وقت بیشتری را صرف می‌کند تا مطمئن شود قبل از انجام ماموریت همه چیز در شرایط مطلوب قرار دارد.

آماده شدن ناسا برای فرستادن انسان به مریخ

اگر همه چیز در طول ماموریت ۲۶ روزه آرتمیس ۱ خوب پیش برود، ناسا خیلی زود برای آرتمیس ۲ آماده می‌شود که شرایط را برای فرستادن فضانوردان به ماه هموار می‌کند. این پرتاب که از اهمیت زیادی برخوردار است به طور آزمایشی برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آرتمیس ۳ فضانوردان را در سال ۲۰۲۵ با استفاده از وسیله نقلیه اسپیس ایکس به روی ماه خواهد فرستاد.

هدف این برنامه ایجاد شرایطی برای اقامت طولانی مدت و پایدار انسان‌ها در ماه و اطراف آن است. درس‌ها و مهارت‌های به‌ دست‌ آمده از انجام این ماموریت به ماموریت بعدی ناسا که فرستادن فضانورد به مریخ است، کمک‌های زیادی خواهد کرد. این آژانس قصد دارد در دهه ۲۰۳۰ سفر به مریخ را به واقعیت تبدیل کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.