روسیه: دارایی‌های آمریکا را مسدود می‌کنیم

روسیه در واکنش به تحریم نهاد‌های مالی بزرگ این کشور اعلام کرد دارایی کشور‌های فاقد روابط دوستانه با مسکو را مسدود خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه، اعلام کرد که در واکنش به انسداد پول‌های شهروندان و شرکت‌های روسی در خارج از این کشور، در اقدامی متقابل منابع مالی خارجی‌ها و شرکت‌های خارجی در روسیه را مسدود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودف در این باره توضیح داد که مسکو  ممکن است دارایی شرکت‌های ثبت شده در آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر حوزه‌های قضایی که  روابط دوستانه‌ای با روسیه ندارند را مسدود و ملی سازی کند.

با ادامه تحریم‌های غرب علیه مسکو در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین،  وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

خبرگزاری رویترز هم پیش از این اعلام کرده است، کانادا تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، و همچنین بلاروس و رهبران آن اعمال خواهد کرد.

تنها چند روز پس از فرمان پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری جداشده دونتسک و لوهانسک، روسیه روز پنجشنبه عملیات نظامی علیه اوکراین را آغاز کرد. این حمله تا کنون واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته و کشور‌های تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. اما با این حال اعلام کرده‌اند که ناتو نیرو‌های رزمی خود را به اوکراین اعزام نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار