در نشست خبری مطرح شد؛

دعوت از قاریان ۹۰ کشور جهان برای حضور در مسابقات قرآن کریم

افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ۹ اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - حمید مجیدی مهر رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، از فروردین سال جاری کار خود را آغاز و دعوت نامه‌هایی به صورت واحد به ۹۰ کشور دنیا ارسال کرد.

تا اواخر شهریور حدود ۶۹ کشور و ۱۹۰ شرکت کننده با استاندار‌ها و ملاک‌های مختلف برای حضور در این رویداد قرآنی، گزینش شدند و مرحله مقدماتی انجام شد.

به گفته مجیدی مهر، ضبط تلاوت ها از ۲۴ تا ۲۵ بهمن انجام و از طریق نمایندگان جمهوری اسلامی در سراسر جهان ارسال شد. در بخش حفظ قرآن نیز چون باید مسابقات  آنلاین برگزار می‌شد، ستاد برگزاری به صورت شبانه روز در حال فعالیت بود.

اقدامات کلی در جهت نزدیک کردن استاندارد برای ضبط فایل توسط سازمان صدا و سیما انجام و تلاوت‌ها آماده پخش هستند، از یک هفته قبل تمامی فایل‌ها به دست ما رسیده و مراحل تدوین آن‌ها انجام شده است.

مسابقات بهانه‌ای است برای انس با کلام مجید که ان شاء الله عاملی برای عمل به منویات کلام نورانی باشیم، شعار ما یک کتاب و یک امت است.

گفتنی است افتتاحیه این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، ۹ اسفندماه با دعوت از مسئولین فرهنگی، از ساعت ۱۹ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار و از طریق رادیو و شبکه تلویزیونی قرآن نمایش داده می شود.

این مسابقات در بخش برادران از روز‌های دهم تا سیزدهم اسفند با پخش زنده و در بخش خواهران از سیزدهم اسفند از ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
الحمدلله