علوی در نطق پیش از دستور:

بی توجهی چندساله به سازمان‌های مردم نهاد/ رفع مشکلات محلی با کمک داوطلبان

عضو شورای شهر تهران گفت: به سازمان‌های مردم نهاد و نقشی که آنان در حل مشکلات و مسائل دارند، توجه نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیداحمد علوی گفت: سال‌هاست، آنطور که باید و لازم است به سازمان‌های مردم نهاد و نقشی که آنان در حل مشکلات و مسائل دارند، توجه نمی‌شود.

به گفته عضو شورای شهر تهران، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) همواره بر نقش وجایگاه مردم تاکید داشته اند. مقام معظم رهبری هم در موارد متعددی به ارزش حضور و فعالیت تشکل‌های مرد‌م نهاد اشاره داشته اند.

علوی گفت: مردم باید تفاوت در عملکرد‌ها را ببینید. یکی از تفاوت‌ها باید در نوع مواجهه و همراهی ما با سازمان‌های مردم‌نهاد باشد. ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران در دوره جدید بنا ندارد که یک ستاد منفعل و بی‌عمل باشد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، انشاالله زمینه برای رفع مشکلات محلی نیز با کمک داوطلبان محلات به ویژه جوانان و نوجوانان دهه هشتادی فراهم شود؛ همچنین نباید از نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در تصمیم سازی‌های شهری، دیده‌بانی و نظارت و نوآوری‌های اجتماعی غافل شد.

پیشتر مدیرکل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته بود که سازمانهای مردم نهاد به دلیل برخورداری از نیروهای متخصص و داوطلب، شفافیت و پاسخگویی مناسب، نوآوری و انعطاف پذیری و مردمی بودن، نقش قابل توجهی در نهادینه شدن مشارکتهای اجتماعی در جامعه را برعهده دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، مردم نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار