هفته بزرگداشت نظامی گنجوی در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری هفته بزرگداشت نظامی گنجوی از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-احمدرضا احسانی گفت: بزرگداشت نظامی گنجوی به منظورپویش سراسری نظامی‌خوانی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

او گفت: این پویش سراسری با هدف معرفی ابعاد مختلف شخصیت حکیم نظامی، معرفی آثار و سروده‌ها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تولید محتوا با محوریت نظامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: به منظور برگزاری هر چه بهتر و مؤثرتر این آیین در استان و با هدف پاسداشت و گرامیداشت حکیم نظامی شاعر پارسی‌گوی کشورمان، بزرگداشت این شاعر بزرگ به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

احسانی گفت: در این هفته برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی از جمله نظامی‌خوانی، بررسی شیوه‌های داستان‌سرایی در منظومه‌های نظامی، تأثیرگذاری اشعار نظامی بر اشعار حافظ، مردم‌گرایی در اشعار نظامی برگزار خواهد شد.

او برگزاری همایش مردم در شعر شاعر پارسیگوی قرن ششم هجری حکیم نظامی گنجوی را یکی از برنامه‌های هفته بزرگداشت نظامی عنوان کرد و گفت: برگزاری گزیده‌خوانی خمسه نظامی، برگزاری نشست تخصصی نظامی در آرامگاه بوعلی‌سینا و موزه هگمتانه با همکاری میراث فرهنگی، برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار این شاعر در کتابخانه‌های استان و جلسات قصه‌گویی، تولید پادکست و خوانش اشعار در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه‌های هفته بزرگداشت نظامی در همدان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: هماهنگی با شورای شهر برای نامگذاری یکی از میادین و معابر شهر به نام حکیم نظامی گنجوی و تبلیغات شهری در هفته بزرگداشت این شاعر بزرگ انجام خواهد شد.

احسانی گفت: هماهنگی با اداره‌کل آموزش و پرورش به منظور نامگذاری یکی از مدارس به نام نظامی، معرفی نظامی در برنامه شاد به دانش‌آموزان، برگزاری مسابقه دکلمه‌خوانی از اشعار نظامی و تولید محتوا و پخش تیزر و اجرای برنامه‌های ادبی با محوریت این حکیم بزرگ در صدا و سیمای مرکز همدان و رسانه‌های استان در این ایام انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.